Vývoj Ferrari v průběhu sezóny "předčil očekávání." Co se od Francie zlepšilo?

Petr Hlawiczka, 11. listopadu 2019, 06:20 Google+

Ferrari je spokojeno s vývojem svého monopostu v průběhu letošní sezóny i s množstvím přítlaku, který se podařilo navýšit. To mělo podle šéfa týmu Mattii Binotta dodatečný pozitivní vliv na jejich konkurenceschopnost.

Počet komentářů:  47 komentářů (Poslední 12.11. 10:34) Napište svůj názor
Sebastian Vettel s Ferrari SF90 v Japonsku

Sebastian Vettel s Ferrari SF90 v Japonsku | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Italská stáj do sezóny vstoupila s vozem, který neměl tolik přítlaku jako Mercedes, protože se ve svém konceptu zaměřila na nižší odpor ve prospěch vyšších rychlostí na rovinkách. Dominance Stříbrných šípů, jež vyhrály osm úvodních závodů ji ale donutila k tomu, aby svůj vývojový proces přehodnotila.

K tomu došlo zejména po Francii, kde se Ferrari zbavilo nové podlahy, u níž si všimlo drobného problému ve srovnání s výsledky simulací. Poté už ale podle Binotta výsledky vývoje předčily očekávání, což by se dalo říci také o jejich nekonkurenceschopnosti na počátku sezóny.

"Vlastně to poukazuje na to, jak může více přítlaku pomoct či nepomoct celkové výkonnosti auta. Úroveň citlivosti na přítlak na tomto druhu pneumatik je velmi vysoká. Proto si myslím, že když se trochu zlepšíte, tak získáváte více, než čekáte," uvádí šéf Scuderie.

img-responsive

Kvalifikaci i závod v Singapuru ovládlo Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

"A také to souvisí s důvěrou - jezdci cítí vyšší přilnavost a dále zlepšují svou vlastní výkonnost. Jde o součet věcí, jež pomáhají. Do Singapuru jsme přivezli náš [nový aerodynamický balík]. Nebyl jediným, ale rozhodně byl významným. Když se podíváme na zisk v časech na kolo v dalších závodech, tak to naše očekávání lehce předčilo," pokračuje Binotto.

Pokroky jeho týmu od závodu v Paul Ricard byly patrné, po letní přestávce pak vyhrál pět kvalifikací po sobě, ne vždy to však dokázal přetavit ve vítězství v závodech. Výkonnost jejich aerodynamiky se nicméně změnila.

"Zlepšili jsme naše auto v zatáčkách, snížili jsme v nich naši ztrátu na nejlepší soupeře. Teď jsme jim mnohem blíže. Stále si přitom držíme naši výhodu na rovinkách, celkový balík se tedy zlepšil a v kvalifikacích jsme rozhodně rychlejší. V závodech jsme určitě konkurenceschopnější," pochvaluje si Binotto.

img-responsive

Binotta těší, že stáhli náskok svých největších rivalů v zatáčkách při zachování své výhody na rovinkách | foto: Red Bull Content Pool

Díky kombinaci mnoha faktorů už Ferrari nemá podle něj problémy: "Zaprvé, lépe teď rozumíme našemu vozu, pokud jde o jeho nastavení a vyvážení. Zlepšili jsme způsob, jakým k tomu přistupujeme. Aerodynamický balík pro Singapur představoval významný pokrok, který pomohl dostat pneumatiky do lepší pozice, pokud jde o pracovní rámec i degradaci."

"A myslím si, že navíc jsme těmto pneumatikám začali lépe rozumět. Daří se nám získávat z vozu jeho plný potenciál, zejména v kvalifikacích," těší šéfa Ferrari, které je proti zavedení nových pneumatik v příští sezóně, protože jsou náročnější na pochopení, což by podle nich poskytlo Mercedesu další výhodu.

Vytisknout

Diskuze: Vývoj Ferrari v průběhu sezóny "předčil očekávání." Co se od Francie zlepšilo?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 47, poslední 12.11.2019 10:34 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 47 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc a Sebastian Vettel počas závodu na Nürburgringu

Necítím úroveň přítlaku, kterou vnímá Charles, zoufá si Vettel. Auta jsou totožná, reaguje Binotto

Alexander Albon při pátečním tréninku v Soči

Albonův konec v Red Bullu je na spadnutí. Na jeho místo se hlásí tři kandidáti

George Russell při pátečním tréninku v Toskánsku

Russell se o svou budoucnost nebojí. Kdo podle něj vytváří tlaky v zákulisí?

Max Verstappen splnil normu: když dojede, vždy na stupních vítězů

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Jak reagují týmy a piloti nejen na rekord Lewise Hamiltona?

Lewis Hamilton je historicky nejúspěšnějším vítězem F1

GP PORTUGALSKA: Rekordman Hamilton kraluje

Portugalský okruh nedaleko Portimaa

GRAFIA: Startovní rošt v Portugalsku - první řada bez překvapení

Lewis Hamilton po úspěšném závodu na Nürburgringu

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton ovládl další těsnou bitvu

Lewis Hamilton v 1. tréninku před GP Portugalska 2020

Posunutou kvalifikaci ovládl Hamilton před Bottasem a Verstappenem

Valtteri Bottas a Lewis Hamilton počas závodu na Nürburgringu

Třetí trénink v Portugalsku opět pro Bottase

Poslední start závodu v Malajsii

Verstappen a Stroll byli kvůli kolizi u komisařů. Kdo je viníkem? + VIDEO

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:00 - 11:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (14:00)
  • Neděle

    • Závod (13:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Daniel Ricciardo po kvalifikaci v Soči

Ricciardovi u nových monopostů nezáleží na rychlosti. Důležité je těsné…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Hamilton ovládl další těsnou bitvu

  2. Albonův konec v Red Bullu je na spadnutí. Na jeho místo se hlásí tři kandidáti

  3. GP PORTUGALSKA: Rekordman Hamilton kraluje

  4. Nový start pro Haas - na konci sezóny končí Grosjean i Magnussen

  5. Odpoledne byl v Portugalsku nejrychlejší Bottas. Verstappen kolidoval se Strollem

  6. Šéf Renaultu nepovažuje výsledky Ocona za 'katastrofu,' Alonsův přínos na simulátoru oceňován

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud