Obrat nepřišel, Mercedes po experimentech v Miami stále tápe. Co vedlo k náhlé ztrátě výkonnosti?

PH, 13. května 2022, 08:30 Google+

Před odjezdem do Miami inženýři Mercedesu byli mírně optimističtí, po experimentech minulý víkend však opět přišlo zklamání. Zlepšení současného nekonkurenceschopného vozu W13 je stále v nedohlednu.

Počet komentářů:  24 komentářů (Poslední 17.05. 14:05) Napište svůj názor
Lewis Hamilton před závodem v Miami

Lewis Hamilton před závodem v Miami | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

V pátek to přitom vypadalo velmi dobře: v prvním tréninku skončil George Russell druhý, v tom druhém byl dokonce nejrychlejší. Výtečnou formu potvrzoval Lewis Hamilton čtvrtým místem. Zdálo se, že Mercedes bude moci konečně bojovat o pole-position.

Auto bylo velmi rychlé, pokud bylo v ideálním provozním rámci, ten je však velmi úzký. A Mercedes ani přesně netuší o jaký rámec přesně jde, jaké nastavení W13 potřebuje, což dokládá sobotní zklamání, kdy byla jeho forma najednou pryč (Russell byl v kvalifikaci o 0,235 s pomalejší než v pátek). A nejhorší je, že inženýři pro tuto změnu nemají vysvětlení, protože nedošlo k žádné změně v konfiguraci vozu, pouze byl mírně navýšen výkon pohonné jednotky.

Je jasné, že auto má potenciál a je rychlé, jen zkrátka nevíme, jak odemknout jeho potenciál. Super-obtížně se ovládá a při jízdě na hraně se dostává a vypadává z výkonnostního okna - spíše z něho tedy vypadává. A pitvat data se skalpelem je zkrátka bolestivý proces, protože tak trvá.. navíc neukazují tyto velké výkyvy. V takové situaci jsme nikdy dříve nebyli, zkrátka ani neodpovídají s pocity jezdců, což situaci ještě ztěžuje," komentuje šéf týmu Toto Wolff.

img-responsive

Russell těžil z výjezdu safety caru, v Miami dojel opět pátý před svým týmovým kolegou Hamiltonem | foto: Mercedes AMG F1 Team

Co mohlo být důvodem sobotního výpadu po tak slibných výkonech v trénincích? "To je fakt dobrá otázka, na níž se momentálně snažíme najít odpověď," přiznává technický ředitel Mike Elliott. "Pokud byste se podívali na páteční jízdy, tak jsme v nich byli zatím nejkonkurenceschopnější v této sezóně."

"Mezi pátkem a sobotou jsme provedli nějaké změny, jenže ty byly celkem drobné. Došlo však také ke změně podmínek. Musíme projít všechna data, co nejvíce z nich pochopit a využít to k tomu, abychom se v příštích závodech posunuli kupředu," uvádí Elliot.

Mercedes přivezl několik novinek včetně nového zadního a inovativního předního křídla s výřezy v jeho okrajích (obrázek). Paralelně s rozvojem výkonnosti pracuje také na omezení poskakování svého vozu. Nové díly mu fungovaly dle očekávání.

Nové zadní křídlo Mercedesu vlevo, vpravo původní konfigurace pro vyšší přítlak

Nové zadní křídlo Mercedesu vlevo, vpravo původní konfigurace pro vyšší přítlak | zdroj: Formula1.com

"Podle mě je důležité rozlišit dvě věci. Jednou z nich je normální vývojová cesta a tou druhou náprava potíží, které máme s poskakováním a dalšími věcmi, jež narušují výkonnost. Křídla, která jsme přivezli, tedy rozhodně přinesla tu výkonnost, kterou jsme očekávali, a představovala krok vpřed," pokračuje technický ředitel Mercedesu.

"Při experimentech, které jsme prováděli na dráze ve snaze porozumět poskakování, jsme získali spoustu dat jak v pátek, kdy jsme předvedli velmi dobrou výkonnost, tak i jako obvykle během závodu. Inženýři je nyní procházejí, získávají poznání. Ve skutečnosti se při každé jízdě s vozem naučíme něco nového. A to je cílem hry: poznávat auto rychleji než soupeři," přibližuje 47let Brit.

"Ačkoliv v tomto momentálně trochu zaostáváme, věnujeme obrovské úsilí a spoustu práce na to, abychom zjistili, jak auto vylepšit, jak přijít na ten další krok vpřed, jak se zbavit poskakování a jak se vrátit ke konkurenceschopnosti a bojovat s týmy vpředu, kde bychom chtěli být," říká Elliot.

Video: Mike Elliott rozebírá víkend v Miami (zdroj: Mercedes AMG F1 Team)

Vzhledem k trápení Mercedesu se v padoku spekuluje, že by se mohl vrátit k prvotní specifikaci vozu W13 (s bočnicemi), s nastoupil do prvních předsezónních testů v Barceloně. Před příští Velkou cenou Španělska má v plánu filmovací den, kde si chce vyzkoušet některá další řešení ve snaze dosáhnout konečně znatelného pokroku.

Vytisknout

Diskuze: Obrat nepřišel, Mercedes po experimentech v Miami stále tápe. Co vedlo k náhlé ztrátě výkonnosti?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 17.05.2022 14:05 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 24 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc v pátečních tréninku v Saúdské Arábii

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: U Ferrari spokojenost, otazníkem je počasí

Charles Leclerc v závodě v Miami

Kvalifikace pro domácího hrdinu, Pérez se Sainzem v posledním pokusu havarovali

Sergio Pérez v závodě v Melbourne

Přípravu na kvalifikaci zvládl v Monaku nejlépe Pérez

Charles Leclerc v pátečních tréninku v Saúdské Arábii

Druhý trénink přinesl double Ferrari. Ricciardo sešrotoval vůz

Charles Leclerc v závodě v Melbourne

První trénink v Monaku patřil Leclercovi

Ferrari F1-75 v Maranellu

Kdy představí Ferrari další významné novinky na voze? Hned tak to nebude.

Toto Wolff - páteční trénink v Bahrajnu

Monako? Nemám vysoká očekávání, říká Wolff

Max Verstappen a Sergio Pérez slaví po závodě na Imole

PROHLÁŠENÍ po závodě: "Přišlo to bez varování," popisuje Leclerc, zatímco u Red Bullu slaví

Lando Norris v Barceloně

Nemocný Norris se nevzdal a dojel osmý

Charles Leclerc zaznamenal první odstoupení v letošní sezóně (ilustrační foto)

GP Španělska: Leclercova smůla vynesla do čela Verstappena

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso v závodě v Miami

Musíme dát vše dohromady, říká Szafnauer o Alonsovi. Prodlouží mu smlouvu?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Druhý trénink přinesl double Ferrari. Ricciardo sešrotoval vůz

  2. GP Španělska: Leclercova smůla vynesla do čela Verstappena

  3. Nemocný Norris se nevzdal a dojel osmý

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: U Ferrari spokojenost, otazníkem je počasí

  5. Monako? Nemám vysoká očekávání, říká Wolff

  6. První trénink v Monaku patřil Leclercovi

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud