Pirelli věří, že si Formule 1 vystačí s jejich pneumatikami z roku 2019 další dvě sezóny

Petr Hlawiczka, 8. června 2020, 06:10 Google+

Pole Pirelli bychom Formule 1 mohla bez problému závodit na jejich loňských modelech ještě další dva roky. A rovněž doufá, že další prototypy letos nebude třeba testovat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pneumatiky Pirelli se měnit nebudou

Pneumatiky Pirelli se měnit nebudou | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Italský výrobce plánuje využívat stejné směsi po tři sezóny po sobě, což v historii F1 nemá obdoby. V posledních letech kvůli vývoji monopostů vyvinul pro každý ročník nové pneumatiky, aby dokázal držet krok s úrovněmi přítlaku.

Týmy však loni odmítly nové směsi pro rok 2020, proto zůstávají zachovány loňské konstrukce i směsi a velká změna technických pravidel byla odložena až na rok 2022, kde vozy přejdou na 18" kola. Pirelli věří, že jeho produkty do té doby dokážou zvládnou přítlak generovaný aerodynamikou aut, jelikož v příští sezóně dojde po úpravě pravidel ke zmenšení plochy podlahy.

"Ročník 2021 bychom měli začít s přítlakem, který odpovídá konci roku 2019 nebo začátku roku 2020. Uděláme krok zpět o jeden rok, nebo se tomu budeme blížit," vysvětluje šéf italského výrobce Mario Isola.

img-responsive

Pirelli se naplno zaměří na vývoj 18" pneumatik (vpravo) | foto: Pirelli

"Plán byl přesně takový, snížit přítlak natolik, aby pneumatiky z roku 2019 vydržely až do roku 2021, aniž by bylo nutné příliš zvyšovat tlaky, protože vyšší tlaky vedou k problémům s přehříváním a degradací," pokračuje zástupce Pirelli.

"A víme, že piloti s tím nejsou spokojeni. Proto jsme spolupracovali s FIA a s týmy, abychom nalezli na řešení. Na počátku bylo na stole mnoho různých možností, pak se ale rozhodlo, že tím nejlepším bude pracovat s podlahou, což dává smysl vzhledem k tomu, že přijdeme o přítlak, který vyvinuli v průběhu loňské sezóny," přibližuje Isola.

"Tohle bude zcela jedinečná sezóna, proto je těžké poznat, k jak velkému vývoji dojde. Ale společně se změnou podlahy máme také omezení aerodynamického testování. A to, že tato sezóna bude hodně zhuštěná, znamená, že auto budou moci vyvíjet jen krátce," domnívá se dále.

Díky tomu se už Pirelli nebude muset věnovat dalšímu testovacímu programu a zaměří se na 18" pneumatiky, byť FIA v pravidlech vyhradila možnost dodatečného testování prototypů v posledních 30 minutách druhého tréninku, bude-li to letos či příští rok zapotřebí.

Vytisknout

Diskuze: Pirelli věří, že si Formule 1 vystačí s jejich pneumatikami z roku 2019 další dvě sezóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari

F1 bude mít nového šéfa. Stane se jím bývalý boss Ferrari

Startovní rovinka v Soči

GRAFIKA: Startovní rošt Velké ceny Ruska: Mercedesy na čele rozdělil Verstappen

Lewis Hamilton se raduje z 90 vítězství po závodě v Toskánsku

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Soči: "Příšerná kvalifikace," hodnotí vítězný Hamilton

Lewis Hamilton při pátečním tréninku v Soči

V kvalifikaci nejrychlejší Hamilton před Verstappenem. Vettel tvrdě havaroval

Valtteri Bottas dlouho držel Hamiltona v šachu, nakonec ho týmový kolega výrazně předčil

Poslední trénink ukořistil Hamilton dominantním rozdílem

Daniel Ricciardo při pátečním tréninku v Soči

FOTO: Páteční tréninky v Soči pod taktovkou Bottase, zářil i Ricciardo

Valtteri Bottas v závodě v Toskánsku

Odpoledne opět nejrychlejší Bottas, Ricciardo se drží před McLareny, Red Bull se trápí + VIDEO

Pohled na olympijský areál v Soči

Bottas v 1. tréninku před Ricciardem, Hamilton předposlední. Sainz i Latifi havarovali + VIDEO

Sergio Pérez se s Racing Pointem nerozchází moc v dobrém

"Racing Point mi začíná věci tajit," prozrazuje zhrzený Pérez. O rozchodu mi "nikdo nic neřekl"

Romain Grosjean s souboji se svými soupeři v Barceloně

Nula vylepšení, slabý motor Ferrari. Šéf Haasu očekává náročný závěr sezóny

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Adrian Newey v Singapuru

Alesi o Vettelovi: Měl si do Ferrari vzít inženýrský tým z Red Bullu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Abiteboul byl kvůli pokroku Renaultu z Ricciardova odchodu frustrovaný, Alonso se vrací do továrny

  2. Jordan je přesvědčen o prodeji Mercedesu. Co radí Wolffovi?

  3. Todt se zamýšlí nad situací ve Ferrari. Jaká je ve srovnání s rokem 1993?

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Soči: "Příšerná kvalifikace," hodnotí vítězný Hamilton

  5. Nula vylepšení, slabý motor Ferrari. Šéf Haasu očekává náročný závěr sezóny

  6. Odpoledne opět nejrychlejší Bottas, Ricciardo se drží před McLareny, Red Bull se trápí + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud