Brutální monstra se budou těžko řídit, Brundle se ale obává o kvalitu závodění

Petr Hlawiczka, 13. ledna 2017, 06:20 Google+

Nová generace vozů bude podle bývalého jezdce Martina Brundlea velmi náročná na ovládání. Monstra budou v zatáčkách mnohem rychlejší a piloti budou zažívat větší přetížení.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 14.01. 19:11) Napište svůj názor
Red Bull RB11 na širších pneumatikách

Red Bull RB11 na širších pneumatikách | foto: Pirelli

Sdílejte článek

"Určitě to bude odlišné, auta budou brutální. Teoreticky si myslím, že jsme se vydali špatným směrem ve zlepšování závodění. Slyšíte příběhy o tom, že některé zatáčky budou přehodnoceny na rovinky," uvádí Brundle, který nyní působí v roli televizního komentátora.

"Vzpomínám si na jízdu s Red Bullem, když měl foukaný difuzor. Ta věc se v zatáčkách taky moc nehýbala, snadno se projížděly pod plným plynem. S množstvím výkonu a krouticího momentu auta, která máme, nezní moc dobře. Jezdil jsem s Mercedesem, Force Indii a teď i s Ferrari. Mají úžasné motory, nekonečné množství výkonu, byť ten zvuk stojí za houby," hodnotí Brundle.

"Dejte tohle do auta, které má mnohem vyšší přítlak a o 25 % větší pneumatiky s tím, že celá ta věc je o 11 % širší, tak to bude pro řízení monstrum. Jestli to závodění zlepší nebo ne, to zjistíme," pokračuje 57letý Brit, jenž v F1 závodil v letech 1984 - 1996.

img-responsive

Monoposty se letos mají stát těžko ovladatelnými monstry | foto: Pirelli

Brzdné vzdálenosti budou také kratší. Větší přilnavost znamená, že by mohl brzdit o čtyři nebo pět metrů později. S tím se zmenší příležitosti pro předjíždění. Klíčové bude to, jestli dokážou jezdit za sebou. To bude absolutním lakmusovým testem toho, jak to letos bude fungovat," dodává Brundle.

Vytisknout

Diskuze: Brutální monstra se budou těžko řídit, Brundle se ale obává o kvalitu závodění

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 14.01.2017 19:11 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rob Marshall

McLaren zbrojí. Zlákal top inženýra Red Bullu

Charles Leclerc u svých mechaniků

Ferrari se po chybě v Monaku Leclercovi omlouvá

Nejlepší jezdci na pódiu po závodě v Monaku

FOTO: Závod v Monaku zdramatizovaný deštěm

Fernando Alonso v tunelu

"Trať byla z 99% suchá, když jsem zajel do boxů." Alonso lituje promarněné šance na vítězství

Esteban Ocon se popasoval s mokrými podmínkami v Monaku brilantně (ilustrační foto)

GP MONAKA: Verstappen ovládl proměnlivý závod, Ferrari nadále klesá

Max Verstappen se svou trofejí za prnví místo v závodě v Austrálii

PROHLÁŠENÍ po závodě: Intenzita deště mnohé zaskočila

Po startu v zatáčce St. Devote

GRAFIKA: Startovní rošt v Monaku po penalizaci Leclerca

Fernando Alonso na pódiu po závodě v Austrálii

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Alonso spoléhá na start

Max Verstappen v závodě v Austrálii

Velmi těsnou kvalifikaci ovládl Verstappen, Pérez boural v první části

Max Verstappen v závodě v Bahrajnu (Sakhir)

Závěrečný trénink ovládl Verstappen. Hamilton boural

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. A... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Franz Tost a Daniil Kvjat v Malajsii

Šéf stáje Toro Rosso prozradil, proč si nechal Kvjata

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Alonso spoléhá na start

  2. GP MONAKA: Verstappen ovládl proměnlivý závod, Ferrari nadále klesá

  3. Ferrari na úvod v Monaku nejrychlejší. Mercedes nasadil velké vylepšení, McLaren v nových barvách

  4. Ferrari se po chybě v Monaku Leclercovi omlouvá

  5. Velmi těsnou kvalifikaci ovládl Verstappen, Pérez boural v první části

  6. GRAFIKA: Startovní rošt v Monaku po penalizaci Leclerca

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud