Pirelli věří, že si Formule 1 vystačí s jejich pneumatikami z roku 2019 další dvě sezóny

Petr Hlawiczka, 8. června 2020, 06:10 Google+

Pole Pirelli bychom Formule 1 mohla bez problému závodit na jejich loňských modelech ještě další dva roky. A rovněž doufá, že další prototypy letos nebude třeba testovat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pneumatiky Pirelli se měnit nebudou

Pneumatiky Pirelli se měnit nebudou | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Italský výrobce plánuje využívat stejné směsi po tři sezóny po sobě, což v historii F1 nemá obdoby. V posledních letech kvůli vývoji monopostů vyvinul pro každý ročník nové pneumatiky, aby dokázal držet krok s úrovněmi přítlaku.

Týmy však loni odmítly nové směsi pro rok 2020, proto zůstávají zachovány loňské konstrukce i směsi a velká změna technických pravidel byla odložena až na rok 2022, kde vozy přejdou na 18" kola. Pirelli věří, že jeho produkty do té doby dokážou zvládnou přítlak generovaný aerodynamikou aut, jelikož v příští sezóně dojde po úpravě pravidel ke zmenšení plochy podlahy.

"Ročník 2021 bychom měli začít s přítlakem, který odpovídá konci roku 2019 nebo začátku roku 2020. Uděláme krok zpět o jeden rok, nebo se tomu budeme blížit," vysvětluje šéf italského výrobce Mario Isola.

img-responsive

Pirelli se naplno zaměří na vývoj 18" pneumatik (vpravo) | foto: Pirelli

"Plán byl přesně takový, snížit přítlak natolik, aby pneumatiky z roku 2019 vydržely až do roku 2021, aniž by bylo nutné příliš zvyšovat tlaky, protože vyšší tlaky vedou k problémům s přehříváním a degradací," pokračuje zástupce Pirelli.

"A víme, že piloti s tím nejsou spokojeni. Proto jsme spolupracovali s FIA a s týmy, abychom nalezli na řešení. Na počátku bylo na stole mnoho různých možností, pak se ale rozhodlo, že tím nejlepším bude pracovat s podlahou, což dává smysl vzhledem k tomu, že přijdeme o přítlak, který vyvinuli v průběhu loňské sezóny," přibližuje Isola.

"Tohle bude zcela jedinečná sezóna, proto je těžké poznat, k jak velkému vývoji dojde. Ale společně se změnou podlahy máme také omezení aerodynamického testování. A to, že tato sezóna bude hodně zhuštěná, znamená, že auto budou moci vyvíjet jen krátce," domnívá se dále.

Díky tomu se už Pirelli nebude muset věnovat dalšímu testovacímu programu a zaměří se na 18" pneumatiky, byť FIA v pravidlech vyhradila možnost dodatečného testování prototypů v posledních 30 minutách druhého tréninku, bude-li to letos či příští rok zapotřebí.

Vytisknout

Diskuze: Pirelli věří, že si Formule 1 vystačí s jejich pneumatikami z roku 2019 další dvě sezóny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sebastian Vettel v barvách Aston Martinu

Vettel je nejdražším zaměstnancem Aston Martinu, majitel Stroll je ale spokojený i se svým synem

Kimi Räikkönen - kvalifikace v Monaku

Rozčílený Iceman roztál a zpražil vlastní tým: Musíme se zlepšit!

Fernando Alonso s Alpine A521

"Komisaři nic nedělají," zlobí se Alonso. Mění kvůli tomu svůj přístup k závodění

Valtteri Bottas po kvalifikaci v Barceloně

Blíží se Bottasův konec u Mercedesu? Wolff mu chce hledat angažmá

Daniel Ricciardo byl po závodě v Británii spokojený

Ricciardo popisuje, co mu pomohlo k jeho nejlepšímu výsledku s McLarenem

Fernando Alonso při čtvrteční tiskovce v Bahrajnu

"Spolupracuje se mi s ním skvěle," chválí Alonsa šéf Alpine a chystá mu novou smlouvu

Lewsi Hamilton před Maxem Verstappenem

"Nikdy jsem nebyl tak agresivní jako Verstappen," brání se Hamilton. Marko vyčíslil škody + VIDEO

Charles Leclerc s Ferrari SF21

Ani mých 200 % proti Hamiltonovi nestačilo, lituje Leclerc

Max Verstappen prožil v Silverstone těžké chvíle (ilustrační foto)

Hamilton se omlouvat nechce, Verstappen je po nemocničním vyšetření + VIDEO

Helmut Marko se plnou vervou pustil do Hamiltona

Rozzuřený Marko požaduje zásadní kroky proti Hamiltonovi, Horner ho podporuje

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Adrian Newey v Singapuru

Alesi o Vettelovi: Měl si do Ferrari vzít inženýrský tým z Red Bullu

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Rozčílený Iceman roztál a zpražil vlastní tým: Musíme se zlepšit!

  2. "Komisaři nic nedělají," zlobí se Alonso. Mění kvůli tomu svůj přístup k závodění

  3. Blíží se Bottasův konec u Mercedesu? Wolff mu chce hledat angažmá

  4. Ricciardo popisuje, co mu pomohlo k jeho nejlepšímu výsledku s McLarenem

  5. "Spolupracuje se mi s ním skvěle," chválí Alonsa šéf Alpine a chystá mu novou smlouvu

  6. "Nikdy jsem nebyl tak agresivní jako Verstappen," brání se Hamilton. Marko vyčíslil škody + VIDEO

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud