"I když můžeme být do určité míry spokojeni se spolehlivostí F14 T, tak je jasné, že musíme odvést kus práce na tom, abychom auto vylepšili a mohli rovnocenně soupeřit s Mercedesem," uznává Allison, který loni přišel do Maranella na pozici technického ředitele z Lotusu.
Po prvním závodu shrnuje silné a slabé stránky nového vozu: "U F1 T je toho hodně, co funguje velmi dobře. Silnými stránkami jsou starty a rychlost v zatáčkách, obzvlášť v těch rychlých, ale dále musíme pracovat na stabilitě při brzdění a na rychlosti na rovinkách."
Problémy s vyvážením vozu a stabilitou při brzdění měl zejména Kimi Räikkönen, který projel cílem závodu na osmém místě, po diskvalifikaci Ricciarda byl nakonec klasifikován jako sedmý. Ferrari chce tyto potíže odstranit co nejdříve.
"V posledních sezónách byla pro F1 od března do listopadu charakteristická zuřivá bitva ve vývoji. Vzhledem k novým pravidlům jsou letos příležitosti pro vylepšování vozu rozsáhlé a můžeme očekávat, že závody ve vylepšování aut budou ještě intenzivnější než obvykle," upozorňuje technický ředitel Ferrari.
Ferrari je u F14 T spokojeno se starty a s rychlostí v zatáčkách, s celkovou výkonností však nikoliv (foto: Scuderia Ferrari)
Další velká cena se pojede příští týden v Malajsii, kde hodlá Ferrari podat mnohem lepší výkon: "Naše konkurenceschopnost v Melbourne nebyla přijatelná. S vylepšeními, která nasadíme na auto, se ale hodláme probojovat na roštu zpět do čela."
Přehled maximálních rychlostí z Velké ceny Austrálie: