McLaren po šoku z nekonkurenceschopnosti svého vozu v Austrálii učinil znatelný pokrok v Maďarsku, auto dále mírně zlepšil i v Belgii, kde Jenson Button skončil v kvalifikaci šestý a šestý byl i v cíli závodu, v němž předvedl druhé nejrychlejší kolo.
Pro příští víkend do Itálie však žádné větší novinky tým z Wokingu přivézt nehodlá, pouze stávající aerodynamický balík upravený pro nízký přítlak.
"Několik vylepšení tam bude, protože jde o zcela jinou úroveň odporu - dosahujeme nejvyšších maximálních rychlostí, takže jezdíte s odlišným předním a zadním křídlem a pár věcí v přední části vozu vyladíte, aby té trati seděly," uvádí sportovní ředitel McLarenu Sam Michael.
"Myslím si však, že se příštích okruzích pro vysoký přítlak dočkáme další záplavy novinek počínaje Singapurem. Monza tedy bude takovým přechodným závodem," vysvětluje. Na voze MP4-28 si ve Spa vyzkoušel některé věci pro příští závod, například spodní zadní křídlo se zhruba 15cm výřezem uprostřed.
Podle něj po Maďarsku dosáhl McLaren pokroku i v Belgii, se svou rychlostí však stále nejsou spokojení: "Dobrý obrat v rychlosti jsme zažili v Budapešti a další také ve Spa. Stále však nejsme tam, kde bychom chtěli. Jsme zde pro to, abychom vyhrávali závody, momentálně na to však nemáme, protože auto není dostatečně rychlé."
McLaren se sice po krůčcích zlepšuje, stále však není tam, kde by chtěl být (foto: McLaren Mercedes)
"Rozhodně ale začínáme pozorovat pokrok. Náš vývoj je zaměřený na rok 2014, takže pokud teď něco nasadíme na letošní auto, půjde pouze o věci, které nám pomohou pochopit to příští," dodává sportovní ředitel McLarenu, kterému se ve Spa podařilo v šampionátu přeskočit Force Indii.