Aston Martin využil jen 10 % věcí z loňského vozu, kvůli přísavnému efektu bude jezdit co nejníže

Petr Hlawiczka, 11. února 2022, 06:30 Google+

Aston Martin včera ukázal svou novou zbraň a jeho technický ředitel Andrew Green pohovořil o tom, jakým výzvám při jeho vývoji čelili a co očekává od výkonnosti vozů pro rok 2022.

Počet komentářů:  33 komentářů (Poslední 12.02. 07:52) Napište svůj názor
Aston Martin AMR22

Aston Martin AMR22 | foto: Aston Martin

Sdílejte článek

"U AMR21 jsme toho převzali z předchozího auta spoustu, ale AMR22 je revolučním vozem. Využili jsme asi jen 10 auta z roku 2021, což je relativně málo. A pravidla nám přinášejí různé výzvy," odhaluje šéf řízení výroby Simon Cayzer.

Optimální výkonnost nových monopostů bude vycházet ze schopnosti provozovat monopost co nejníže vozovky, což posílí přísavný efekt nové 3D podlahy. Vozy budou jejím prostřednictvím generovat více přítlaku, o který přišly v důsledku různých omezení (zákaz deflektorů a křidélek před bočnicemi, zákaz foukání vzduchu skrz nápravy, zjednodušení křídel atd.) - to má však pozitivní dopad na čistější proudění vzduchu za vozem, což zlepší jízdu těsně za sebou a možnosti předjíždění.

"Z aerodynamického hlediska existuje několik výzev. To, že jde o vůz s přísavným efektem znamená, že vzdálenost od země je klíčová. Čím blíže k zemi s ním pojedete, tím více výkonnosti získáte. To uplatníte při nastavení, které zajistí tu nejvyšší výkonnost," popisuje Andrew Green.

Zadní část vozu AMR22

Zadní část vozu AMR22 | zdroj: Aston Martin

"Skončíte u relativně tuhého vozu. Abyste si tedy udrželi tu polohu, blízkost k vozovce, piloti budou řídit něco, co se bude celkem podobat motokáře," přibližuje technický ředitel Aston Martinu.

"V oblasti aerodynamiky jsme celkem dost ztratili ve srovnání s vysoce vyvinutými vozy, které jsme měli v roce 2021. Tato auta nyní představují krok zpět, pokud jde o vývoj. Většina týmů na nich pracuje méně než rok. Předchozí generace se svým aerodynamickým konceptem měla za sebou mnoho let vývoje," pokračuje Green.

"Nyní očekáváme krok zpět, myslím si ale, že díky sklonu vývoje nebude trvat dlouho, než se my a všechny týmy překročí úrovně přítlaku, jež jsme pozorovali v roce 2021," očekává rychlý pokrok a pokles časů na kolo. Prozradil, že se jim během pouhých pár měsíců podařilo zvýšit výkonnost až o 50 %. Monoposty by obecně měly být zpočátku o něco pomalejší, v průběhu sezóny se však budou zlepšovat.

Vytisknout

Diskuze: Aston Martin využil jen 10 % věcí z loňského vozu, kvůli přísavnému efektu bude jezdit co nejníže

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 12.02.2022 07:52 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 33 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso s Alpine A522 v Singapuru

"Nespolehlivost mého vozu je nepřijatelná, mohl jsem mít o 60 bodů více," zlobí se Alonso

Mick Schumacher před závodem ve Francii

Williams rozhodne o 2. jezdci až po sezóně, mluví se o Schumacherovi či Sargeantovi

Daniel Ricciardo v Singapuru jel se starší konfiguraci vozu MCL36, nové díly dostane až v Suzuce

"Bude to těsné až do konce," věstí spokojený McLaren po obratu v bitvě s Alpine. Novinky fungují

George Russell s Mercedesem W13

Russell zajel nejrychlejší kolo GP Singapuru, bod za něj ale nedostal + STRATEGIE

Sergio Pérez předvedl v Singapuru bezchybný výkon

GP SINGAPURU: Vítězí Red Bull i přes potrestání, ale Verstappen na titul ještě čeká

Sergio Pérez se svou trofejí za druhé místo po závodě v Ázerbájdžánu

PROHLÁŠENÍ po závodě: Pérez do toho dal vše

Start závodu v Singapuru

GRAFIKA: Startovní rošt GP Singapuru po penalizaci Russella

Max Verstappen žádá, aby tým byl dokonalý

Verstappen: Měl bych mít možnost kritizovat!

Sainzovi v Singapuru nevycházely první pokusy, jeho týmový kolega Leclerc má ve sbírce další pole-position

KVALIFIKACE GP SINGAPURU: Pneumatikový horror svědčil Leclercovi, Verstappen neměl dost paliva

Charles Leclerc se svou trofejí za druhé místo po závodě na Monze

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Budeme dál kousat," slibuje Hamilton, útok plánuje i Pérez

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:00 - 6:00)
    • 2. Trénink (8:00 - 9:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (8:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Aston Martin AMR22

Aston Martin představuje nový vůz AMR22 - naváže s ním Vettel na dřívější…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: "Budeme dál kousat," slibuje Hamilton, útok plánuje i Pérez

  2. GP SINGAPURU: Vítězí Red Bull i přes potrestání, ale Verstappen na titul ještě čeká

  3. KVALIFIKACE GP SINGAPURU: Pneumatikový horror svědčil Leclercovi, Verstappen neměl dost paliva

  4. Verstappen: Měl bych mít možnost kritizovat!

  5. Hamilton v 1. tréninku v Singapuru překvapivě poráží Verstappena, Ferrari třetí

  6. Druhý trénink patřil v Singapuru Ferrari

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud