Obrat nepřišel, Mercedes po experimentech v Miami stále tápe. Co vedlo k náhlé ztrátě výkonnosti?

PH, 13. května 2022, 08:30 Google+

Před odjezdem do Miami inženýři Mercedesu byli mírně optimističtí, po experimentech minulý víkend však opět přišlo zklamání. Zlepšení současného nekonkurenceschopného vozu W13 je stále v nedohlednu.

Počet komentářů:  24 komentářů (Poslední 17.05. 14:05) Napište svůj názor
Lewis Hamilton před závodem v Miami

Lewis Hamilton před závodem v Miami | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

V pátek to přitom vypadalo velmi dobře: v prvním tréninku skončil George Russell druhý, v tom druhém byl dokonce nejrychlejší. Výtečnou formu potvrzoval Lewis Hamilton čtvrtým místem. Zdálo se, že Mercedes bude moci konečně bojovat o pole-position.

Auto bylo velmi rychlé, pokud bylo v ideálním provozním rámci, ten je však velmi úzký. A Mercedes ani přesně netuší o jaký rámec přesně jde, jaké nastavení W13 potřebuje, což dokládá sobotní zklamání, kdy byla jeho forma najednou pryč (Russell byl v kvalifikaci o 0,235 s pomalejší než v pátek). A nejhorší je, že inženýři pro tuto změnu nemají vysvětlení, protože nedošlo k žádné změně v konfiguraci vozu, pouze byl mírně navýšen výkon pohonné jednotky.

Je jasné, že auto má potenciál a je rychlé, jen zkrátka nevíme, jak odemknout jeho potenciál. Super-obtížně se ovládá a při jízdě na hraně se dostává a vypadává z výkonnostního okna - spíše z něho tedy vypadává. A pitvat data se skalpelem je zkrátka bolestivý proces, protože tak trvá.. navíc neukazují tyto velké výkyvy. V takové situaci jsme nikdy dříve nebyli, zkrátka ani neodpovídají s pocity jezdců, což situaci ještě ztěžuje," komentuje šéf týmu Toto Wolff.

img-responsive

Russell těžil z výjezdu safety caru, v Miami dojel opět pátý před svým týmovým kolegou Hamiltonem | foto: Mercedes AMG F1 Team

Co mohlo být důvodem sobotního výpadu po tak slibných výkonech v trénincích? "To je fakt dobrá otázka, na níž se momentálně snažíme najít odpověď," přiznává technický ředitel Mike Elliott. "Pokud byste se podívali na páteční jízdy, tak jsme v nich byli zatím nejkonkurenceschopnější v této sezóně."

"Mezi pátkem a sobotou jsme provedli nějaké změny, jenže ty byly celkem drobné. Došlo však také ke změně podmínek. Musíme projít všechna data, co nejvíce z nich pochopit a využít to k tomu, abychom se v příštích závodech posunuli kupředu," uvádí Elliot.

Mercedes přivezl několik novinek včetně nového zadního a inovativního předního křídla s výřezy v jeho okrajích (obrázek). Paralelně s rozvojem výkonnosti pracuje také na omezení poskakování svého vozu. Nové díly mu fungovaly dle očekávání.

Nové zadní křídlo Mercedesu vlevo, vpravo původní konfigurace pro vyšší přítlak

Nové zadní křídlo Mercedesu vlevo, vpravo původní konfigurace pro vyšší přítlak | zdroj: Formula1.com

"Podle mě je důležité rozlišit dvě věci. Jednou z nich je normální vývojová cesta a tou druhou náprava potíží, které máme s poskakováním a dalšími věcmi, jež narušují výkonnost. Křídla, která jsme přivezli, tedy rozhodně přinesla tu výkonnost, kterou jsme očekávali, a představovala krok vpřed," pokračuje technický ředitel Mercedesu.

"Při experimentech, které jsme prováděli na dráze ve snaze porozumět poskakování, jsme získali spoustu dat jak v pátek, kdy jsme předvedli velmi dobrou výkonnost, tak i jako obvykle během závodu. Inženýři je nyní procházejí, získávají poznání. Ve skutečnosti se při každé jízdě s vozem naučíme něco nového. A to je cílem hry: poznávat auto rychleji než soupeři," přibližuje 47let Brit.

"Ačkoliv v tomto momentálně trochu zaostáváme, věnujeme obrovské úsilí a spoustu práce na to, abychom zjistili, jak auto vylepšit, jak přijít na ten další krok vpřed, jak se zbavit poskakování a jak se vrátit ke konkurenceschopnosti a bojovat s týmy vpředu, kde bychom chtěli být," říká Elliot.

Video: Mike Elliott rozebírá víkend v Miami (zdroj: Mercedes AMG F1 Team)

Vzhledem k trápení Mercedesu se v padoku spekuluje, že by se mohl vrátit k prvotní specifikaci vozu W13 (s bočnicemi), s nastoupil do prvních předsezónních testů v Barceloně. Před příští Velkou cenou Španělska má v plánu filmovací den, kde si chce vyzkoušet některá další řešení ve snaze dosáhnout konečně znatelného pokroku.

Vytisknout

Diskuze: Obrat nepřišel, Mercedes po experimentech v Miami stále tápe. Co vedlo k náhlé ztrátě výkonnosti?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 17.05.2022 14:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 24 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc během filmovacího dne (13. 5. 2022) v Monze

Odpoledne ve Španělsku nejrychlejší Leclerc před Mercedesy

Charles Leclerc s Ferrari F1-75

V 1. tréninku nejrychlejší obě Ferrari. Týmy nasadily nové balíky, debutovali De Vries a Vips

Carlos Sainz v Bahrajnu

Sainz se obává dlouhodobých zdravotních následků jízdy se současnými vozy F1

Fernando Alonso a Lewis Hamilton na tiskovce po závodě v Kataru

Alonso vítá Hamiltona ve svém světě a dodává, že auto je vždy klíčové

Max Verstappen se svou trofejí za první místo v Miami

Verstappen to má letos podle Wolffa vše snadnější, Leclercovi stoupající forma Red Bullu starosti nedělá

Max Verstappen a Charles Leclerc v závodě v Miami

Síla Red Bullu? Nečekali jsme ji, přiznává Horner. V Barceloně favorizuje Ferrari

Mick Schumacher v závodě v Miami

Novinky Haas nepřiveze ani do Barcelony. Kdy je tým nasadí?

Lewis Hamilton s Mercedesem W13 v Miami

"Našli jsme odpovědi na to, kudy se ve vývoji ubírat." Mercedes v Barceloně doufá v pokrok

Valtteri Bottas během závodu v Imole

Alfa Romeo očekává velký pokrok: rychle vylepšuje svůj simulátor, pro Barcelonu chystá novinky

George Russell s Mercedesem W13 v Imole

Když to začne skákat v zatáčkách: "Zabiják," hodnotí Russell letošní Mercedes W13

Průběžné pořadí šampionátu:

1. LECLERC, 2. VERSTAPPEN, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso v závodě v Miami

Musíme dát vše dohromady, říká Szafnauer o Alonsovi. Prodlouží mu smlouvu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Když to začne skákat v zatáčkách: "Zabiják," hodnotí Russell letošní Mercedes W13

  2. "Našli jsme odpovědi na to, kudy se ve vývoji ubírat." Mercedes v Barceloně doufá v pokrok

  3. Sainz se obává dlouhodobých zdravotních následků jízdy se současnými vozy F1

  4. Alfa Romeo očekává velký pokrok: rychle vylepšuje svůj simulátor, pro Barcelonu chystá novinky

  5. Alonso vítá Hamiltona ve svém světě a dodává, že auto je vždy klíčové

  6. V 1. tréninku nejrychlejší obě Ferrari. Týmy nasadily nové balíky, debutovali De Vries a Vips

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud