Brutální monstra se budou těžko řídit, Brundle se ale obává o kvalitu závodění

Petr Hlawiczka, 13. ledna 2017, 06:20 Google+

Nová generace vozů bude podle bývalého jezdce Martina Brundlea velmi náročná na ovládání. Monstra budou v zatáčkách mnohem rychlejší a piloti budou zažívat větší přetížení.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 14.01. 19:11) Napište svůj názor
Red Bull RB11 na širších pneumatikách

Red Bull RB11 na širších pneumatikách | foto: Pirelli

Sdílejte článek

"Určitě to bude odlišné, auta budou brutální. Teoreticky si myslím, že jsme se vydali špatným směrem ve zlepšování závodění. Slyšíte příběhy o tom, že některé zatáčky budou přehodnoceny na rovinky," uvádí Brundle, který nyní působí v roli televizního komentátora.

"Vzpomínám si na jízdu s Red Bullem, když měl foukaný difuzor. Ta věc se v zatáčkách taky moc nehýbala, snadno se projížděly pod plným plynem. S množstvím výkonu a krouticího momentu auta, která máme, nezní moc dobře. Jezdil jsem s Mercedesem, Force Indii a teď i s Ferrari. Mají úžasné motory, nekonečné množství výkonu, byť ten zvuk stojí za houby," hodnotí Brundle.

"Dejte tohle do auta, které má mnohem vyšší přítlak a o 25 % větší pneumatiky s tím, že celá ta věc je o 11 % širší, tak to bude pro řízení monstrum. Jestli to závodění zlepší nebo ne, to zjistíme," pokračuje 57letý Brit, jenž v F1 závodil v letech 1984 - 1996.

img-responsive

Monoposty se letos mají stát těžko ovladatelnými monstry | foto: Pirelli

Brzdné vzdálenosti budou také kratší. Větší přilnavost znamená, že by mohl brzdit o čtyři nebo pět metrů později. S tím se zmenší příležitosti pro předjíždění. Klíčové bude to, jestli dokážou jezdit za sebou. To bude absolutním lakmusovým testem toho, jak to letos bude fungovat," dodává Brundle.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Brutální monstra se budou těžko řídit, Brundle se ale obává o kvalitu závodění

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 14.01.2017 19:11 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Oba piloti Haasu zůstávají

Haas si ponechá Magnussena s Grosjeanem, kam půjde Hülkenberg?

Kdy se McLaren přestne věnovat letošnímu vozu? V šampionátu jde stále o miliony dolarů

Vývoj vozu pro příští rok nebo čtvrté místo letos? McLaren řeší dilema

Sebastian Vettel a Max Verstappen při startu závodu v Singapuru

FIA v Singapuru přidává třetí DRS zónu

Valtteri Bottas loni v Singapuru

Singapur pro Mercedes bývával nejslabší tratí, nespokojený Wolff ale letos čeká tvrdou bitvu

Bývalý šéf Formule 1 Bernie Ecclestone

Ecclestone komentuje rostoucí počet závodů. Je podle něj 21 velkých cen moc a nebo málo?

Daniel Ricciardo je s motorem Renault moc spokojený

Ricciardo oceňuje práci motorového oddělení Renaultu

Kevin Magnussen v kvalifikaci v Maďarsku

S jakým zbarvením nastoupí Haas v Singapuru?

Mattia Binotto v Austrálii

Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

Valtteri Bottas v závodě v Itálii na Monze

Bottas se nevzdává. "Stále se může objevit jakákoliv příležitost"

Tým Toro Rosso při prvních předsezonních testech v Barceloně

Vrací k němu piloty, kteří nepřesvědčili. Tost o návratu neúspěšných z Red Bullu

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 12:00)
    • 2. Trénink (14:30 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Franz Tost a Daniil Kvjat v Malajsii

Šéf stáje Toro Rosso prozradil, proč si nechal Kvjata

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alesi porovnává dva velké talenty F1. Jakých rozdílů si všímá?

  2. Montoya a jeho pohled na Vettelovu situaci

  3. Binotto a jeho očekávání před zbytkem sezony. Zvítězí ještě Ferrari?

  4. "Extrémně konkurenceschopný motor, růžová budoucnost." Williams zůstává u Mercedesu až do roku 2025

  5. Tankování ani dvě povinné zastávky se do F1 nevrátí

  6. Vrací k němu piloty, kteří nepřesvědčili. Tost o návratu neúspěšných z Red Bullu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud