Šéf McLarenu o zlepšeních, novém MCL35 a přesunu zdrojů k vozu pro rok 2021

PH, 2. ledna 2020, 07:10 Google+

Šéf McLarenu Andreas Seidl hovoří o zlepšeních v rámci týmu, o novém voze pro sezónu 2020 a o tom, kdy přesunou svou hlavní pozornost k vozu pro přelomový ročník 2021, kdy začnou platit nová sportovní i technická pravidla.

Počet komentářů:  16 komentářů (Poslední 08.01. 08:46) Napište svůj názor
Koncept McLarenu pro sezónu 2021

Koncept McLarenu pro sezónu 2021 | foto: McLaren

Sdílejte článek

Co tě nejvíce potěšilo v roce 2019?
Andreas Seidl: Určitě šlo o způsob, jakým jsme se jako tým během sezóny zlepšili a náš přístup jako jeden muž v obtížných dobách, když během závodních víkendů nešlo všechno podle plánu.

Samozřejmě zajištění 4. příčky v šampionátu konstruktérů pro nás všechny bylo skvělé, protože to odráží, jak jsme jako tým pracovali, a co je ještě důležitější, jakých pokroků jsme dosahovali během roku a pozitivní posun uvnitř týmu. Stále je před námi dlouhá cesta a spousta položek na našem seznamu, máme však jasný plán a cíle, na nichž pracujeme.

Také pozitivní zpětná vazba médií a našich neuvěřitelných fanoušků byla skutečně působivá. Je to skvělé cítit podporu vnější světa, dodatečně to tým posouvá na naší cestě.

Mohl bys vybrat několik vrcholných okamžiků roku 2019?
AS: Bylo jich několik. Tím prvním: Velká cena Francie. Byli jsme jasně čtvrtým nejrychlejším týmem v kvalifikaci i v závodě, a šlo o ten okamžik, kdy jsme si pomysleli, že bychom mohli skutečně bojovat o 4. místo v šampionátu konstruktérů.

img-responsive

McLaren táhl za jeden provaz v továrně i na trati, skvělé výkony přidali i oba mladí piloti Lando Norris a Carlos Sainz | foto: McLaren

Vývojové díly, jež jsme nasazovaly na auto, fungovaly dobře, a spousta dalších jich měla teprve přijít. Bylo to fantastické pozorovat, jak tým doma ve Wokingu tvrdě pracoval na vývoji, výrobě a doručení vylepšení v průběhu sezóny.

Dalším vrcholným okamžikem na trati bylo zajištění si 4. příčky v tabulce konstruktérů v Brazílii. Nebyli jsme letos vždy čtvrtým nejrychlejším týmem, ale to, že jsme skončili na čtvrtém místě, znamenalo, že jsme porozuměli našim slabinám a že jsme všichni byli fantastičtí a čtvrté místo bylo zaslouženou odměnou - za strategická rozhodnutí, která jsme učinili, za kvalifikační výkony i za výkony jezdců.

Mimo trať patří k vrcholným okamžikům oznámení o našem novém aerodynamickém tunelu, o novém jízdním simulátoru a o našem přestupu na motory Mercedes od roku 2021. Všechno to jsou důležité milníky pro budoucí vývoj našeho týmu a pro naši cestu zpět dopředu.

img-responsive

V roce 2021 se McLaren vrací k motorům Mercedes | foto: McLaren

A na konec to, jak jsem byl v týmu přivítán, byl pro mě osobním vrcholným okamžikem. Začít pracovat v novém týmu uprostřed sezóny není snadné ani pro jednu stranu. Musím tedy poděkovat každému členu týmu za otevřený přístup ke mně, to je nejdůležitější.

V čem se může McLaren dále zlepšit v roce 2020?
AS: Ve všech oblastech. Našim cílem je být v tomto sportu v budoucnu opět nejlepší a víme, že jsme od toho momentálně hodně vzdáleni. Nenecháme se unést dobrou sezónou, kterou jsme právě zažili. Začneme s pokorou a s respektem vůči našim soupeřům.

Uvědomujeme si naše slabiny a budeme dále tvrdě pracovat podle určeného plánu na zlepšení. Jsme na cestě a v týmu můžete to, jak moc se posouvá. Náš přístup všichni za jednoho a odhodlání akcionářů mě vede k optimismu v tom, že se můžeme stát opět úspěšnými. Musíme být ale realističtí v tom, co lze rok po roku dosáhnout.

img-responsive

Tým budou muset letos kvůli rozsáhlým změnám technických pravidel začít na nových vozech pracovat dříve než obvykle | foto: McLaren

Mezi MCL33 a MCL34 šlo o velký pokrok. Co můžeme v roce 2020 očekávat od MCL35?
AS: Za prvé, jsem moc spokojený s pokrokem, který pozoruji v továrně, pokud jde o přípravy na rok 2020. myslím, že dobře rozumíme slabinám, který měl MCL34 v roce 20219. A je to skvělé vidět, jak celý tým tvrdě spolupracuje na zlepšení. Jsem optimistou v tom, že můžeme dosáhnout dalšího pokroku, což znamená dále snížit deficit na špičkové tři týmy v časech na kolo.

Jak brzy během roku 2020 McLaren přepne na vývoj svého auta pro sezónu 2021?
AS: Podobně jako všichni ostatní chceme mít dobrý vstup do sezóny. Rychlost vašeho vozu pro rok 2020 do určité míry určí, kdy přesunete veškeré své zdroje směrem k vozu pro rok 2021.

Musíme to vyvážit jako každý rok, jen tentokrát to bude extrémnější kvůli technickým změnám pro sezónu 2021. Neobětujeme rok 2020 - chceme zažít další dobrou sezónu, protože nepřetržité vylepšování je pro vývoj týmu důležité.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Šéf McLarenu o zlepšeních, novém MCL35 a přesunu zdrojů k vozu pro rok 2021

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 16, poslední 08.01.2020 08:46 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 16 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Robert Kubica s Williamsem FW42 v Japonsku

Zase bída? "Williams se zlepšením nemůže počítat," varuje Smedley

Mladý Charles Leclerc pronásleduje zkušeného Lewise Hamiltona

Domenicali vysvětluje, proč Hamilton nepřestoupí k Ferrari. Horner je zvědavý, jak si poradí s mladými talenty

Sergio Pérez při tréninku v Číně

Pérez je před novou sezonou optimista, "Můžeme udělat velký pokrok," říká

Briatore, Flavio

"Mohl jsem šéfovat Ferrari," říká Briatore. Kdy probíhala jednání?

Pierre Gasly se svou trofejí za druhé místo v závodě v Brazílii

"Gasly nese část viny, návrat do Toro Rosso ale zvládl mnohem lépe než než Kvjat," hodnotí Marko

Lewis Hamilton má našlápnuto k překonání rekordů legendárního Michaela Schumachera

"Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

Charles Leclerc v tréninku v Soči

"Kdyby to nevyšlo, tak umřu!" Leclerc svou adrenalinovou zábavou naštval Ferrari

Williams se chce zlepšit a konečně se odrazit ze dna

Williams na rozdíl od loňska zvládl nárazové testy napoprvé. Proč si vybral Nissanyho?

Lando Norris s McLarenem MCL34 během tréninku v Brazílii

McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

Robert Kubica v Japonsku

Vážné zranění? Kubica si nemyslí, že mělo na jeho formu vliv

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Polský jezdec mění pro nadcházející sezónu ve Formuli 1 působiště včetně své role v týmu

Kubica potvrzen u Alfy Romeo, přechází s ním i hlavní sponzor Orlen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

  2. McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

  3. Domenicali vysvětluje, proč Hamilton nepřestoupí k Ferrari. Horner je zvědavý, jak si poradí s mladými talenty

  4. Williams na rozdíl od loňska zvládl nárazové testy napoprvé. Proč si vybral Nissanyho?

  5. "Gasly nese část viny, návrat do Toro Rosso ale zvládl mnohem lépe než než Kvjat," hodnotí Marko

  6. "Mohl jsem šéfovat Ferrari," říká Briatore. Kdy probíhala jednání?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud