McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

PH, 15. ledna 2020, 07:10 Google+

McLaren si je dobře vědom toho, že tak velký skok ve výkonnosti, jaký předvedl loni, nebude moci druhý rok po sobě předvést. Jeho cílem nicméně je dále se přiblížit třem špičkovým týmům a bojovat s nimi o pódia.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 16.01. 22:13) Napište svůj názor
Lando Norris s McLarenem MCL34 během tréninku v Brazílii

Lando Norris s McLarenem MCL34 během tréninku v Brazílii | foto: McLaren

Sdílejte článek

Stáj z Wokingu jde po rozchodu s Hondou v pořadí konstruktérů stále nahoru - již v sezóně 2018 po přechodu na motory Renault skončila šestá, v loni to po velkém pokroku dotáhla dokonce na čtvrtou příčku za Red Bull, Ferrari a Mercedes, v Brazílii přitom poprvé od roku 2014 dosáhla zásluhou Carlose Sainze na pódium.

McLaren přitom čekal, že po odstranění svého problému s aerodynamikou bude mít na začátku minulé sezóny "dobré" auto a před tou letošní se cítí "hodně dobře," jenže proměna v tým, jenž bude moci pravidelně bojovat o vítězství, pode jeho šéfa Zaka Browna "neproběhne přes noc."

"Musíme dále postupovat kupředu. Mezi rokem 2018 a 2019 jsme samozřejmě učinili obrovský krok. Bylo to dáno částečně tím, že v roce 2018 jsme byli tak bídní, že to nebylo těžké se další rok zlepšit. Proto neočekávám, že bychom udělali stejný pokrok mezi sezónami 2019 a 2020," vysvětluje Brown.

img-responsive

McLaren se loni zlepšil nejvíce ze všech týmů, mezi konstruktéry poskočil na 4. příčku | foto: McLaren

"Pravidla jsou velmi, velmi podobná, proto si nemyslím, že by to na roštu mělo vypadat moc odlišně. Tu a tam se možná dočkáme trochu překvapení. Snad se Williams trochu vzchopí, není to příjemné je vidět, jak se tak trápí, takže snad trochu zrychlí," lituje svého soupeře z konce tabulky.

"Pokud jde o nás, jsme stále mladým týmem. James Key nevyvíjel loňské auto, to letošní už ano. Uvidíme tedy, jak bude vypadat. Andreas Seidl se k nám přidal teprve uprostřed minulého roku," vypočítává Brown, jenž nedávno také povýšil Andrea Stellu do role závodního ředitele.

"Opravdu musíme vše zkrátka ještě vytříbit, aby si to v závodech lépe sedělo a dobře odstartovat. Auto pro rok 2021 už je v aerodynamickém tunelu, z toho letošního máme hodně dobré pocity," prozrazuje šéf McLarenu, který své nové auto představí 13. února.

Video: Lando Norris "neúmyslně" odhaluje datum odhalení nového vozu MCL35 - 13. února 2020

"A musíme se zkrátka držet při zemi, nedojde k tomu přes noc. Prožijeme skvělé víkendy i některé špatné víkendu. Ale jednoduše doufejme, že budeme dál postupovat kupředu," přeje si dále Brown, jenž by se moc rád dočkal konečně vítězství.

Svou jezdeckou sestavu nemění, mladíci Sainz s Landem Norrisem se loni osvědčili, navíc si spolu dobře rozumí: "Dříve se neznali, a když jsme je představili, tak myslím, že Carlos v jednom rozhovoru řekl, že Lando je trochu stydliví, ale že spolu navzájem na trati dobře vycházejí."

"Nejsem nervózní, jako například asi u dvojice Haasu - když jsou na trati, tak jsem nervózní. Mají mezi sebou skutečný respekt, ale závodí spolu fakt tvrdě," popisuje své pocity šéf McLarenu.

"A jsou velmi dobří při spolupráci a pro sponzory. Fanoušci je podle mě mají opravdu rádi. Je to skvělé v této nové éře Formule 1 přirozenějším způsobem ukázat, co se děje na jejím pozadí," dodává Brown na účet upřímnosti svých mladých jezdců.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 16.01.2020 22:13 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen s trofejí za třetí místo po závodě v Singapuru

"Verstappen svou vyspělostí zcela převyšuje průměr," pochvaluje si Marko

Charles Leclerc v kvalifikaci v Abú Zabí

"Cíle mám jen ty nejvyšší," říká před novou sezonou Leclerc

Romain Grosjean při testech v Barceloně

Myšlenky na závodnický důchod? U Grosjeana ještě rozhodně ne

Desetiválcový motor Mercedes FO110H, jenž poháněl McLaren MP4-14

Spalovací motory mají "dlouhou budoucnost." Přejde F1 na dvoutakty? + VIDEO

Pohonná jednotka Renault RE17

"Máme druhý nejlepší motor," zní z Renaultu. V čem udělali Francouzi největší pokrok?

Konkurenceschopnost Alfy Romeo C38 během roku 2019 postupně klesala

Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

Berger, Gerhard

Berger Vettela neodepisuje. "Leclerca může porazit," říká

Lance Stroll během Velké ceny Abú Zabí

"Red Bullu trvalo pět let, než začal vyhrávat." Szafnauer žádá po majiteli Racing Pointu trpělivost

Helmut Marco, Gianpiero Lambiase a Max Verstappen v kvalifikaci v Rakousku

"Žádný jiný juniorský program nedosahuje výsledků, kterými disponuje ten náš," hlásí Marko

Robert Kubica s Williamsem FW42 v Japonsku

"Williams se zlepšením nemůže počítat," varuje Smedley

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Robert Kubica v Japonsku

Vážné zranění? Kubica si nemyslí, že mělo na jeho formu vliv

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Spalovací motory mají "dlouhou budoucnost." Přejde F1 na dvoutakty? + VIDEO

  2. Alfa Romeo staví pro rok 2020 zcela nové auto i simulátor

  3. "Williams se zlepšením nemůže počítat," varuje Smedley

  4. "Red Bullu trvalo pět let, než začal vyhrávat." Szafnauer žádá po majiteli Racing Pointu trpělivost

  5. Berger Vettela neodepisuje. "Leclerca může porazit," říká

  6. "Žádný jiný juniorský program nedosahuje výsledků, kterými disponuje ten náš," hlásí Marko

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud