Nová pravidla pro sezonu 2021 jsou schválena. Co se změní a co zůstane stejné? + VIDEO

Pavel Mandát / F1NEWS.CZ, 31. října 2019, 18:26 Google+

Formule 1 dnes oficiálně představila zásadní body chystaných změn pravidel pro sezonu 2021. Co se změní a co zůstane zachováno?

Počet komentářů:  24 komentářů (Poslední 01.11. 18:20) Napište svůj názor
Koncept monopostu pro sezónu 2021

Koncept monopostu pro sezónu 2021 | foto: Formula1.com

Sdílejte článek

Formule 1 dnes vstupuje do nové éry. Špičky tohoto sportu představily prostřednictvím tiskové konference znění revolučních pravidel, která vejdou v platnost počínaje sezonou 2021.  Důležitou informací už je ono samotné schválení. Do poslední chvíle se totiž nevědělo, zda celý záměr revidovaných regulí neztroskotá.

Prvním bodem je potvrzení rozpočtového stropu ve výši 175 miliónů dolarů. Ross Brawn si od tohoto kroku slibuje, že vítězit bude tým, který dokáže své peníze nejlépe využít, nikoliv tým, jenž jich má nejvíce.

img-responsive

Koncept monopostu pro sezónu 2021 | foto: Formula1.com

Je však celá řada aspektů, které se do zmíněného rozpočtového stropu započítávat nebudou. Jde například o platy jezdců, výdaje na marketing atd.   Minimální hmotnost vozu i s jezdcem vzroste ze 743 kg na 768 kg.

Od roku 2021 je v plánu zavádění ekologičtějšího paliva. Podíl obnovitelných složek má v tomto roce dosahovat dvaceti procent, přičemž bude postupně ještě růst. Změn se dočkáme rovněž v oblasti převodovek. Jejich vývoj má být zmrazen s tím, že je bude možno jednou během pěti let výrazněji přepracovat. Rozměry a s tím související věci budou stanoveny pravidly. Možnost jednotného dodavatele převodovek byla smetena ze stolu.

Dalším cílem je snížení výdajů za motory. Toho by se mělo docílit standardizací některých součástek a omezením využívaných materiálů. Motory by měly být také těžší. A nejen motory. Ross Brawn slíbil, že nové vozy budou robustnější, podle něj se má drasticky snížit procento odlomitelných součástek a tak dále.

Rapidně se má zmenšit procento přítlaku, jež jezdec ztratí při jízdě za jiným vozem. Momentálně má jezdec při jízdě za svým konkurentem cca 50 procent přítlaku, s novými vozy by měl disponovat osmdesáti procenty přítlačné síly. To by mělo významně usnadnit předjíždění a jízdu v závěsu.

Závodní víkend bude smrštěn do tří dnů. Čtvrteční program se tedy přesune na pátek, avšak množství jízd na kruhu se toto opatření nedotkne. Měla by být ustanovena povinnost závodit se specifikací vozu, která absolvovala technickou přejímku. Nebude tedy možné cokoliv v tomto ohledu na poslední chvíli měnit. Možnost testování vývojových dílů, jak už bývá zvykem pro páteční tréninky samozřejmě zůstane zachována.

Jsme opravdu rádi, že technická i finanční pravidla byla vyřešena při jednom. Dává nám to prostor na další kroky. Našim cílem je ekonomicky udržitelný, poutavý a bezpečný sport," Řekl prezident FIA Jean Todt.

img-responsive

Koncept monopostu pro sezónu 2021 | foto: Formula1.com

Základní platforma nových regulí už tedy zná svou podobu. Během následujícího období samozřejmě ještě může dojít k určitým úpravám. O dalších novinkách Vás budeme informovat.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Nová pravidla pro sezonu 2021 jsou schválena. Co se změní a co zůstane stejné? + VIDEO

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 01.11.2019 18:20 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 24 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Alain Prost a Cyril Abiteboul v kvalifikaci v Baku

Prost o cestě Renaultu. Kdy bude francouzská automobilka vyhrávat?

Sebastian Vettel s Ferrari SF90 v Japonsku

Vývoj Ferrari v průběhu sezóny "předčil očekávání." Co se od Francie zlepšilo?

Daniel Ricciardo po kvalifikaci v Soči

Ricciardovi u nových monopostů nezáleží na rychlosti. Důležité je těsné závodění, říká

Valtteri Bottas v kvalifikaci v americkém Austinu

Slabé výkony Bottase z poloviny sezony? Fin zná jejich důvod

Charles Leclerc po úspěsné kvalifikaci v Singapuru

Leclercova první sezona u Ferrari se blíží ke konci. Jak ji Monačan hodnotí?

Daniel Ricciardo v Suzuce před McLarenem Carlose Sainze

Renault svůj letošní cíl nesplní, za souboj s McLarenem se ale nestydí

George Russell s Williamsem FW42 během kvalifikace v Austinu

"Rozpočtové stropy? Socialismus! Williams si je nezaslouží, nezajímá nás," hlásá Villeneuve

Lewis Hamilton slaví 6. mistrovský titul po závodě v americkém Austinu

Významné osobnosti chválí Hamiltona. "Ferrari by s ním vyhrálo," má jasno Montezemolo

Souboj Maxe Verstappena a Sebastiana Vettela

"Nižší maximální rychlost Ferrari byla v USA jasně patrná," komentuje Honda

Kimi Räikkönen s Alfou Romeo C38

"Je jedno, jestli jsem 11. nebo poslední." Räikkönen je po výborném výkonu zklamaný

  • Pátek

    • 1. Trénink (15:00 - 16:30)
    • 2. Trénink (19:00 - 20:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (16:00 - 17:00)
    • Kvalifikace (19:00)
  • Neděle

    • Závod (18:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. LEC... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Monoposrty Red Bullu v boxech

Helmut Marko si popletl termíny závodů, ve zbytku sezóny čeká vítězství Red…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Významné osobnosti chválí Hamiltona. "Ferrari by s ním vyhrálo," má jasno Montezemolo

  2. Zahodí Pirelli rok vývoje? Týmy nové pneumatiky pro rok 2020 nechtějí, jezdci si na ně stěžovali

  3. "Rozpočtové stropy? Socialismus! Williams si je nezaslouží, nezajímá nás," hlásá Villeneuve

  4. "Je jedno, jestli jsem 11. nebo poslední." Räikkönen je po výborném výkonu zklamaný

  5. Leclercova první sezona u Ferrari se blíží ke konci. Jak ji Monačan hodnotí?

  6. Renault svůj letošní cíl nesplní, za souboj s McLarenem se ale nestydí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud