Druhý den testů v Bahrajnu nejrychlejší Magnussen, Alpina v růžovém zbarvení + FOTO

Petr Hlawiczka / Jana Šrámková, 11. března 2022, 07:00 Google+

V pátek proběhlo druhým dnem předsezónní testování týmů Formule 1 v Bahrajnu. Po Mercedesu plánovali nasadit i další týmy včetně McLarenu či Red Bullu. Dění na okruhu v Sáchíru jsme pro vás sledovali.

Počet komentářů:  49 komentářů (Poslední 12.03. 08:47) Napište svůj názor
Esteban Ocon během 2. dne testů v Bahrajnu

Esteban Ocon během 2. dne testů v Bahrajnu | foto: Alpine F1 Team

Sdílejte článek

Druhý den testů v Bahrajnu je minulostí. Dopoledne byl nejrychlejší Ocon s Alpine, který se předvedl v růžovém vydání. Latifi s Williamsem měli broblém s brzdami a došlo k požáru a červené vlajkce. Na trať už se nevydali.

Viděli jsme další tři červené vlajky (Bottas, Ocon a Norris. Nejrychlejší odpolední čas si připsal jednoznačně Carlos Sainz s Ferrari. To však platilo, než je o samotě testující (využíval extra hodinu posytnutou týmu Haas kvůli zmeškání úvodu testů) Magnussen. Nejvíce kol ujel Cunoda před Oconem, nejméně potom Williams (Latifi).


Konečné pořadí:

Výsledky 2. dne testů v Bahrajnu

Výsledky 2. dne testů v Bahrajnu | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images


PRŮBĚH DNE:

17:45 Magnussen si zřejmě jízdu o samotě užívá, několikrát zlepšil svůj čas a nakonec je z toho i vůbec nejrychlejší čas dne! 1m33,207 min na sadě C4.

17:00 A je tu konec druhého dne. Na trati ještě může zůstat Haas, který dostal povolení k další extra hodině jízdy kvůli zpoždění během prvního dne. 

16:58 Verstappen zajel do boxů a Sainz si ještě vyzkoušel zastávku v boxech. A den se uzavírá. Nicméně zkouška restartu, řekněme..., nevyšla.

16:50 Sainz, Verstapen vyrazili. Stroll nejprve také vyjel, ale poté zastavil na konci boxové uličky a mechanici pro něj hned běželi. 

16:46 Červená vlajka. Ale na trati se vůbec nic nestalo. Jedná se pouze o kontrolu systému FIA a jejich test pro restart.

16:40 Norris přezul na C4, ale pokazil své kolo v první zatáčce, takže čas nezlepšil. Brzy jsou znatelně problémem. Zajíždí do boxu. Mezitím se zlepšuje Verstappen a jde na druhé místo.

16:25 Jezdci jsou, řekněme, hodně soutěživí. Ačkoliv se jedná o testování, Verstappen a Sainz jeli kolo na kolo po dobu půl kola a předvedli pár hezkých předjížděcích manévrů. Pěkná ukázka toho, jak za sebou mohou jet nové vozy.

16:15 Zlepšil se Verstappen a na vedoucí čas nyní ztrácí 0,7 sek. Reaguje také Hamilton, který má obutou sadu C5. Celkově jde na třetí místo a je o desetinu rychlejší než jeho soupeř z Red Bullu. Nicméně, co se rychlosti na rovince, tak tam Brit ztratil. 

16:06 Na trati opět vidíme Norrise! Takže problém s vozem nebyl nikterak vážný.

16:05 Hamilton přezul na C4 a zlepšil svůj čas. Nicméně v tabulce zůstává pátý.

16:00 A jak hodnotí testy v Bahrajnu například Fernando Alonso? Podle něj je optimističtější a vůz Alpine je lepší než v Barceloně. Nicméně většina pilotů se shoduje, na vážnější závěry je brzy.

15:58 Na trať se hned vydal Hamilton, Stroll, Verstappen a Zhou. Zbývá poslední hodina dnešního dne testů.

15:57 A vůz je v boxech, takže jej přebírají mechanici a na konci boxové uličky se opět objevuje zelená.

15:52 Norris nelenil a začal vůz tlačit zpět směrem do boxů. Traťoví komisaři na to hned reagovali a jali se mu pomoci.

15:50 A máme tu další červenou vlajku. Tentokrát kvůli Norrisovi, který odstavit svůj McLaren u výjezdu z boxů.

15:45 Alpine uvádí, že nyní auto pečlivě zkontroluje a že se jednalo o prefentivní zastavení.

15:40 Vše uklizeno a vozy tak mohou opět na trať. A okamžitě toho využívá Zhou.

15:22 Zlepšil se Mangussen. A máme tu červenou vlajku! Ocon zastavil na trati v zatáčce jedenáct a čeká na odtahové vozidlo. Na svém kontě už má 103 kol. 

15:13 Dlouho tam však nezůstal, podobně jako Hamilton. Krom těchto dvou na trati i Norris, Ocon a Stroll.

15:10 Verstappen vyjel zeširoka ve čtvrté zatáčce a poté se vrátil do garáže. 

15:07 Hamilton na C4 sadě, ale nebylo to čisté kolo a zůstává pátý.

15:02 Viditelně se zatáhlo... Zvedl se vítr a je hodně prašno. A slunce začíná pomalu zapadat.

15:00 Sainz stále krouží, nicméně prý se mění podmínky a trošku se trápí s nedotáčivostí. Ocon přezul na sadu C1.

14:50 Sainz na C4 zlepšuje svůj čas. Na trati krom něj také Verstappen, Ocon a Mangussen. 

14:41 Na trať vyrazil také Verstappen. 

14:40 Hamilton zajel 1:35,516 a zlepšuje se Stroll, který obul C4. Jako první dnes sto kol zajel Cunoda. 

14:30 Sainz zajíždí 1:33,943 min na C3 sadě a jde tak na první místo.

14:20 Williams oznamuje, že dnes už na trať nevyjede. Není to překvapením po ranním požáru auta. 

14:10 A na trati také Magnussen. Hned zajíždí čas 1:38,877 min. 

14:02 Na trať dnes poprvé vyrazil Zhou. 

13:55 Podlaha vozu Maxe Verstappena není na svém místě a mechanici Red Bullu usilovně pracují. Nezahálejí ani u Ferrari. U McLarenu na proti tomu zatím pouze doufají, že stihnou co nejrychleji dostat nové součásti a vyřešit tak problém s brzdami do Bahrajnu, aby je mohli zítra otestovat.

13:53 Sainz si připisuje svůj zatím nejlepší dnešní čas, 1:37,885 min.

13:45 Přidal se k nim i Norris a Sainz.

13:37 Na trať vyrazili i další. Jezdí Cunoda, Ocon, Stroll a Hamilton.

13:35 Stroll zajíždí čas 1:37,524 min.

13:30 Haas má problém s výfukem. Mechanici na tom pracují, ale neví se, kdy bude moci Magnussen na trať.

13:23 Albon byl dotázán na poškození vozu po ranním ohni. "No, myslím, že to je horší, než to vypadalo." Novináři nevěřícně... "Horší než to vypadalo?" "Ehm, to jsem řekl?," snaží se pochopit, co se děje Albon. Chtěl říci, že to je lepší, než to vypadalo... 

13:17 Mimochodem, víte, že dnes začíná nové série Drive to survive? Zatím v Bahrjanu na trati Cunoda a k němu se připojil také Stroll. 

13:15 Otmar Szafnauer odpovídal i na otázku, co vedlo k jeho odchodu z týmu Aston Martin. "Já neměl v úmyslu odejít. Ale jak šel čas a věci se měnily, pomyslel jsem si, že bude pro všechny lepší, když se poohlédnu jinde," uvedl pro SkySports.

13:08 Na trať se vydal Cudona a Ocon. A podle Alpha Tauri je třeba si dávat pozor na silný zadní vítr v jedenácté zatáčce.

3:02 Jednalo se však jen o jedno kolo a trať tak zůstala prázdná. 

13:00 A máme tu odpolední část druhého dne! Jako první na trať vyrazil Cunoda.

12:50 Horner bojuje za zvýšení rozpočtových stropů: "Inflace je velkým problémem. Když byly stanoveny rozpočtové stropy uprostřed pandemie, nikdo nedokázal předvídat situaci, v níž se nyní nacházíme, a jak rychle najednou stoupnou všechny náklady. To má velký dopad na všechny oblasti. Tvůrci pravidel musí rychle reagovat!"

12:35 McLaren zoufale čeká na zásilku z Anglie. Problémy s brzdami nedokáže vyřešit, na to potřebuje nové díly, které ale dorazí až zítra. Zatím nemůže jezdit závodní simulace, při delších jízdách se mu přehřívají brzdy.

12:20 Alonso na polední tiskové konferenci: "V příštích dnech budeme na auto přidávat nové díly. Všichni v týmu pracují naplno. Jsem si jistý tím, že brzy budeme vypadat lépe. Jsem teď většími optimisty než před týdnem."

12:00 Začíná hodinová obědová přestávka.

11:59 Bottas stojí kvůli menšímu problému s hydraulikou, dopolední testování končí předčasně.

11:56 FIA nacvičuje startovní proceduru, opět červené vlajky. Bottas, Leclerc a Vettel na roštu, ostatní nemůžou z boxů.

11:55 Poslední minuty před obědovou přestávkou využívá Alfa Romeo, Aston Martin, Ferrari a Red Bull.

11:50 Pokračujeme, šlo o test systému FIA. Nikdo nehavaroval ani nezůstal stát na trati.

11:45 Opět stojíme. Zatím nevíme, proč byly vyvěšeny červené vlajky.

11:40 Uralkali, bývalý hlavní sponzor Haasu, hrozí americké stáji žalobou: "Haas nesplnil závazky ukončením kontraktu před prvním závodem. Uralkali by proto mělo být urychleně kompenzováno za platby, které Haas obdržel."

11:35 Podle Alonsa nová auta nemá rád nikdo z pilotů: "Máte pocit, že jedete mnohem rychleji, protože kanál pod podlahou generuje více přítlaku v 300 km/h. Ale v pomalých zatáčkách to pořád vyžaduje úsilí. Auta jsou níže než ta předchozí, zavěšení je tvrdé. Nikdo z nás je nemá rád... jsou těžší a kvůli zelenějšímu benzínu mají i méně koní... přilnavost ztrácíte mnohem rychleji než dříve."

11:25 V padoku zatím nepanuje přesvědčení, že by měl Mercedes se svými ultra-úzkými bočnicemi všechny roznést na kopytech. Čím dál větší dojem zanechává Ferrari, které končí pravidelně v horních řádcích výsledkových listin. Podle Binotta je však nový Stříbrný šíp "bezpochyby skvělým vozem."

img-responsive

Charles Leclerc s Ferrari F1-75 druhý den testů v Bahrajnu | foto: Mercedes AMG F1 Team

11:16 Norris zrychluje na C2 prototypech: 1:36,654 min.

11:12 Aston Martin se soustředí jen na sebe: "Držíme se našeho programu a moc pozornosti druhým nevěnujeme. S korelací mezi aerodynamickým tunelem, CFD a závodním okruhem jsme si velmi blízko."

11:08 Ocon s Russellem zajíždějí časy na podobné úrovni kolem 1:42 min.

11:05 Zdá se, že Mercedes už na rovinkách tolik neposkakuje. Týmy zdárně řeší problém porpoisingu.

11:00 Maximální rychlosti (v km/h): 1. Verstappen 327; 2. Ocon 326; 3. Cunoda 326; 4. Schumacher 325; 5. Leclerc 325.

10:50 Vypadá to, že Mercedes si zkouší závodní simulaci, Russell ujel 13 rychlých kol za sebou na C2 směsi.

img-responsive

George Russel s Mercedesem W13 druhý den testů v Bahrajnu | foto: Mercedes AMG F1 Team

10:46 Delší stint Ferrari na C3 pneumatikách: 1:39,590; 1:40,477; 1:40,977; 1:41,075; 1:41,576; 1:41,576; 1:41,876; 1:42,380; 1:42,279; 1:42,732; 1:42,966; 1:43,461; 1:44,100; 1:44.684.

10:42 Venku je opět Norris, na kontě má jen 12 kol. Stejně jako Latifi, který po červených vlajkách stojí, dokud Williams neodhalí příčinu poruchy.

10:40 Včera jezdily s karbonovými vzpěrami upevňující podlahu tři týmy: Alfa Romeo, Ferrari a Mercedes. Dnes se přidali AlphaTauri a Haas.

10:30 Mechanici se opět věnují brzdám Norrise, Red Bull mění nastavení předního zavěšení.

10:25 Vettel je čtvrtý - 1:36,020 min. Na svém kontě má už 39 kol.

10:20 Konečně krouží i McLaren, Norris na tvrdých C2 pneumatikách vytlačuje Cunodu - 1:37,537.

10:16 Provoz je po dlouhých 35 minutách obnoven. Využívá toho Alpine, Mercedes, Haas a AlphaTauri.

10:05 Alpine zatím drží nejrychlejší čas, ale jak je na tom ve skutečnosti ve srovnání s konkurencí? "Včera jsme hodně testovali a sbírali data. Zkoušeli jsme různé světlé výšky, nastavení tlumičů a zdvihu pružin a konfigurace chlazení. Nedošlo na žádné opravdové výkonnostní jízdy. Doufáme, že se toho o sobě dnes dozvíme více," popisuje její nový šéf Otmar Szafnauer, jenž přišel z Aston Martinu.

10:00 pokračuje odklizení vozu, Williams se žel jen tak brzy zpět na trať nedostane.

 9:42 Latifi ve smyku, jeho Williamsu hoří zadní brzdy -  červené vlajky.

9:40 Ferrari dnes testuje okraje podlahy po vzoru McLarenu.

Nová podlaha Ferrari

Nová podlaha Ferrari | zdroj: Formula1.com

9:35 Bottas se posouvá na 4. místo - 1:36,987 min. Pochvaluje si vyřešení potíží z Barcelony.

9:30 Williams mění podlahu, McLaren stále stojí kvůli problému s chlazením brzd.

Podlaha Williamsu FW44

Podlaha Williamsu FW44 | zdroj: Formula1.com

9:25 Týmy se včera s FIA dohodly na navýšení min. hmotnosti vozů o 3 kg na celkových 798 kg.

9:20 Růžová Alpinka si polepšuje na 1:34,276 min.

9:10 Ferrari od FIA žádá vysvětlení pravidel týkajících se zpětných zrcátek. Jeho šéfovi řešení Mercedesu připomíná vesmírnou loď, podle něj jdou jasně proti duchu pravidel.

Uchycení zpětného zrcátka Mercedesu

Uchycení zpětného zrcátka Mercedesu | zdroj: Formula1.com

"Jsem zrcátky trochu překvapený. Jde o něco, co jsme nečekali, v zájmu budoucnosti je zapotřebí se tomu věnovat. V minulosti jsme se dohadovali, že by zrcátka neměla plnit žádný aerodynamický účel - měla by sloužit jen k tomu, abyste viděli dozadu. Ve způsobu, jakým je navrhl Mercedes, je znát významný aerodynamický účel samotných zrcátek. To musíme s ohledem na budoucnost zarazit, o tom není pochyb, protože my a všechny ostatní týmy je začneme navrhovat tak, že budou vypadat jako vesmírné lodě. Nemyslím si, že by to F1 chtěla," uvádí Binotto.

8:58 První místo začal okupovat Leclerc: 1:34,366 min, C2 směs.

8:55 První měřené kolo Schumachera jej řadí na 7. místo: 1:39,490 min, C2 směs pneumatik. Zbývá už jen Latifi.

8:50 Verstappen jde před něj, ale pořád za Ocona - 1:36,914 min.

8:45 Cunoda jde na druhé místo - 1:37,893 min.

8:40 Po problémech s poskakováním v Barceloně a ohýbáním podlahy FIA povoluje týmům použití dvou dodatečných vzpěr, které uchycují podlahu k převodovkové skříni. "Skoro úplně to vyřešilo náš problém," shodují se inženýři Haasu a Alfy Romeo. Mercedes ale tak přesvědčivě nezní: "Někdy to pomáhá, jindy ne."

8:30 Ocon (1:36,472 min) se dostává do čela před Leclerca (1:37,972).

8:25 Alpine jezdí s růžovým vozem tak, jak s ním nastoupí v úvodních dvou velkých cenách. Ve zbytku sezóny bude převažovat modrá barva. Ta se nám líbí tedy více. Kterou preferujete vy?

Růžový vůz Alpine A522

Růžový vůz Alpine A522 | zdroj: Albert Fabrega

8:20 Mercedes včera všechny překvapil novými ultra-úzkými bočnicemi, s chováním vozu ale zatím není úplně spokojený: "Stále před sebou máme spoustu práce spojenou s validací vylepšeného balíku. V dalších dnech budeme pokračovat ve sběru dat, takže je trochu brzy na to říct, že vše funguje tak, jak jsme čekali. Rozhodně musíme najít lepší vyvážení mezi pomalými a rychlými zatáčkami, příliš se nám také přehřívají pneumatiky. Je toho hodně, budeme mít v dalších dnech napilno, ale velmi rychle nové auto a pneumatiky poznáváme," komentuje šéfinženýr Andrew Shovlin.

8:15 Red Bull má dnes postupně nasazovat nové díly, totéž včera přislíbil McLaren i některé další týmy.

Vstupní otvor Red Bullu RB18 se soustavou Pitotových trubic

Vstupní otvor Red Bullu RB18 se soustavou Pitotových trubic | zdroj: Albert Fabrega

8:10 Haas dnes začne opět o něco později, na voze pro Schumachera se stále pracuje. Včera doplatil na zpoždění nákladního letadla. Původně za to měl testovat půl dne v neděli sám. FIA s tím původně souhlasila, některým týmům se to však nelíbilo, proto byl tento nápad zamítnut. Místo toho dostane dnes hodinku navíc poté, co ostatní skončí v 17 hod. Zítra začne o hodinku dříve a sobotu si pak prodlouží o další dvě hodiny proti zbývajícím týmům.

8:05 Šest z 10 vozů se již prohánějí bahrajnskou pouští, Norris si připisuje první čas 1:38,543 min. Russell 1:39,862, Cunoda 1:40,292 min.

8:02 Celý den dnes s McLarenem bude jezdit Norris, Ricciardovi stále není dobře, test na Covid-19 měl však negativní. Britské stáji se včera ale moc nedařilo, kvůli problému s brzdami, jenž nejde žel tak rychle odstranit, ujela jen 50 kol.

8:00 Testování začíná, vyjíždějí Bottas, Norris Ocon, Cunoda.

7:55 V pátek se za volantem objeví tito piloti:
- Alfa Romeo: Bottas / Zhou
- AlphaTauri: Cunoda
- Alpine: Ocon
- Aston Martin: Vettel / Stroll
- Ferrari: Leclerc / Sainz
- Haas: Schumacher / Magnussen
- McLaren: Norris
- Mercedes: Russell / Hamilton
- Red Bull: Verstappen
- Williams: Latifi

V Bahrajnu se do soboty testuje od 8 do 17 hod s obědovou přestávkou mezi 12 - 13 hod.

Vytisknout

Diskuze: Druhý den testů v Bahrajnu nejrychlejší Magnussen, Alpina v růžovém zbarvení + FOTO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 49, poslední 12.03.2022 08:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 49 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz v závodě v Kanadě

Ve druhém tréninku nejrychlejší Sainz před Hamiltonem a Norrisem

Valtteri Bottas v kvalifikaci v Ázerbájdžánu

První trénink v Silverstone s minimálním provozem. Nejrychlejší Bottas před Hamiltonem

Lewis Hamilton s Mercedesem W13 v Miami

"Hamilton může v Silverstone vyhrát i s pomalejším vozem," myslí si Wolff

Start závodu v Abú Zabí 2021

"Masi udělal v Abú Zabí jen jednu chybu," vrací se Horner k rozhodující bitvě roku 2021

Alexander Albon s Williamsem FW44 během kvalifikace v Baku

Williams neví, jak napravit slabou stránku svého vozu. Alfa Romeo už nebude omezena nedostatkem dílů

Max Verstappen s Red Bullem RB18 v Baku

Red Bull se obává rychlosti Mercedesu v Silverstone, na rozdíl od něj nic velkého nechystá

Esteban Ocon věří v další posun vpřed

Alpine chystá pro Silverstone velké vylepšení, Mercedes bude při experimentech s nastavením opatrnější

Max Verstappen v kvalifikaci v Ázerbájdžánu

Podle Webbera bude dominance Red Bullu pokračovat. Ferrari nevěří

Pierre Gasly bude působit v F1 i příští rok

Gasly má na další rok zajištěné místo

Daniel Ricciardo s McLarenem MCL36 během kvalifikace v Ázerbájdžánu

McLaren letos už žádná větší vylepšení vozu MCL36 nechystá

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Nový Mercedes W13 v Bahrajnu s ultra-úzkými bočnicemi

První den testů v Bahrajnu: debut Mercedesu bez bočnic, Gasly nejrychlejší +…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Masi udělal v Abú Zabí jen jednu chybu," vrací se Horner k rozhodující bitvě roku 2021

  2. Alpine chystá pro Silverstone velké vylepšení, Mercedes bude při experimentech s nastavením opatrnější

  3. Podle Webbera bude dominance Red Bullu pokračovat. Ferrari nevěří

  4. Williams neví, jak napravit slabou stránku svého vozu. Alfa Romeo už nebude omezena nedostatkem dílů

  5. Ve druhém tréninku nejrychlejší Sainz před Hamiltonem a Norrisem

  6. První trénink v Silverstone s minimálním provozem. Nejrychlejší Bottas před Hamiltonem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud