"FIA neměla o tajné dohodě s Ferrari nic říkat," říká Ecclestone. Red Bull se právních kroků nevzdá

Petr Hlawiczka, 27. března 2020, 06:10 Google+

Mezinárodní automobilová federace (FIA) podle Bernieho Ecclestonea udělala chybu, když zveřejnila informaci o uzavření důvěrné dohody s Ferrari poté, co prozkoumala jeho loňskou pohonnou jednotku. I když Mercedes uvedl, že tuto záležitost nechá být, Red Bull se jen tak vzdát nehodlá.

Počet komentářů:  68 komentářů (Poslední 31.03. 10:34) Napište svůj názor
Sebastian Vettel v tréninku v Abú Zabí

Sebastian Vettel v tréninku v Abú Zabí | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

"Domnívám se, že FIA neměla udělat to, co udělala, když přišla s tiskovým prohlášením o uzavření dohody s Ferrari," upozorňuje Ecclestone na nedávnou kauzu, která pobouřila soupeře italské stáje. Podle nich z ní totiž vyplývá, že v loňském roce nezávodila s legálním motorem.

"Co to znamená? Dohoda kvůli čemu? Když vše bylo v souladu s pravidly, ale oni si myslí, že by to nemělo být povoleno, tak to můžou jednoduše v budoucnu zakázat. Jinak nechápu, jakou dohodu byste měli uzavírat," kroutí hlavou Ecclestone.

Scuderia podle jeho názoru zkrátka podváděla. K dohodě, jejíž detaily FIA naštvaným týmům odmítla sdělit, říká: "Můžete se dohodnout takto: 'Dobrá, rozhodně jste na 100 % podváděli a my s tím teď už nic nenaděláme, protože k tomu docházelo. Dáme vám za to ale pokutu.'"

img-responsive

Bernie Ecclestone se šéfy Red Bullu | foto: Red Bull Cheever Racing

Ecclestoneův příklad z historie
"Existoval tým, za který nesu žel vinu já, jelikož jsem navrhl pokutu ve výši 100 milionů dolarů," odkazuje na Spygate aféru McLarenu z roku 2007. "Jaká byla alternativa? Prezident FIA Max [Mosley] je v té době chtěl vyloučit ze šampionátu!"

"Já jsem řekl: 'Tím je vyřadíš přinejmenším na dva roky.' Můžou odejít na více než 2 roky, což opravdu není ten nejlepší způsob. 'Potrestejme je tak, že jím vezmeme jejich peníze, které by stejně vydělali kvůli tomu, co se stalo.' A tak jsme to nakonec udělali," vzpomíná 89letý Brit.

Ať už Ferrari loni se svou pohonnou jednotkou udělalo cokoliv, tak to podle něj "bylo skvělé, protože to fungovalo." Přes četné kontroly, úpravu technických směrnic a dodatečná měření FIA během sezóny na nic nepřišla - kromě posledního závodu, kdy nesedělo množství paliva v Leclercově nádrži - přebývalo 4,88 kg. Italský tým z toho tehdy vyvázl s pokutou 50 000 dolarů.

img-responsive

McLaren byl v roce 2007 přísně potrestán | foto: McLaren

Mercedes se hrozby žaloby vzdal, Red Bull však zbraně neskládá
Jak jsme vás již informovali, týmy po poradě iniciované Mercedesem vydaly společné prohlášení, v němž FIA vyzvaly k odhalení konkrétních bodů dané dohody s Ferrari pod hrozbou soudní žaloby. Německý tým z toho nakonec vycouval, Red Bull ale nechce, aby celá záležitost vyšuměla do prázdna.

"Momentálně se žel musíme vypořádat s jinými věcmi," poukazuje odborný poradce rakouského týmu, Helmut Marko, na potíže působené šířením koronaviru.

"Nicméně to neznamená, že se vzdáme toho obchodu mezi FIA a Ferrari, až se věci vrátí k normálu. Kvůli koronaviru teď panuje krize, my se však stále domníváme, že ta dohoda byla skandální," upozorňuje Marko dále.

img-responsive

Helmut Marko flintu do žita ještě nehází | foto: Red Bull Racing

"Žádným způsobem nechceme uškodit Ferrari ani FIA, i nadále však požadujeme naproste vyjasnění toho, jak vznikla ta divná soukromá dohoda. I bez Mercedesu, který zvláštně vyskočil z rozjetého vlaku, byť byl od počátku v roli strojvůdce," dodává odborný poradce Red Bullu.

Pokud by totiž Ferrari závodilo s nelegálním motorem, mohlo by se změnit pořadí loňského šampionátu. Rakouský tým by si díky dodatečně přiznané druhé příčce přišel minimálně na dalších 15 mil. dolarů, ostatní týmy by si na úkor Scuderie rovněž polepšily.

Vytisknout

Diskuze: "FIA neměla o tajné dohodě s Ferrari nic říkat," říká Ecclestone. Red Bull se právních kroků nevzdá

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 68, poslední 31.03.2020 10:34 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 68 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

První testy nového Haasu VF-20

Nový start pro Haas - na konci sezóny končí Grosjean i Magnussen

Esteban Ocon s Renaultem RS20 v Barceloně

Šéf Renaultu nepovažuje výsledky Ocona za 'katastrofu,' Alonsův přínos na simulátoru oceňován

Lance Stroll v závodě ve Španělsku

Důvod německé absence Strolla? COVID-19

Práce na voze Sebastiana Vettela

Ferrari kvůli zmrazení vývoje optimismem neoplývá. Na jakou část vozu využije své žetony?

Nico Hülkenberg na Nürburgringu před Sebastianem Vettelem

Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

George Russell na Monze

Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

Wolff byl kdysi nakloněný spolupráci s Red Bullem

Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

Daniel Ricciardo se svou trofejí za třetí místo na pódiu na Nürburgringu

Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

Lewis Hamilton si dojel pro první místo v závodě na Nürburgringu

Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

Pohonná jednotka Honda

Mercedes až na 2. místě - Red Bull chce převzít projekt Hondy. Klade si však podmínky

  • Pátek

    • 1. Trénink (12:00 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nico Rosberg a Lewis Hamilton po kvalifikaci v Austinu

"Všichni by měli napodobit Rosbergův přístup." Hill přemýšlí o slabinách…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Nečekaná škatulata na jezdeckém trhu? Odnést je může klenot Mercedesu

  2. Progres Renaultu? Rosberg tvrdí, že zná jeho důvod

  3. "Nové díly pomohly, Ferrari však ještě musí spoustu věcí pochopit," hlásí Leclerc

  4. Jak se od roku 2016 změnil názor Mercedesu na dodávky motorů Red Bullu

  5. Zběsilý vývoj? Ale kdeže, Mercedes už modernizaci letošního vozu „dávno" ukončil

  6. Racing Point obhajuje přechod na letošní zavěšení Mercedesu. Žetony nečerpá, soupeři se zlobí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud