"Neměli bychom nejslabší motor, pokud by nedošlo ke zmražení pravidel," hlásá Ferrari

Petr Hlawiczka, 1. února 2021, 06:00 Google+

Ferrari loni prožilo náročnou sezónu, kvůli slabé pohonné jednotce skončilo mezi konstruktéry až šesté. Vše ale mohlo být podle jeho šéfa Mattii Binotta jinak, nebýt pandemie Covid-19 a zmražení pravidel v rámci finančních úspor v F1.

Počet komentářů:  19 komentářů (Poslední 03.02. 11:25) Napište svůj názor
Charles Leclerc před závodem v Bahrajnu

Charles Leclerc před závodem v Bahrajnu | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Jedním z opatření pro přežití týmů bylo zmrazení vývoje motorů. V praxi to znamenalo, že po celou sezónu 2020 musely používat tu specifikaci pohonné jednotky, s níž ji zahájily. Ferrari dobře vědělo, co musí vylepšit, aby získalo zpět ztracený výkon, jenže v jejím průběhu už na ni nemohlo sáhnout.

"Pokud by v roce 2020 nedošlo ke zmrazení, tak si myslím, že pohonná jednotka by byla tou první věcí, kterou bychom se během sezóny pokusili řešit," uvádí Mattia Binotto poté, co mezi konstruktéry skončili až za Mercedesem, Red Bullem, McLarenem, Racing Pointem i Renaultem.

"A myslím, že bychom vylepšení měli určitě ještě v roce 2020, před vstupem do sezóny 2021. Podle mě by to vylepšení stačilo přinejmenším na to, abychom neměli tu nejhorší pohonnou jednotku v poli," věří šéf Scuderie.

Po loňské sezóně mohou motor vylepšit, což se dle zákulisních informací Ferrari daří. Jenže nespí ani Mercedes, jenž na své pohonné jednotce taky dále pracuje.

img-responsive

Mercedes má zatím nejlepší motor, podaří se během zimy soupeřům stáhnout jeho náskok? | foto: Mercedes AMG F1 Team

"V roce 2021 máte jen jednu šanci, abyste na dráze nasadili výkonnostní vylepšení. Proto dobře víte, že do toho vylepšení musíte dat co nejvíce a pak se ho držet, protože máte jen jeden pokus. To opravdu zvyšuje tlak na výrobce motorů, aby z této jediné příležitosti dostali maximum," varuje technický ředitel Mercedesu James Allison.

Vylepšují všichni, co bude s Red Bullem?
Tento stav může být kritický pro budoucnost Red Bullu, který stále čeká na odpověď Komise F1, zda jeho soupeři podpoří kompletní zmrazení motorů od roku 2022 do 2025. Pokud by k tomu nedošlo, tak by si rakouská stáj nemohla dovolit obrovské náklady na výzkum a vývoj spojené s vylepšování pohonné jednotky Hondy, která by jim byla ochotna poskytnou související intelektuální vlastnictví.

I ta má letos přijít s podstatně konkurenceschopnějším motorem a stáhnout náskok Mercedesu, po letošní sezóně se ale japonská automobilka z F1 stahuje. O vývoji v Sakuře Max Verstappen říká: "Jsou velmi pozitivní, ale vím, že ani další týmy nezůstávají stát. Pracují velmi tvrdě na zlepšení. Snad se nám samozřejmě podaří stáhnout trochu z náskoku. Ale uvidíme."

Vytisknout

Diskuze: "Neměli bychom nejslabší motor, pokud by nedošlo ke zmražení pravidel," hlásá Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 19, poslední 03.02.2021 11:25 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 19 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nové logo Acury na zadním křídle AlphaTauri AT02

Acura se vrací do F1, Honda chce vyhrát ještě tři závody a s Verstappenem získat titul

Pohonná jednotka Hondy pro Red Bull

Red Bull od roku 2026 nebude moci využívat duševního vlastnictví Hondy v oblasti motorů

Mick Schumacher v Holandsku

Schumacher? Ve Ferrari může dosáhnout velkých úspěchů, věří Capito

Adrian Newey se po nehodě na kole a několika operacích vrací k práci v F1

Newey se vrací po vážné nehodě. "Hned poznal, co je příčinou problémů s nastavením," popisuje Marko

Lewis Hamilton v nešťastné Belgii, kde byl klasifikován jako třetí za Georgem Russellem

"Hamilton to bude mít s Russellem těžší než s Bottasem. Pokud mu dá Mercedes dobré auto," usuzuje Alonso

Sebastian Vettel se svou trofejí za druhé místo po závodě v Baku

Vettel kritizuje rostoucí počet závodů. F1 by se podle něj měla zamyslet

kyber kriminalita

INCORP žaluje programátora Borise Vala

Krátce po startu Velké ceny Británie 2021

Souboj o bronz mezi konstruktéry? Webber porovnává oba soupeře

Max Verstappen a Sergio Pérez poté, co se oba dostali v Turekcu na pódium

"Verstappen nemá žádnou slabinu," chválí svého týmového kolegu Pérez

Dr. Helmut Marko s trofejí po GP Štýrska

Musíme něco udělat, burcuje Marko. Zneklidňuje ho motor rivala

  • Pátek

    • 1. Trénink (18:30 - 19:30)
    • 2. Trénink (22:00 - 23:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (20:00 - 21:00)
    • Kvalifikace (23:00)
  • Neděle

    • Závod (21:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Michael Schumacher v Brazílii 2006

Film o Schumacherovi dostal zelenou. Kdy bude uveden do kin?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Hamilton to bude mít s Russellem těžší než s Bottasem. Pokud mu dá Mercedes dobré auto," usuzuje Alonso

  2. Musíme něco udělat, burcuje Marko. Zneklidňuje ho motor rivala

  3. "Verstappen nemá žádnou slabinu," chválí svého týmového kolegu Pérez

  4. Red Bull od roku 2026 nebude moci využívat duševního vlastnictví Hondy v oblasti motorů

  5. Souboj o bronz mezi konstruktéry? Webber porovnává oba soupeře

  6. Schumacher? Ve Ferrari může dosáhnout velkých úspěchů, věří Capito

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud