"Za dominanci není lehké šasi, ale odlišná filozofie aerodynamiky," reaguje Red Bull na svůj výkon v Belgii

Petr Hlawiczka, 30. srpna 2022, 07:00 Google+

Red Bull ve Spa-Francorchamps deklasoval soupeře, za jeho výkonem však nestálo lehké šasi, která stáj stále nepřipravila, ale odlišná aerodynamická filozofie, která mu umožňuje dosahovat vysokého přítlaku i s vyšší světlou výšku, kterou tam musí tým volit kvůli velmi rychlé zatáčce Eau Rouge / Radillon.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 31.08. 17:37) Napište svůj názor
Max Verstappen před Sergiem Pérezem ve Velké ceně Belgie

Max Verstappen před Sergiem Pérezem ve Velké ceně Belgie | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Max Verstappen předvedl nejrychlejší kolo v kvalifikaci i v závodě, do něhož kvůli penalizacím za nasazení nové pohonné jednotky startoval až z 14. místa. Ani to mu nezabránilo, aby si dojel pro vítězství s náskokem 17,8 vteřin na svého týmového kolegu a 26,9 vteřin na Carlose Sainze, který se svým Ferrari začínal z pole-position.

Soupeři na výkonem Red Bullu jen nechápavě kroutili hlavou, Scuderia ztrácela přes 0,6 sekundy na kolo - nejvíce v letošní sezóně. Jednou z teorií bylo to, že rakouská stáj dovezla nové odlehčené šasi, které ji pomohlo k pohodlnému vítězství.

To však její šéf Christian Horner popřel: "Ne, nepřivezli jsme ho. A ne, ani ho nemáme. Takže ne, tohle nebylo faktorem ve výkonnosti." A podle něj se ho nedočkáme ani v nejbližších závodech minimálně do Singapuru. Za svou dominanci vděčí spíše odlišné aerodynamické filozofii, díky níž jezdí s vyšší světlou výškou než soupeři.

Relativní pořadí týmů dle nejrychlejších sektorů kvalifikace na GP Belgie 2022

Relativní pořadí týmů dle nejrychlejších sektorů kvalifikace na GP Belgie 2022 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Ti pro dosahování potřebné úrovně přítlaku musí své monoposty provozovat velmi nízko nad zemí, což v Belgii kvůli zatáčce Eau Rouge moc nejde - všichni je museli o 5 - 6 mm zvednout. Ferrari a Mercedes kvůli hrbolům v zatáčce Stavelot sáhli i po tvrdším zavěšení než obvykle, což se podepsalo také na mechanické přilnavosti.

"Myslím, že okruh nahrával našim silným stránkám. Máme velmi efektivní auto, našli jsme velmi dobré nastavení. Max byl ve fenomenální formě už od prvního kola v prvním tréninku," vrací se šéf Red Bullu za úspěšným víkendem, z něhož si odvezli 44 bodů.

"Myslím, že se hodně čekalo o té technické směrnice, která zřejmě více postihla ostatní než nás," komentuje zavedení přísnějších měřítek, která mají ohlídat poskakování vozů na rovinkách v důsledku přísavného efektu. "Ale my jsme ale fakt nezměnili způsob, jakým provozujeme auto."

"Samozřejmě že doteky se zemí tady jsou kvůli Eau Rouge vždy problémem. To se však netýká pouze nás, platí to pro všechny týmy. Ale myslím, že jsme viděli, jak letos jezdíme s vyšší světlou výškou. Naše filozofie je zřejmě odlišná od ostatních," pokračuje Horner.

img-responsive

Soupeři se tentokrát koukaly na Red Bully jen z povzdálí | foto: Red Bull Content Pool

"Možná se dočkáme technické směrnice, která bude pro příští závod požadovat, abychom jezdili mnohem níže," vtipkuje dále na adresu Mercedesu, který velmi usiloval o zpřísnění opatření pro omezení poskakování. U svého vozu to zvládl, ale ve Spa bylo téměř o 2 sekundy pozadu, což Lewis Hamilton označil jako "kopanec do zubů."

Šéf Ferrari Mattia Binotto po dominantním výkonu Red Bullu v Belgii dokonce zpochybnil kontrolu dodržování finančních stropů, které jeho soupeř podle něj překračuje nasazováním dalších a dalších vylepšení: "Byl bych velmi překvapený, kdyby to bylo možné u jiných týmů. Musíte se sami sebe ptát, zda je sledování dostatečné. Žel na to u FIA dohlíží jen pár lidí."

Vytisknout

Diskuze: "Za dominanci není lehké šasi, ale odlišná filozofie aerodynamiky," reaguje Red Bull na svůj výkon v Belgii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 31.08.2022 17:37 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso v F1 pokračuje ve své dlouhé kariéře

"19 jezdců si teď myslí, že letos titul nezískají." Kdo se podle Alonsa stane šampionem?

Carlos Sainz s novým Ferrari v Bahrajnu

Sainz hledá tým, kde by měl nejlepší šanci na zisk titulu. Jak rychlé je nové Ferrari SF-24?

Valtteri Bottas s novým Sauber Kick C44 - Ferrari při testech v Bahrajnu

FOTO: Nové vozy v akci během předsezónních testů v Bahrajnu

Charles Leclerc s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

Závěr předsezónních testů v Bahrajnu - v poslední hodině překvapil Cunoda, Leclerc uhájil vedení

Charles Lecler s novým Ferrari SF-24 při testech v Bahrajnu

Druhý den testů v Bahrajnu nejrychlejší Ferrari, Red Bull ztrácel tři čtvrtě sekundy

Alexander Albon při testu nového Williamsu FW46

V Bahrajnu začaly předsezónní testy, Verstappen s "revolučním" Red Bullem dominoval

Nový Red Bull RB20

Nálada u Red Bullu po prvotním testu RB20? Coulthard sděluje své dojmy, hodnotí soupeře

Verstappen v souboji s Leclercem

Verstappen k Ferrari? "Nikdy neříkej nikdy," komentuje Max

Leclerc testuje nové Ferrari SF-24

VIDEO: Ferrari SF-24 poprvé v akci ve Fioranu

Red Bull RB20

Mistrovský Red Bull odhaluje novou zbraň R20. Podaří se Neweymu opět zaskočit soupeře? + FOTO

  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (12:30 - 13:30)
    • 2. Trénink (16:00 - 17:00)
  • Pátek

    • 3. Trénink (13:30 - 14:30)
    • Kvalifikace (17:00)
  • Sobota

    • Závod (16:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. ALONSO, 3. BOTTAS... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton ve vzduchu po kontaktu s Fernandem Alonsem v Les Combes

"Idiot, který umí závodit jen z prvního místa!" zlobil se Alonso. Proč FIA…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Druhý den testů v Bahrajnu nejrychlejší Ferrari, Red Bull ztrácel tři čtvrtě sekundy

  2. Závěr předsezónních testů v Bahrajnu - v poslední hodině překvapil Cunoda, Leclerc uhájil vedení

  3. FOTO: Nové vozy v akci během předsezónních testů v Bahrajnu

  4. Sainz hledá tým, kde by měl nejlepší šanci na zisk titulu. Jak rychlé je nové Ferrari SF-24?

  5. "19 jezdců si teď myslí, že letos titul nezískají." Kdo se podle Alonsa stane šampionem?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud