Dnes byl na programu pátý ročník Grand Prix Malajsie, která se jela tradičně na okruhu v Sepangu. Většina týmů se na tento závod těšila, ale také tato trať v jejich mysli vzbuzovala velkou obavu, protože zdejší podnebí je již v tomto období známo vysokými teplotami, které více působí na motory a pneumatiky, čímž dochází k větší zátěži. Velké překvapení se uskutečnilo hned ve druhé kvalifikaci, která vytáhla vozy Renault z hloubi startovního pole až na historické dvojité Pole Position. Před samotným závodním víkendem jsme sice přinášeli zprávy o tom, že Renault chystá zcela nový motor a vylepšenou aerodynamiku z Melbourne, ale kdo z nás by si pomyslel, že Renault zaútočí rovnou na příčky nejvyšší? Každopádně na tomto úspěchu se podepsala vyčerpávající práce technického ředitele Mika Gascoyna a týmu lidí z technického oddělení Renaultu. START: V zaváděcím kole měl problémy s vozem BAR Honda Jacques Villeneuve, který musel stíhat startovní pole svým během zpět do boxů pro náhradní vůz. Vše nakonec stihnul a mohl odstartovat do závodu. Start se znamenitě povedl oběma jezdcům Renaultu, když se Fernando Alonso ujal vedení a Trulli vybojoval na konci první zatáčky nad Coulthardem druhou pozici. Avšak ne na dlouho, protože v první zatáčce jel na vnější straně mistr světa Michale Schumacher, který získal rychlost a dotáhl se na Trulliho v další zatáčce, která je levotočivá vnitřní. Nestihl dobrzdit a dostal se do kontaktu s Trullim, kterého díky doteku do zadního kola otočil do smyku. Další kdo měl v této zatáčce kolizi byl Antonio Pizzonia s Jaguarem, který ze zadu vrazil do Juana Pabla Montoyi. Ten hned po prvním kole musel na výměnu zadního přítlačného křídla. Po prvním kole se na čele udržel Alonso, před Coulthardem, Heidfeldem a Raikkonenem. Jarno Trulli se v tuto chvíli pohyboval na posledním místě a Michael Schuamcher na 12. pozici. Je zajímavé, že tak zkušený jezdec, jakým je M. Schumacher vytvoří školáckou chybu. Ve 2. kole Raikkonen předjíždí Heidfelda a zařazuje se na třetí pozici za svého týmového kolegy D. Coultharda. Ten má ovšem hned v dalším kole technické problémy a ze závodu jako první jezdec odstupuje. Michael Schumacher po kolizi s Trullim musel zajet do boxů na výměnu předního přítlačného křídla. Alonso si hned z kraje závodu vybudoval náskok kolem 4,5 sekundy na druhého Raikkonena. Díky tomu, že pětinásobný mistr světa Michael Schumacher jezdil po své chybě až na 14. pozici, diváci u TV přijímačů mohli zcela vzácně sledovat také záběry z chvostu startovního pole. V 10. kole zajel Kimi Raikkonen první nejrychlejší kolo závodu. V 11. kole je následující pořadí: Alonso, Raikkonen, Barichello, Heidfeld, Panis, Button, R. Schumacher a již nyní na 8. pozici Jarno Trulli. V příštím kole nastaly první plánované zastávky v boxech, kterých využívá Panis (Toyota) a Verstappen (Minardi). Olivier Panis ani na tuto Grand Prix nebude vzpomínat v dobrém, protože nedlouho po výjezdu z boxů odstupuje pro technické potíže ze 13. pozice. Další jezdci, kteří zastavili v boxech pro první doplnění paliva a někteří i pro výměnu pneumatik byli Heidfeld (13. kolo), Alonso (14. kolo), který se vrací se na 4. pozici. Tím se do vedení dostal Kimi Raikkonen. Druhý v tuto chvíli jezdil Barichello a třetí Button. Ralfu Schumacherovi se podařilo dostihnout Trulliho, a také ho předjet. Týmu Jaguar Racing se dnes opět nedařilo, protože i druhý jezdec týmu zažil velké potíže. Stalo se tak v boxech při běžné zastávce, když po dokončení prací mechaniků nemohl jezdec zařadit rychlostní stupeň. V 19. kole zajíždí do boxů Kimi Raikkonen a všichni čekají, zda vše proběhne, tak jak se předpoládá. Jeho čas je 10,8 sekund a stihl se zařadit po výjezdu před Alonsa. Barichello se na nějakou dobu ujímá vedení. Mezitím o 6. příčku svádí krásný souboj Ralph Firman a Jarno Trulli. Ve 22. kole zajíždí také Barichello do boxů, kde pobyl 9,2 sekundy a Raikkonen se tak dostává zpět do vedení. Ve 23. kole bylo následující pořadí: Raikkonen, Alonso, Barichello, R. Schumacher, Button, Trulli, Heidfeld a M. Schumacher, kterému se přes všechny potíže podařilo dostat na bodované místo. To jen potvrzuje jeho kvality a také skutečnost, že lepšího jezdce v současné Formuli 1 zřejmě není. Ve 24. kole odpovídá Barichello na hozenou Raikkonenovu rukavici a stává držitelem druhého nejrychlejšího kola. 30 kol před cílem začíná Raikkonen předjíždět pomalejší jezdce o celé jedno kolo. Do boxů Ferrari podruhé zajíždí Michael Schumacher (8,4 sekundy). Zanedlouho poté Schumacher dostává od traťových komisařů penalizaci STOP & GO a musí opět zajet do boxů. Jarno Trulli svým bojem znovu potvrdil zvýšené kvality vozů Renault, protože ve 31. kole úspěšně stíhá Buttona a předjíždí ho. Naopak velkým zklamáním je tato Grand Prix po nešťastné kolizi s Pizzoniou pro Juana Pabla Montoyiu, který se pohyboval kolem 15. pozice. Pomalu, ale jistě se blížily druhé plánované zastávky v boxech. Zde se prvně objevili Button, Heidfeld, Alonso, Trulli. Do garáže zajíždí po technických problémech Australan Mark Webber. Michael Schumacher se dostal dokonce až na 7. příčku, kde se opět setkal s Jarnem Trullim, se kterým, tentokrát díky jeho chybě málem přišel v první zatáčce po startu do kontaktu. Vše ale dobře dopadlo a Trulli si tuto pozici docela úspěšně bránil do chvíle, kdy 5 kol před koncem závodu dělá chybu v zatáčce před cílem a dostává smyk. Trullimu se nakonec tuto pozici podařilo uhájit před body chtivým Michaelem Schumacherem. 10 kol před cílem trumfnul jak Raikkonena, tak Barichella svým časem na kolo právě Michael Schumacher, který ve 45. kole zajel třetí nejrychlejší kolo závodu, které mu již zůstane připsané. V této chvíli dostává Kimi Raikkonen pokyn z boxů, že má dokončit závod v poklidu (EASY), neboť disponuje s 30 sekundovým náskokem, který ještě do cíle vzroste o 5 sekund. O 9. pozici spolu ještě svedli boj Ralph Firman (Jordan) společně s Heinzem Haraldem Frentzenem (Sauber), ze kterého nakonec vítězně vzešel Frentzen. Nakonec, dokončit pro nováčka v zatím ne moc rychlém voze hned svoji druhou Grand Prix je také jistý stupeň úspěšnosti. Raikkonen v klidu protíná pomyslnou cílovou pásku a stává se tak druhým vítězem v letošním šampionátu, což je určitě velmi zajímavá skutečnost oproti loňskému ročníku. Navíc se díky zisku dalších 10 bodů dostal do čela šampionátu a po dlouhé době je možné sledovat v celkových tabulkách nového adepta na zisk titulu mistra světa. Druhý jezdec dnešního závodu Brazilec Rubens Barichello potvrdil svoji důležitou roli v týmu Ferrari tím, že i když se šampiónovi nedaří, je schopen ho plnohodnotně zastoupit. A to je cenná deviza pro tým. Za zmínku ještě zcela jistě stojí podaný výkon mladého španělského jezdce Fernanda Alonsa, který dnes jel svoji 19. Grand Prix, což je pro něj druhý rok ve Formuli 1 a jeho první pódiové umístění. Troufám si přiznat, že si nepamatuji, kdy naposledy stál na stupních vítězů právě španělský jezdec a mám z toho obrovskou radost. Také jsem přesvědčen, že pokud Renault bude pokračovat ve vývoji vozu jako doposud, budou z obou jezdců další konkurenti pro stáj McLaren a Ferrari. Na základě dnešního závodu je zcela jasné, že úřadujícímu šampiónovi Michaelu Schumacherovi nová pravidla až tak moc nevyhovují, nebo je tu druhá varianta výkladu posledních událostí, že spíše tato pravidla nevyhovují taktice týmu Scudéria Ferrari. Ale nechejme se překvapit, co uvidíme v příští Grand Prix, která se pojede 6. dubna 2003 v brazilském Interlagosu. Zde může opět do hry vstoupit také počasí.