Jody Scheckter si na Monze "zopakoval" mistrovský titul + VIDEO

Robert RoBertino Pavelka, 7. září 2019, 11:20 Google+

Čas letí a nedá se zastavit. Mnozí z nás ještě pamatují rok 1979, kdy Ferrari dobylo devátý mistrovský titul - byl to poslední, kterého se dožil legendární commendatore Enzo Ferrari. Na Monze ho definitivně stvrdil nově příchozí člen zbožňované Scuderie Jody Scheckter.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 09.09. 06:29) Napište svůj názor
Na tomto voze se Jody Scheckter objevil v páteční demonstrativní jízdě

Na tomto voze se Jody Scheckter objevil v páteční demonstrativní jízdě | foto: Jaroslav Vehrle, F1NEWS.cz

Sdílejte článek

Původem Jihoafričan, který ale se svou vlastí zmítanou tehdy apartheidem nechtěl mít nic společného, přišel do Maranella po štacích u McLarenu, Tyrrellu a Wolfu a dávno už nebyl oním "medvídětem", jemuž se dával za vinu karambol v Grand Prix 1973 na Silverstone. Právě sezóna 1979 ukázala jeho rozvahu, vytříbenost jezdeckého stylu a také dobrou práci s vozem - nesmíme zapomenout, že Jody vůbec poprvé ve své kariéře pilotoval vůz poháněný dvanáctiválcem. 

Na Monze tehdy k nadšení tifosi svým třetím vítězstvím v sezóně, se zády krytými Gillesem Villeneuvem získal vysněný mistrovský titul a jen málokdo tušil, že tím vlastně uzavřel svou kariéru. Následující rok v roli obhájce titulu byl doslova katastrofální a Scheckter se loučil s hodně hořkými pocity. Ferrari pak na dalšího šampiona čekal dlouhých 21 let, než ho do Maranella vrátil Michael Schumacher.

Rodák z East Londonu se stále aktivně zajímá o motorsport a dokonce vlastní několik monopostů, s nimiž ve své kariéře jezdil. Na své farmě v Laverstroke Park pořádá pravidelně CarFest South, setkání historických vozidel, která sám pilotuje. Ale Ferrari 312 T4, s nímž projel vítězně cílem na Monze a naposledy se zapsal do knihy vítězů, pilotoval naposledy v rámci Grand Prix Bahrajnu 2010, kdy byl jako jeden ze šampionů F1 pozván k 60. výročí existence oficiálního mistrovství Formule 1. Pikantní rovněž je, že od svého triumfu na Monze 1979 už se tu nikdy nesvezl, protože v jeho poslední sezóně 1980 se Grand Prix Itálie jela na okruhu v Imole. 

"Byl jsem nervózní. Dlouho jsem už takhle rychlé auto neřídil a trať se také poněkud změnila. Musel jsem být hodně statečný. Plně jsem se soustředil, do interkomunikace jsem vůbec nic neříkal. Nebyla to bůhvíjaká jízda, ale díky za ní. Trochu to poskakovalo při výjezdech ze zatáček, byl jsem hodně opatrný, moc plynulé to nebylo. Také pneumatiky neměly dobrou přilnavost, tak jako za nás. Ale na druhou stranu v některých zatáčkách Tarmac pěkně přisával," sdělil své pocity Scheckter po demonstrativní jízdě.

Celá demonstrativní jízda v rámci pátečních tréninků měla odlišný charakter. Jody totiž měl k ruce i původní sestavu mechaniků, které s jejich rodinami pozval předchozí den na společnou večeři. 

"Byl to zvláštní zážitek. Teď jsem farmář, takže podobné události jsou pro mě skutečným privilegiem. Mohl jsem takto žít celých 40 let. Nyní je všechno jiné. Za nás nebyla  pravidla postavena výrazně na jedince, což bylo mnohem lepší, ale také to bylo o hodně nebezpečnější. Ale celý svět se pohybuje kupředu. Pokud bych si mohl vybrat, stejně bych raději závodil v mojí éře. Nemám rád, když je někdo diskvalifikován za přejetí vymezené dráhy. Měla by být větší volnost namísto šešněrování pravidly, o tom to není. Podívejte, v Monaku se to nestává," pokračoval Scheckter.

Svou kariéru ukončil, jak už bylo řečeno, po sezóně 1980, která se pro něj stala propadákem se vším všudy. Jediné dva body za páté místo v GP USA na Západním pobřeží v Long Beach byly nedůstojné obhájce titulu, zvláště když se v předposledním závodě své kariéry v F1 jako odcházející šampión nekvalifikoval. Přesto na otázku, zda neopustil Formuli 1 příliš brzy, spontánně reagoval: "Ne, to si nemyslím. Co bych tu tolik let dělal?" 

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Jody Scheckter si na Monze "zopakoval" mistrovský titul + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 09.09.2019 06:29 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Claire Williamsová v Ázerbájdžánu

Trápení Williamsu? Schumacher mluví o nedostatečném vedení

Po startu Velké ceny Rakouska 2019

F1 konečně potvrzuje prvních 8 závodů sezóny 2020. Co bude následovat po Rakousku?

Autokláv pro zapékání dílů z uhlíkových vláken

Týmy se měsíc před prvním závodem pomalu vracejí do práce, Ferrari se daří s motorem

Fernando Alonso uvažuje o návratu do F1

"Fernando by posunul Formuli 1 na další úroveň," komentuje Domenicali možný návrat Alonsa

Šéfové týmů na tiskové konferenci - zleva: Tanabe, Seidl, Monaghan, Green a Isola

Změní se formát závodního víkendu? Týmy o tom vážně uvažují

Vettel, Sebastian

Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

Nový Williams při prvotním testu v Barceloně

Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

Daniel Ricciardo příští rok skončí u McLarenu

Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

Představení nového vozu Mercedes F1 W11 EQ Performance

Německá média informují o brzkém konci Wolffa u Mercedesu

Práce na modelu monopostu F1 v aerodynamickém tunelu

Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Villeneuve, Jacques

Villeneuve budí rozruch. Prozradil, co podle něj stojí za nehodami mladých…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Co by měl udělat Sebastian Vettel? Ecclestone má jasno

  2. Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

  3. Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

  4. Týmy se měsíc před prvním závodem pomalu vracejí do práce, Ferrari se daří s motorem

  5. Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

  6. F1 konečně potvrzuje prvních 8 závodů sezóny 2020. Co bude následovat po Rakousku?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud