Mercedes reorganizuje svůj technický tým, Allison si s Elliottem mění role

Petr Hlawiczka, 24. dubna 2023, 07:00 Google+

Mercedes činí v rámci své organizace velké změny, jejich vedoucí zaměstnanci si mění pozice ve snaze pomoci svému týmu v návratu na špici ve Formuli 1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
George Russell s vozem W13 v GP Bahrajnu

George Russell s vozem W13 v GP Bahrajnu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

James Allison se nyní vrací na pozici technického ředitele (Technical Director), zatímco Mike Elliot bude hlavním šéfem technického oddělení (Chief Technical Officer). Druhý jmenovaný uznal, že jeho schopnosti úplně neodpovídají roli technického ředitele.

"Proces v podstatě táhl Mike Elliot, proto došlo k záměně rolí. Mike se posunul do pozice šéfa technického oddělení, jelikož má skvělou, vědecky zaměřenou mysl. A James Allison se vrátil na svou pozici technického ředitele, kdy se bude zodpovídat Mikeovi," vysvětluje výkonný ředitel Mercedesu Toto Wolff.

Allison dříve pracoval tři dny v týdnu, což se možná změní, nadále se však bude věnovat i jachtám v rámci projektu America's Cup. Elliott se bude F1 věnovat naplno.

img-responsive

Mike Elliot při přebírání konstruktérské trofeje na pódiu | foto: Pirelli

"Podle hodnocení Mika, což je ve světle zkoumání sebe sama opravdu obdivuhodné, máme v Jamesovi gladiátora v poli a vojáci kvůli němu a s ním projdou ohněm. Mike došel k závěru, že způsob, jakým přistupuje k věcem a jeho schopnosti budou nejlépe využity při dalším rozvoji organizace: od technický po lidské schopnosti a při skládání struktury, která bude úspěšná mnoho dalších let," pokračuje Wolff.

"Jde o vytvoření struktury, která by byla udržitelně úspěšná při vstupu do další generace. Pozorujeme obrovské změny v technickém vývoji, umělé inteligenci a strojovém učení. A zároveň sledujeme, jak organizovat a strukturovat tým Formule 1, jaké inovace lze zavést.

Mike se cítí jako ryba ve vodě v této pozici. Samozřejmě je super schopným inženýrem, velmi spolehlivým a respektovaným v rámci organizace. Bude koučem a sparing-partnerem pro většinu vedoucích. Vlastně mám velkou radost z toho, že se Mike sám rozhodl pro tuto roli. Oba s Jamesem došli k tomuto závěru, oba tak budou maximálně využít své nadání," věří šéf Mercedesu.

img-responsive

Toto Wolff chce dostat Mercedes opět na vítěznou vlnu | foto: Mercedes AMG F1 Team

Kromě toho došlo také ke změně na pozici hlavních konstruktérů: "John Owen jakožto šéf konstrukce vozu měl velmi odlišný pracovní profil v rámci rozpočtového stropu, protože kromě kreativní části návrhu auta máte navíc tunu další práce, která s tím souvisí. Došlo k tomu, že hlavní konstruktér se stal administrátorem rozpočtového stropu."

"Proto jsme tu roli rozdělili. John zůstává hlavním konstruktérem, ale jeho zástupce Giacoma Tortoru jsme pověřili funkcí šéfem inženýringu. Znamená to, že John se nyní muže soustředit na specifické věci v návrhu auta a Giacomo se bude starat o konstrukční oddělení a organizační vývoj," přibližuje Wolff.

Mercedes v současné době pracuje na rozsáhlém vylepšení včetně změny konceptu bočnic vozu W14, který zaostává za očekáváními. Cílem je stáhnout náskok dominantního Red Bullu. "Máme teď cestu, která je podle nás tou správnou. Změnily se jen osobnosti a struktura vedení," dodává Wolff.

Vytisknout

Diskuze: Mercedes reorganizuje svůj technický tým, Allison si s Elliottem mění role

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pierre Gasly se na katalánském okruhu vytáhl (ilustrační foto)

Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

Lando Norris v závodě v Bahrajnu

První trénink pro Norrise. Alonso způsobil červenou vlajku

George Russell v GP Kanady

"Jak jsme mohli být tak hloupí?" Allison o objevu, díky kterému se teď Mercedes dotáhl na špici

Nico Hülkenberg v Kanadě

Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

Lando Norris ve Velké ceně Kanady

Red Bull si stěžuje na přední křídlo McLarenu: ohýbá se až příliš

Šampionát 1983 s jedním palivovým škraloupem

Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

Max Verstappen ve vedení GP Kanady

Marko o vývoji Red Bullu: "Vylepšení fungují, data jsou slibná. Ferrari i McLaren za sebou udržíme!"

Esteban Ocon s vozem Alpine A524

Ocon si stěžuje na těžké auto a kritizuje tým za neférový přístup. Za koho bude závodit příští rok?

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

FOTO z GP Kanady: Slunce, déšť a pár bouraček

Sergio Pérez bude v Red Bullu pokračovat

Péreze prodloužení smlouvy s Red Bullem nenakoplo: po mizerném závodě bude ve Španělsku potrestán

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Sílí spekulace o Sainzově přestupu k Audi, Španěl ostře reaguje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Jak jsme mohli být tak hloupí?" Allison o objevu, díky kterému se teď Mercedes dotáhl na špici

  2. Bearman nastoupí s Haasem v Barceloně, nahradí v roce 2025 Hülkenberga? Zamíří Sainz k Williamsu?

  3. Byl Piquetův titul v roce 1983 opravdu spravedlivý, nebo se dočkal nepovolené pomoci?

  4. Druhý trénink kořistí Hamiltona, překvapením bezesporu Alpine

  5. První trénink pro Norrise. Alonso způsobil červenou vlajku

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud