"Za dominanci není lehké šasi, ale odlišná filozofie aerodynamiky," reaguje Red Bull na svůj výkon v Belgii

Petr Hlawiczka, 30. srpna 2022, 07:00 Google+

Red Bull ve Spa-Francorchamps deklasoval soupeře, za jeho výkonem však nestálo lehké šasi, která stáj stále nepřipravila, ale odlišná aerodynamická filozofie, která mu umožňuje dosahovat vysokého přítlaku i s vyšší světlou výšku, kterou tam musí tým volit kvůli velmi rychlé zatáčce Eau Rouge / Radillon.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 31.08. 17:37) Napište svůj názor
Max Verstappen před Sergiem Pérezem ve Velké ceně Belgie

Max Verstappen před Sergiem Pérezem ve Velké ceně Belgie | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Max Verstappen předvedl nejrychlejší kolo v kvalifikaci i v závodě, do něhož kvůli penalizacím za nasazení nové pohonné jednotky startoval až z 14. místa. Ani to mu nezabránilo, aby si dojel pro vítězství s náskokem 17,8 vteřin na svého týmového kolegu a 26,9 vteřin na Carlose Sainze, který se svým Ferrari začínal z pole-position.

Soupeři na výkonem Red Bullu jen nechápavě kroutili hlavou, Scuderia ztrácela přes 0,6 sekundy na kolo - nejvíce v letošní sezóně. Jednou z teorií bylo to, že rakouská stáj dovezla nové odlehčené šasi, které ji pomohlo k pohodlnému vítězství.

To však její šéf Christian Horner popřel: "Ne, nepřivezli jsme ho. A ne, ani ho nemáme. Takže ne, tohle nebylo faktorem ve výkonnosti." A podle něj se ho nedočkáme ani v nejbližších závodech minimálně do Singapuru. Za svou dominanci vděčí spíše odlišné aerodynamické filozofii, díky níž jezdí s vyšší světlou výškou než soupeři.

Relativní pořadí týmů dle nejrychlejších sektorů kvalifikace na GP Belgie 2022

Relativní pořadí týmů dle nejrychlejších sektorů kvalifikace na GP Belgie 2022 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Ti pro dosahování potřebné úrovně přítlaku musí své monoposty provozovat velmi nízko nad zemí, což v Belgii kvůli zatáčce Eau Rouge moc nejde - všichni je museli o 5 - 6 mm zvednout. Ferrari a Mercedes kvůli hrbolům v zatáčce Stavelot sáhli i po tvrdším zavěšení než obvykle, což se podepsalo také na mechanické přilnavosti.

"Myslím, že okruh nahrával našim silným stránkám. Máme velmi efektivní auto, našli jsme velmi dobré nastavení. Max byl ve fenomenální formě už od prvního kola v prvním tréninku," vrací se šéf Red Bullu za úspěšným víkendem, z něhož si odvezli 44 bodů.

"Myslím, že se hodně čekalo o té technické směrnice, která zřejmě více postihla ostatní než nás," komentuje zavedení přísnějších měřítek, která mají ohlídat poskakování vozů na rovinkách v důsledku přísavného efektu. "Ale my jsme ale fakt nezměnili způsob, jakým provozujeme auto."

"Samozřejmě že doteky se zemí tady jsou kvůli Eau Rouge vždy problémem. To se však netýká pouze nás, platí to pro všechny týmy. Ale myslím, že jsme viděli, jak letos jezdíme s vyšší světlou výškou. Naše filozofie je zřejmě odlišná od ostatních," pokračuje Horner.

img-responsive

Soupeři se tentokrát koukaly na Red Bully jen z povzdálí | foto: Red Bull Content Pool

"Možná se dočkáme technické směrnice, která bude pro příští závod požadovat, abychom jezdili mnohem níže," vtipkuje dále na adresu Mercedesu, který velmi usiloval o zpřísnění opatření pro omezení poskakování. U svého vozu to zvládl, ale ve Spa bylo téměř o 2 sekundy pozadu, což Lewis Hamilton označil jako "kopanec do zubů."

Šéf Ferrari Mattia Binotto po dominantním výkonu Red Bullu v Belgii dokonce zpochybnil kontrolu dodržování finančních stropů, které jeho soupeř podle něj překračuje nasazováním dalších a dalších vylepšení: "Byl bych velmi překvapený, kdyby to bylo možné u jiných týmů. Musíte se sami sebe ptát, zda je sledování dostatečné. Žel na to u FIA dohlíží jen pár lidí."

Vytisknout

Diskuze: "Za dominanci není lehké šasi, ale odlišná filozofie aerodynamiky," reaguje Red Bull na svůj výkon v Belgii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 31.08.2022 17:37 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Carlos Sainz se v druhém tréninku dostal do TOP5 (ilustrační foto)

GP BELGIE: V druhém tréninku McLareny vrací úder

Alpine opouští po roce další šéf

Bruno Famin končí v Alpine, Ocon už má nové angažmá

Esteban Ocon se v prvním tréninku svezl pouze v jediném instalačním kole

GP BELGIE - v prvním tréninku s převahou vítězí Verstappen, překvapil Albon

Lewis Hamilton po úspěšné Velké ceně Maďarska

Hamilton Verstappenovi řekl, jak se má mistr světa chovat. Zápis komisařů o kolizi ho šokoval

Mattia Binotto do roku 2022 šéfoval Ferrari

Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Oscar Piastri a Lando Norris slaví po závodě v Maďarsku

FOTO: Double McLarenu v Maďarsku, bronzový Hamilton a tápající Red Bull

Max Verstappen

"Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

Tým Mclaren působí navenek jako pohodový tým. Ale bude si muset poněkud uspořádat poměry

Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

Nakolik myslel Lando Norris své prohlášení upřímně? (Ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

Oscar Piastri je dalším jménem ve Zlaté knize vítězů F1, ovšem spíš než vybojované získal darované vítězství

GP MAĎARSKA: Vítězná komedie McLarenu, rozzuřený Verstappen, jubilující Hamilton

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton ve vzduchu po kontaktu s Fernandem Alonsem v Les Combes

"Idiot, který umí závodit jen z prvního místa!" zlobil se Alonso. Proč FIA…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Přepis radiokomunikace týmu McLaren v závěru GP Maďarska

  2. "Nemám se za co omlouvat! Tohle byla poslední kapka," varuje naštvaný Verstappen. Komisaře by nechal vyšetřit + VIDEO

  3. PROHLÁŠENÍ po GP Maďarska: Vítězové se plácají po zádech, týmy ze suterénu loví optimismus

  4. KVALIFIKACE: Další Pérezovo selhání, dvě červené vlajky a triumf McLarenu

  5. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: McLaren je opatrně spokojen, Alpine si sype popel na hlavu

  6. Binotto znovu na scéně, stává se šéfem F1 projektu Audi. Seidl končí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud