Ferrari ví, na co Mercedes doplácí a kde se vzal výkon Hondy

Petr Hlawiczka, 1. července 2021, 06:30 Google+

Šéf Ferrari Mattia Binotto se vyjádřil ke ztrátě konkurenceschopnosti Mercedesu a zároveň se pochvalně vyjádřil o Red Bullu a jeho pohonné jednotce, kterou odebírá od Hondy. Kde se najednou bere její výkon, když tvrdí, že ho s poslední specifikací nezvýšila?

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 01.07. 21:16) Napište svůj názor
Lewis Hamilton ke konci Velké ceny Ázerbájdžánu

Lewis Hamilton ke konci Velké ceny Ázerbájdžánu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Max Verstappen minulou neděli vyhrál podruhé a nebýt nečekaného defektu pneumatiky v Baku, mohl mít již čtyři úspěšné zářezy v řadě za sebou. Navíc na Red Bull Ringu zvítězil i v předchozích třech sezónách a Mercedes čelí náročnému úkolu, jak jej na trati porazit. Čím to, že se najednou po 7 letech trápí?

Podle jeho šéfa Tota Wolffa poprvé za jeho působení očividně neměli rychlost. V předchozích letech ve Spielbergu také prohráli, ale to je trápily jiné věci (např. poddimenzované chlazení motoru). Tentokrát však v Rakousku odpověď na tempo domácí stáje neměli a o víkendu zřejmě mít opět nebudou. O jejich velké snaze hovoří i to, že do továrny na simulátor hledat ideální nastavení zavítal Lewis Hamilton.

Mattia Binotto za zhoršením jejich konkurenceschopnosti vidí nedostatek vnitřní stability. Za poslední rok přišli o šéfa vývoje motorů Andyho Cowella, odstoupil také technický ředitel James Allison a dlouho se táhla jednání o prodloužení kontraktu s Hamiltonem.

"Než přihlédneme k technickým hlediskům, je třeba uznat, že Red Bull odvádí skvělou práci. Dostali se přesně do toho bodu, kdy sklízejí výborné výsledky, protože můžou spoléhat na svůj tým, který je mnoho let stabilní," uvádí šéf Ferrari.

img-responsive

Pohonná jednotka Ferrari umožňuje jezdit stále s vysokým výkonem | foto: Scuderia Ferrari

"I přes potíže, které zažívali, přestože nevyhrávali, pokračovali v budování skupiny ve snaze zlepšit své auto. A nyní vidíme výsledky té práce. Na druhé straně u Mercedesu došlo v posledním roce k velkým interním změnám, některé role zřejmě přehodnotili. Navíc k podpisu smlouvy s jezdcem došlo až v únoru. To jsou příznaky odvedení pozornosti, což vedlo k současné situaci," domnívá se Binotto.

Poté se obrací k nárůstu rychlosti Red Bulu na rovinkách. Nesouhlasí s názorem Mercedesu, že by Honda udělala dosáhla najednou pokroku s novou specifikací. Podle něj zkrátka musela po začátku sezóny svůj výkon kvůli potížím se spolehlivostí trochu utlumit a nyní se dostala zpět na výchozí úroveň.

"Nesouhlasím s tím, co o tom slyším a čtu, protože výkonnost motoru Hondy podle GPS dat odpovídá výkonnosti, kterou měli na začátku sezóny v Bahrajnu. Potom ji museli snížit kvůli spolehlivostním problémům. Myslím, že po jejich vyřešení se vrátili ke standardu, který měli na začátku sezóny," hodnotí šéf Ferrari.

"K žádnému pokroku nedošlo. máme od Bahrajnu pořád stejnou úroveň výkonnosti, protože nám to náš motor tak umožňuje. U Red Bullu tedy nejde o dosažení pokroku, protože to pravidla neumožňují," vysvětluje Binotto, jenž žádá o trpělivost, pokud jde o výsledky Ferrari. Personální struktura v Maranellu podle něj potřebuje jen čas na to, aby mohli ukázat, co skutečně dokážou.

Stav využitých součástí pohonných jednotek před GP Rakouska 2021

Stav využitých součástí pohonných jednotek před GP Rakouska 2021 | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Vytisknout

Diskuze: Ferrari ví, na co Mercedes doplácí a kde se vzal výkon Hondy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 01.07.2021 21:16 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso - kvalifikace Baku

Další vítězství? Věřím, že můžu vyhrát každý závod, říká Alonso

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

  5. GP ČÍNY - Sprint ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

  6. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud