Vývoj Ferrari v průběhu sezóny "předčil očekávání." Co se od Francie zlepšilo?

Petr Hlawiczka, 11. listopadu 2019, 06:20 Google+

Ferrari je spokojeno s vývojem svého monopostu v průběhu letošní sezóny i s množstvím přítlaku, který se podařilo navýšit. To mělo podle šéfa týmu Mattii Binotta dodatečný pozitivní vliv na jejich konkurenceschopnost.

Počet komentářů:  47 komentářů (Poslední 12.11. 10:34) Napište svůj názor
Sebastian Vettel s Ferrari SF90 v Japonsku

Sebastian Vettel s Ferrari SF90 v Japonsku | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Italská stáj do sezóny vstoupila s vozem, který neměl tolik přítlaku jako Mercedes, protože se ve svém konceptu zaměřila na nižší odpor ve prospěch vyšších rychlostí na rovinkách. Dominance Stříbrných šípů, jež vyhrály osm úvodních závodů ji ale donutila k tomu, aby svůj vývojový proces přehodnotila.

K tomu došlo zejména po Francii, kde se Ferrari zbavilo nové podlahy, u níž si všimlo drobného problému ve srovnání s výsledky simulací. Poté už ale podle Binotta výsledky vývoje předčily očekávání, což by se dalo říci také o jejich nekonkurenceschopnosti na počátku sezóny.

"Vlastně to poukazuje na to, jak může více přítlaku pomoct či nepomoct celkové výkonnosti auta. Úroveň citlivosti na přítlak na tomto druhu pneumatik je velmi vysoká. Proto si myslím, že když se trochu zlepšíte, tak získáváte více, než čekáte," uvádí šéf Scuderie.

img-responsive

Kvalifikaci i závod v Singapuru ovládlo Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

"A také to souvisí s důvěrou - jezdci cítí vyšší přilnavost a dále zlepšují svou vlastní výkonnost. Jde o součet věcí, jež pomáhají. Do Singapuru jsme přivezli náš [nový aerodynamický balík]. Nebyl jediným, ale rozhodně byl významným. Když se podíváme na zisk v časech na kolo v dalších závodech, tak to naše očekávání lehce předčilo," pokračuje Binotto.

Pokroky jeho týmu od závodu v Paul Ricard byly patrné, po letní přestávce pak vyhrál pět kvalifikací po sobě, ne vždy to však dokázal přetavit ve vítězství v závodech. Výkonnost jejich aerodynamiky se nicméně změnila.

"Zlepšili jsme naše auto v zatáčkách, snížili jsme v nich naši ztrátu na nejlepší soupeře. Teď jsme jim mnohem blíže. Stále si přitom držíme naši výhodu na rovinkách, celkový balík se tedy zlepšil a v kvalifikacích jsme rozhodně rychlejší. V závodech jsme určitě konkurenceschopnější," pochvaluje si Binotto.

img-responsive

Binotta těší, že stáhli náskok svých největších rivalů v zatáčkách při zachování své výhody na rovinkách | foto: Red Bull Content Pool

Díky kombinaci mnoha faktorů už Ferrari nemá podle něj problémy: "Zaprvé, lépe teď rozumíme našemu vozu, pokud jde o jeho nastavení a vyvážení. Zlepšili jsme způsob, jakým k tomu přistupujeme. Aerodynamický balík pro Singapur představoval významný pokrok, který pomohl dostat pneumatiky do lepší pozice, pokud jde o pracovní rámec i degradaci."

"A myslím si, že navíc jsme těmto pneumatikám začali lépe rozumět. Daří se nám získávat z vozu jeho plný potenciál, zejména v kvalifikacích," těší šéfa Ferrari, které je proti zavedení nových pneumatik v příští sezóně, protože jsou náročnější na pochopení, což by podle nich poskytlo Mercedesu další výhodu.

Vytisknout

Diskuze: Vývoj Ferrari v průběhu sezóny "předčil očekávání." Co se od Francie zlepšilo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 12.11.2019 10:34 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 47 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez přivezli Red Bullu 29. double

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

Juki Cunoda a Daniel Ricciardo nezačali ročník nejlépe

Mezi Ricciardem a Cunodou létala nejen šťavnatá slova

Carlos Sainz zahájil sezónu na stupních vítězů a čestnou cenou Pilot dne

GP BAHRAJN: Ve starých kolejích - Verstappen si povodil zbytek světa

Hlavní rovinka v Bahrajnu

GRAFIKA: Startovní rošt GP Bahrajnu 2024

Max Verstappen dosáhl 33. pole-position v kariéře

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Ferrari opatrně nadšené, Mercedes kalkuloval

Charles Leclerc sice zajel nejlepší čas, ale v nesprávné části kvalifikace

KVALIFIKACE: Verstappen uhájil vítězství, i když absolutně nejrychlejší nebyl

Carlos Sainz s novým Ferrari SF-24

Tři tréninky, tři vítězové - v posledním překonal soupeře Sainz jr.

Sergio Pérez a Christian Horner při předsezónních testech. Komu úsměv vydrží?

Shrňme si události: Horner coby lilie, Pérez je pomalu v červené knize

Lewis Hamilton ovládl druhý trénink letošního prvního závodního víkendu

Druhý trénink pro sebe uzmul Mercedes, Norris se potýkal s problémy

Nový Red Bull RB20

VIDEO: Nejrychlejší dron na světě vs. Verstappen s vozem F1. Změní se způsob sledování závodů?

  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (14:30 - 15:30)
    • 2. Trénink (18:00 - 19:00)
  • Pátek

    • 3. Trénink (14:30 - 15:30)
    • Kvalifikace (18:00)
  • Sobota

    • Závod (18:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. S... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo po kvalifikaci v Soči

Ricciardovi u nových monopostů nezáleží na rychlosti. Důležité je těsné…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Sainz hledá tým, kde by měl nejlepší šanci na zisk titulu. Jak rychlé je nové Ferrari SF-24?

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Ferrari opatrně nadšené, Mercedes kalkuloval

  3. KVALIFIKACE: Verstappen uhájil vítězství, i když absolutně nejrychlejší nebyl

  4. PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen nečekal, že vše bude tak snadné

  5. GP BAHRAJN: Ve starých kolejích - Verstappen si povodil zbytek světa

  6. Druhý trénink pro sebe uzmul Mercedes, Norris se potýkal s problémy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud