Ricciardovi u nových monopostů nezáleží na rychlosti. Důležité je těsné závodění, říká

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 10. listopadu 2019, 22:02 Google+

Monoposty Formule 1 mají být od zavedení revolučních pravidel v roce 2021 zhruba o tři vteřiny na kolo pomalejší. Daniel Ricciardo v tom ovšem problém nevidí.

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední včera 06:52) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo po kvalifikaci v Soči

Daniel Ricciardo po kvalifikaci v Soči | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

Formule 1 představila v minulých dnech nová pravidla pro revoluční sezonu 2021. Ty se týkají jak technických regulí, tak i celkového vzhledu monopostu. Nutno říci, že plánované změny jsou vnímány rozporuplně. Většina je však kvituje, jsou nicméně i tací, kterým se budoucí kroky královny motorsportu nezamlouvají.

Co těmto lidem vadí? Tak především neustálý nárust váhy formulí, toho se dočkáme také v roce 2021 a nebude zrovna zanedbatelný. Kromě několika dalších bodů se sem a tam objevují také negativní reakce na zpomalení vozů. Ty by měly být oproti současné generaci pomalejší o několik vteřin. Právě na toto téma se novináři zeptali současného pilota Renaultu Daniela Ricciarda.

img-responsive

Ricciardo, Daniel | foto: F1NEWS.cz

Neřeším, jestli budou vozy v roce 2021 pomalejší o tři vteřiny než dnes. Abych byl upřímný, jednu z nejzábavnějších sezon ve Formuli 1 jsem zažil v roce 2014. Tehdy byly vozy asi o osm vteřin pomalejší, oproti dnešku, ale závodili jsme tvrdě,“ vrací se Australan do roku svého nástupu k Red Bullu, kdy dokázal zdolat Sebastiana Vettela, coby čerstvého čtyřnásobného mistra světa.

Byl jsem na setkání s FOM, měli tam nějaké natáčení na motokárové dráze, sice jezdili rychlostí asi 30 kilometrů za hodinu, ale já jsem byl nadšený, protože to bylo těsné,“ praví oblíbený jezdec a dále pokračuje, „Raději budu mít dobré závody než překonávání traťových rekordů kolo co kolo. Pak bychom totiž mohli udělat po zbytek našich kariér pouze časovky. Takže já nemám problém s tím, že budou vozy o tři sekundy na kolo pomalejší.“

Ricciardovi se nové vozy líbí. Jedním dechem však dodává, že důležité je, jak se budou řídit a jaká bude realita. Podle něj vypadají každopádně monoposty budoucnosti oproti předchozím dekádám lépe. U současných strojů se mu nezamlouvá zejména jejich šířka. Tratě se totiž během let příliš nerozšířily, avšak formule ano. Proto je předjíždění méně. Zároveň je v takových podmínkách těžké hledat čistý vzduch, především pokud jste v těsném závěsu za jiným vozem. Takový názor má alespoň Australan hájící barvy Renaultu.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Ricciardovi u nových monopostů nezáleží na rychlosti. Důležité je těsné závodění, říká

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 13.11.2019 06:52 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso během testování s Toyotou v Jižní Africe

Kdo je podle Alonsa nejlepším jezdcem současnosti?

Carlos Sainz během kvalifikaci na městském okruhu Marina Bay

McLaren se v kvalifikacích výrazněji zlepšil v Singapuru, tvrdí Sainz

Sebastian Vettel s Ferrari SF90, které je na rovinkách suverénně nejrychlejší

Ferrari v podezření: Honda volá po "čistém" souboji, v roce 2020 chce titul

Charles Leclerc odjel kvalifikaci v Austinu se starším motorem

Leclerca v Brazílii čeká penalizace. Dostane vývojovou verzi výkonnějšího motoru pro rok 2020?

Alexander Albon v závodě v Mexiku

Red Bull už zná svou jezdeckou sestavu pro příští rok

Koncept monopostu pro sezónu 2021

Špičkové týmy budou v F1 i po změnách v roce 2021 nadále dominovat, věří Ferrari

Alain Prost a Cyril Abiteboul v kvalifikaci v Baku

Prost o cestě Renaultu. Kdy bude francouzská automobilka vyhrávat?

Sebastian Vettel s Ferrari SF90 v Japonsku

Vývoj Ferrari v průběhu sezóny "předčil očekávání." Co se od Francie zlepšilo?

Valtteri Bottas v kvalifikaci v americkém Austinu

Slabé výkony Bottase z poloviny sezony? Fin zná jejich důvod

Charles Leclerc po úspěsné kvalifikaci v Singapuru

Leclercova první sezona u Ferrari se blíží ke konci. Jak ji Monačan hodnotí?

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:00 - 16:30)
    • 2. Trénink (19:00 - 20:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (16:00 - 17:00)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Neděle

    • Závod (18:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Valtteri Bottas v kvalifikaci v americkém Austinu

Slabé výkony Bottase z poloviny sezony? Fin zná jejich důvod

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Leclercova první sezona u Ferrari se blíží ke konci. Jak ji Monačan hodnotí?

  2. Slabé výkony Bottase z poloviny sezony? Fin zná jejich důvod

  3. Leclerca v Brazílii čeká penalizace. Dostane vývojovou verzi výkonnějšího motoru pro rok 2020?

  4. Renault svůj letošní cíl nesplní, za souboj s McLarenem se ale nestydí

  5. Špičkové týmy budou v F1 i po změnách v roce 2021 nadále dominovat, věří Ferrari

  6. Prost o cestě Renaultu. Kdy bude francouzská automobilka vyhrávat?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud