Brutální monstra se budou těžko řídit, Brundle se ale obává o kvalitu závodění

Petr Hlawiczka, 13. ledna 2017, 06:20 Google+

Nová generace vozů bude podle bývalého jezdce Martina Brundlea velmi náročná na ovládání. Monstra budou v zatáčkách mnohem rychlejší a piloti budou zažívat větší přetížení.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 14.01. 19:11) Napište svůj názor
Red Bull RB11 na širších pneumatikách

Red Bull RB11 na širších pneumatikách | foto: Pirelli

Sdílejte článek

"Určitě to bude odlišné, auta budou brutální. Teoreticky si myslím, že jsme se vydali špatným směrem ve zlepšování závodění. Slyšíte příběhy o tom, že některé zatáčky budou přehodnoceny na rovinky," uvádí Brundle, který nyní působí v roli televizního komentátora.

"Vzpomínám si na jízdu s Red Bullem, když měl foukaný difuzor. Ta věc se v zatáčkách taky moc nehýbala, snadno se projížděly pod plným plynem. S množstvím výkonu a krouticího momentu auta, která máme, nezní moc dobře. Jezdil jsem s Mercedesem, Force Indii a teď i s Ferrari. Mají úžasné motory, nekonečné množství výkonu, byť ten zvuk stojí za houby," hodnotí Brundle.

"Dejte tohle do auta, které má mnohem vyšší přítlak a o 25 % větší pneumatiky s tím, že celá ta věc je o 11 % širší, tak to bude pro řízení monstrum. Jestli to závodění zlepší nebo ne, to zjistíme," pokračuje 57letý Brit, jenž v F1 závodil v letech 1984 - 1996.

img-responsive

Monoposty se letos mají stát těžko ovladatelnými monstry | foto: Pirelli

Brzdné vzdálenosti budou také kratší. Větší přilnavost znamená, že by mohl brzdit o čtyři nebo pět metrů později. S tím se zmenší příležitosti pro předjíždění. Klíčové bude to, jestli dokážou jezdit za sebou. To bude absolutním lakmusovým testem toho, jak to letos bude fungovat," dodává Brundle.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Brutální monstra se budou těžko řídit, Brundle se ale obává o kvalitu závodění

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 14.01.2017 19:11 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Slavné jméno se vrací k Ferrari

Mick Schumacher se stává členem Pilotní akademie Ferrari, s F1 týmem ho čekají 2 testy

Adrian Newey se svou rudou složkou

Red Bull přišel na způsob, jak znovu naplno zaujmout Neweyho

Toro Rosso v posledních testech roku 2018 v Abú Zabí

Toro Rosso je ochotno se obětovat, aby pomohlo Red Bullu s Hondou

Fernando Alonso s McLarenem MCL33 v Brazílii

McLaren letos očekává dobré auto, od toho loňského se má hodně lišit

Max Verstappen s trofejí po GP Brazílie

Verstappen už Ricciarda jasně předčí, tvrdí Helmut Marko

Maurizio Arrivabene (vlevo) v pozici šéfa týmu i přes vzrůstající formu Ferrari skončil

Vsadili ve Ferrari při volbě nového šéfa týmu na správnou kartu?

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Franz Tost a Daniil Kvjat v Malajsii

Šéf stáje Toro Rosso prozradil, proč si nechal Kvjata

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda větší změny motoru nechystá, zůstává u konceptu z roku 2017. Dobrá zpráva pro Red Bull?

  2. F1 vytvořila simulátor předjíždění, chce navrhovat zábavnější okruhy. Vietnam má být super

  3. McLaren letos očekává dobré auto, od toho loňského se má hodně lišit

  4. Mick Schumacher se stává členem Pilotní akademie Ferrari, s F1 týmem ho čekají 2 testy

  5. Red Bull přišel na způsob, jak znovu naplno zaujmout Neweyho

  6. Verstappen už Ricciarda jasně předčí, tvrdí Helmut Marko

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud