"Příští rok nás čekají vzrušující závody!" tvrdí Brawn. Předjíždění se dle simulací "citelně" zlepší

Petr Hlawiczka, 14. listopadu 2018, 06:50 Google+

Příští rok bude podle sportovního ředitele Formule 1 Rosse Brawna jízda vozů za sebou a tedy i předjíždění po změně aerodynamických pravidel prokazatelně snazší.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 15.11. 11:13) Napište svůj názor
Daniel Ricciardo předjíždí v Brazílii Sebastiana Vettela

Daniel Ricciardo předjíždí v Brazílii Sebastiana Vettela | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

Před velkými změnami v roce 2021 již příští rok dojde ke změnám aerodynamiky - přední křídla budou jednodušší a do šířky narostou o 20 cm. Zjednodušené budou také brzdové kanálky, deflektory budou o 150 mm nižší a směrem k přední části vozu o 100 mm delší, širší (o 100 mm) a vyšší (o 20 mm) budou i zadní křídla, foukané poloosy týmy nebudou moci využívat.

Zástupci několika týmů se vyjádřily, že jde akorát o vyhozen spousty milionů a že ke zlepšení předjíždění stejně nedojde. Simulace však podle Rosse Brawna ukazují něco jiného.

"V Brazílii jsme znovu viděli, že když je výkonnost dvou vozů víceméně stejná, pak je předjíždění téměř nemožné. To vyvolává otázku, jak to zjednodušit, aby se dalo předjíždět. Během roku 2018 došlo k velkému pokroku v definování technických pravidel pro příští rok, obzvlášť klíčové oblasti, jíž představuje přední křídlo," říká Brawn.

img-responsive

Vizualizace vozů chystaných pro rok 2021 | foto: Formula1.com

"V posledních týdnech jsme pracovali na jemných detailech. Naše práce na simulacích výsledky úzce spolupracujících týmů nám říkají, že dopad bude citelný, i když si uvědomujeme, že skutečnou zkouškou bude až březnová Velká cena Austrálie," pokračuje sportovní ředitel F1.

Nadcházející změny jsou podle něj pouze počátkem procesu úprav pravidel, i když i ty by měly přinést zlepšení podívané: "Jde o první důležitý krok, směrem k novým technickým a sportovním pravidlům, které budou formovat dlouhodobou budoucnost Formule 1, není však nebytně vyčerpávající."

"Je to předkrm toho, co definujeme pro rok 2021, a už teď nás těší to, čeho jsme dosáhli pro rok 2019. Určitě ale máme vysoké naděje, i v tom krátkodobém horizontu. Letos F1 přinesla několik opravdu vzrušujících závodů. Hned mě napadá Baku, Šanghaj, Silverstone a Mexiko. A existují příznaky toho, že to příští rok jich bude více," dodává Brawn.

Google+ Vytisknout

Diskuze: "Příští rok nás čekají vzrušující závody!" tvrdí Brawn. Předjíždění se dle simulací "citelně" zlepší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 15.11.2018 11:13 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

George Russell s Williamsem FW42 v Melbourne

Záblesk naděje: Williams přišel na zásadní problém se svým vozem FW42

Carlos Sainz s McLarenem MCL34 poháněným Renaultem

"Renault konečně vyrobil motor, se kterým můžeme bojovat," pochvaluje si Sainz

Nico Hülkenberg projel cílem úvodního závodu sezóny 2019 jako sedmý se ztrátou jednoho kola na Mercedes

Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

Charles Leclerc ve Velké ceně Austrálie 2019

Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

Vítězný Valtteri Bottas ve Velké ceně Austrálie 2019

Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

Max Verstappen na rovince v Melbourne s otevřeným zadním křídlem svého Red Bullu RB15

"Honda výkon brzy ještě zvýší, teď je na nás, abychom zlepšili šasi," uznává šéf Red Bullu

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (13:00 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (14:00 - 15:00)
    • Kvalifikace (17:00)
  • Neděle

    • Závod (17:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. BOTTAS, 2. HAMILTON, 3. VER... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lewis Hamilton s Mercedesem F1 W09 EQ Power+ v Brazílii

Hamilton posledních 10 kol ve voze řval

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari se už v Bahrajnu nebude mít kam schovat. Podle Domenicaliho bude zase ve formě

  2. Renault u letošních vozů pozoruje extrémní špičky. Důsledky? Vyrovnanější pole, problémy Ferrari

  3. "Na Ferrari za sebou už nehledíme," říká Helmut Marko povzbuzený výkonem Hondy

  4. "Leclerc je týmovým hráčem, už tlačí tvrdě i na inženýry," všímá si šéf Ferrari

  5. Mercedes po vítězství dál vyhodnocuje aerodynamické koncepty soupeřů - okopíruje Ferrari?

  6. "Špatný start do vydařené sezóny." Sainz o problému s MGU-K a promarněných bodech

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud