Další velká věc u McLarenu - v roce 2020 přejde na zcela nový simulátor 3. generace

Petr Hlawiczka, 12. prosince 2019, 06:20 Google+

McLaren dokončuje zcela nový simulátor, který zprovozní v příštím roce. Podle technického ředitele Jamese Keye půjde pro tým o velkou změnu k lepšímu. V čem konkrétně bude přínosem?

Počet komentářů:  17 komentářů (Poslední 18.12. 15:17) Napište svůj názor
Lando Norris s McLarenem MCL34

Lando Norris s McLarenem MCL34 | foto: McLaren

Sdílejte článek

I když se letos stáji z Wokingu podařilo vystoupat až na 4. příčku v šampionátu konstruktérů, a skončit tak jako nejlepší ze zbytku pole za Mercedesem, Ferrari a Red Bullem, tak v továrně pod dohledem svých nových šéfů Andrease Seidela a Jamese Keye nikterak nepolevuje ve svém úsilí učinit další pokroky.

Kromě obrovské investice do nového aerodynamického tunelu připravuje také nový simulátor. I když ten původní kdysi patřil k naprosté špičce, nová verze bude postavena na posledních technologiích, které za tu dobu také pokročily.

"Máme nový simulátor s jezdcem ve smyčce. Půjde o masivní odklon od toho, co používáme doposud. Jde o projekt, kterým se McLaren před dlouhou dobou vydal jako průkopník. Jenže nyní je patrné, že se svět také posunul," uvádí Key.

img-responsive

Současný simulátor McLarenu dosluhuje | foto: McLaren

"Jde o velký projekt v rámci týmu. Doufám, že na něj přejdeme příští rok. Je úplně nový. Jde vlastně o celkem velkou věc," prozrazuje uznávaný technický ředitel McLarenu, jenž letos přišel z Toro Rosso.

Na současném simulátoru týmu nyní pomáhá Oliver Turvey, jenž závodí ve Formuli E, Sergio Sette Camara (Formule 2) a Rudy van Buren, jenž se pyšní titulem Nejrychlejšího počítačového hráče.

"Abych vzdal částečnou poctu současnému simulátoru, který je postaven na věcech, jež se objevily před několika lety, tak jde stále o velmi, velmi užitečný nástroj, který odvádí svou práci. Už dlouho je extrémně efektivní," pochvaluje si Key.

"Ale technologie se posouvají dále. Rozpoznání omezení první a možná i druhé generace [F1] simulátorů je podle mě nyní u většiny týmů lepší, lépe je chápou. Proto je třetí generace fakt docela odlišným druhem - technologie, na níž je postavena, je velmi odlišná. Proto tento projekt představuje zcela nový začátek," pokračuje.

img-responsive

Fernando Alonso na simulátoru Hondy před svým debutem v Indy 500 | foto: Honda Racing F1

Jaké výhody by tedy měl konkrétně poskytovat? "Lepší reprezentaci modelu vozu, rychlejší zpracovávání. Můžete přidávat další rozměry. Auto je vícerozměrné. Aerodynamická mapa - byla sada křivek a to byl povrch. Teď to nahraje povrchy, které jsou spolu všechny v nějaké interakci."

"Totéž se týká pneumatik. V určitých ohledech to platí pro motor, taky pro zavěšení. A čím více výpočetního výkonu máte, tím více jste schopni tyto vlivy kombinovat a napodobovat to, co auto dělá. To se za ta léta zvýšilo. Jen do toho musíte dát více matematiky a dostanete reprezentativnější model," vysvětluje technický ředitel McLarenu.

"Všechny týmy navíc lépe rozumí tomu, co jezdec potřebuje cítit, aby mohl replikovat jízdu s vozem, protože v simulátoru nedokážete generovat delší přetížení. Musíte poskytnou lepší náznaky toho, co dělá auto. Myslím, že předchozí simulátory byly v určitých oblastech silné a v jiných slabé. My ty slabiny tedy řešíme a zlepšujeme to. Hlavně jde tedy o to, abychom poskytovali celkově lepší reprezentaci vozu," dodává Key.

img-responsive

Simulátor v továrně Mercedesu v Brackley | foto: Mercedes AMG F1 Team

Vytisknout

Diskuze: Další velká věc u McLarenu - v roce 2020 přejde na zcela nový simulátor 3. generace

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 17, poslední 18.12.2019 15:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 17 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Valtteri Bottas v závodě v Silverstone

Jordan je přesvědčen o prodeji Mercedesu. Co radí Wolffovi?

Fernando Alonso je zpět

Abiteboul byl kvůli pokroku Renaultu z Ricciardova odchodu frustrovaný, Alonso se vrací do továrny

Závod v Mugellu inspiroval Christiana Hornera k zajímavé myšlence

Inovativní nápad Red Bullu by mohl v budoucnu uspět

Pierre Gasly ve Velké ceně Itálie, kterou ovládl

AlphaTauri povzbuzeno stěhováním do aerodynamického tunelu Red Bullu, chce se mu vyrovnat

Jean Todt

Todt se zamýšlí nad situací ve Ferrari. Jaká je ve srovnání s rokem 1993?

Carlos Sainz se svou trofejí za druhé místo po závodě v Monze

Sainz lituje Péreze: Někdy to není jen o výkonnosti

Max Verstappen po závodě v Silverstone

Red Bull bude uklidňovat Verstappena. "Chápu frustraci," říká Horner

Charles Leclerc v boxech Ferrari

Vylepšení pro Rusko Ferrari moc nepomůžou, pro rok 2021 chystá zcela nový motor

Damon Hill se dožívá šedesátin

Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

Vozy F1 se v listopadu do Istanbul Parku vrátí

V Turecku prodali 40 000 vstupenek za 6 hodin. Cena je velmi lákavá

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:00 - 12:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (13:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton s Valentinem Rossim

Formuli za motorku. Rossi a Hamilton si vyměnili své strojem, pilot F1 na šéfa…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vylepšení pro Rusko Ferrari moc nepomůžou, pro rok 2021 chystá zcela nový motor

  2. Red Bull bude uklidňovat Verstappena. "Chápu frustraci," říká Horner

  3. Inovativní nápad Red Bullu by mohl v budoucnu uspět

  4. V Turecku prodali 40 000 vstupenek za 6 hodin. Cena je velmi lákavá

  5. Damon Hill: pozapomenutý mistr světa slaví kulaté narozeniny

  6. Abiteboul byl kvůli pokroku Renaultu z Ricciardova odchodu frustrovaný, Alonso se vrací do továrny

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud