DISKUZE K ČLÁNKU Obrat nepřišel, Mercedes po experimentech v Miami stále tápe. Co vedlo k náhlé ztrátě výkonnosti?

Před odjezdem do Miami inženýři Mercedesu byli mírně optimističtí, po experimentech minulý víkend však opět přišlo zklamání. Zlepšení současného nekonkurenceschopného vozu W13 je stále v nedohlednu.

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Obrat nepřišel, Mercedes po experimentech v Miami stále tápe. Co vedlo k náhlé ztrátě výkonnosti?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 24, poslední 17.05.2022 14:05 Vložte komentář

Nejlepší názory

» Petr (Hlasovali 3 lidé) 13.05.2022 11:02
Ferrari to taky skáče, ale až při vyšších… »
» Petr (Hlasovali 3 lidé) 14.05.2022 21:28
Ono v kvalifikaci taky s palivem v nádrži moc… »
» Petr (Hlasovali 2 lidé) 13.05.2022 13:08
Asi jsi mě nepochopil. Všem to skáče při vyšších… »

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    86.49.227.XXX
    Jedna zajímavost. Gasly nikdy nezískal v Red Bullu podium. Kvjat nikdy nezískal v Red Bullu vítězství. Albon nikdy nezískal v Red Bullu PP. Pérez nikdy nezískal v Red Bullu titul mistra světa. A Max nikdy nezískal v Red Bullu Pohár konstruktérů. Ale Sebastian Vettel to v Red Bullu získal všechno 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Máš kliku, že největší odpůrci Vettela se tu poslední dobou nějak neukazují. Za tohle by tě ukamenovali. 12

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Fanda.LH

      Fanda.LH

      85.162.8.XXX
      Měl kliku, že měl za kolegu Marka Webbera... S Ricciardem i Leclercem se bohužel rychle ukázalo, že není tak 100% jak se v úspěšné éře mohlo zdát...

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • Mansell_fan

    Mansell_fan

    37.188.171.XXX
    Charles docela solidně očesal Laudovo ferrari 312 T v La Rascasse při závodě historických formulí v Monaku 16

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Ferda

      Ferda

      46.47.176.XXX
      Takový zločin by se měl ukrutně trestat.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • Mike17

        Mike17

        185.149.130.XXX
        Prý technická závada na brzdách.
        Tedy, jestli nekecá. 03

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Ferda

          Ferda

          46.47.176.XXX
          Prý prasklý brzdový kotouč.
          Stejně to bylo týrání oka každého fanouška motoristické historie.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
        • zipp

          zipp

          193.85.246.XXX
          Ano, opravdu se mu rozletěl levý přední kotouč, jde to vidět i na nějakých fotkách. A když mu brzdila jen pravá strana, je jasný, že dostal pravotočivý smyk. Nemohl za to, ale teda škoda auta a chudák Charles, pro něj je to Monako fakt prokletý

          + 1 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
          • Fanda.LH

            Fanda.LH

            85.162.8.XXX
            Tyhle auta naštěstí není problém opravit... Kor ve Ferrari, které udržuje know how ohledně svých historických modelů...

            + 0 / − 0

            ohodnotit kladně záporně

            Reagovat Nahlásit
            • Ferda

              Ferda

              46.47.176.XXX
              Jen se po takových kolizích stává z orginálu replika a to mi drásá srdce.

              + 0 / − 0

              ohodnotit kladně záporně

              Reagovat Nahlásit
              • Fanda.LH

                Fanda.LH

                85.162.8.XXX
                To je otázka... Takovéhle auto před tím havarovalo a bylo opravováno x krát... Pokud použijí odpovídající součástky, tak bych to neviděl tragicky...

                + 1 / − 0

                ohodnotit kladně záporně

                Reagovat Nahlásit
  • juras

    juras

    88.103.92.XXX
    Lepší výsledek v tréningu se dá dosáhnout poměrně jednoduše...s málo palivem v nádrži.
    A Mercedes neztrácí na vedoucí duo takovou propast aby nemohl "zakouzlit" a zajet čas jako to udělal Russell.
    Žádná výkonnost se neztratí jen tak...

    Já si nemyslím že "poskakování" je hlavní problém Mercedesu...logicky ten koncept "nulových bočnic" je radikální...znamená to jiné rozložení komponent v monopostu, jinak funguje obtékání monopostu vzduchem...nejspíš můžou mít i problém s tuhosti konstrukce.
    A koneckonců loni bojovali do posledního kola o titul...a podle všeho museli obětovat kapacity které jim dost možná chyběli při vývoji monopostu na letošní rok.

    Jsem zvědavej jestli se rozhodnou tenhle koncept dotáhnout do úspěšného konce...nebo to vzdají.
    Myslím že rozhodující bude to, jestli fungující radikální tvar přinese významnou výhodu (výkonostni)...

    Já bych si tipl že i kdyby jim to fungovalo...zas tak velká výhoda proti standardním bočnicim to nebude.

    Dost možná ideální by mohl být spíš koncept spojující radikální řešení Mercedesu a klasických bočnic.

    + 0 / − 1

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      78.157.167.XXX
      Ono v kvalifikaci taky s palivem v nádrži moc nehýříš, to s palivem tentokrát nemělo nic společného. Mercedes sám přiznává, že nerozumí tomu, kam se poděla jeho rychlost z pátku (Russell pomalejší v kvaldě než v tréninku).

      + 3 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • airwar1939

    airwar1939

    78.80.107.XXX
    Spekulace s normálními bočnicemo je zajímavá, ale tam asi problém s poskakovanim nebude. Ferrari má konzervativní bočnice, a poskakuje také poměrně dost.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Mike17

      Mike17

      185.149.130.XXX
      Mám pocit, že to může ovlivnit jakákoliv drobnost. Jsou v situaci, že musí zkusit cokoliv, když neví kudy kam. Tedy jestli letošek nechtějí definitvně zabalit.

      + 1 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      109.81.245.XXX
      Ferrari to taky skáče, ale až při vyšších rychlostech, což je klíčové (např. v Melbourne u Ferrari až za některými rychlými zatáčkami, u Mercedesu už v nich). Má široké bočnice, nicméně v nich vozí vzduch - široké jsou kvůli lepší interakci proudění nahoře a pod podlahou v rozích vzadu, což by mohlo hrát svou roli. Koncept bez bočnic dávno napadl i menší týmy, z 10 týmů se pro to rozhodl jediný. Spekulace je ale stále jen spekulací.

      + 3 / − 1

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • airwar1939

        airwar1939

        78.80.107.XXX
        Mercedes skáče také na rovinkách při vyšších rychlostech. Ideální by pro ně bylo jezdit nějaký čas s oběma koncepty a porovnávat. V aero tunelu ale údajně problémy nepozorují, takže bych vinu viděl vic v zavěšení, ktere neklade dostatečný odpor vzrůstající u přítlak a díky tomu se odtrhne vzduch a vůz houpe. Nebo druhá možnost se jim vlivem proudění vzduchu něco kroutí na podvozku a křídlech. Ale vše jen logické teorie.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • Petr

          Petr

          109.81.245.XXX
          Asi jsi mě nepochopil. Všem to skáče při vyšších rychlostech. Ale Mercedesu při nižších rychlostech než Ferrari (např. už ve 230 km/h v zatáčce, Ferrari až od 255 km/h na rovince). Mám někde i podrobnější data s grafy o porpoisingu (jak se u týmů mění přítlak se stoupající rychlostí).

          + 2 / − 1

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Charles Leclerc zaznamenal první odstoupení v letošní sezóně (ilustrační foto)

GP Španělska: Leclercova smůla vynesla do čela Verstappena

Start závodu v Barceloně

GRAFIKA: Startovní rošt GP Španělska: Leclerc před Verstappenem, Mercedes v 2. řadě

Max Verstappen a Charles Leclerc v závodě v Miami

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Leclerc se obává opotřebení pneumatik

Charles Leclerc v závodě v Miami

Kvalifikace pro Leclerca, druhý skončil Verstappen a třetí byl Sainz

Charles Leclerc se svou trofejí za druhé místo v závodě v Miami

Ve třetím tréninku nejrychlejší Leclerc před Verstappenem a oběma Mercedesy

Charles Leclerc během filmovacího dne (13. 5. 2022) v Monze

Odpoledne ve Španělsku nejrychlejší Leclerc před Mercedesy

Charles Leclerc s Ferrari F1-75

V 1. tréninku nejrychlejší obě Ferrari. Týmy nasadily nové balíky, debutovali De Vries a Vips

Carlos Sainz v Bahrajnu

Sainz se obává dlouhodobých zdravotních následků jízdy se současnými vozy F1

Fernando Alonso a Lewis Hamilton na tiskovce po závodě v Kataru

Alonso vítá Hamiltona ve svém světě a dodává, že auto je vždy klíčové

Max Verstappen se svou trofejí za první místo v Miami

Verstappen to má letos podle Wolffa vše snadnější, Leclercovi stoupající forma Red Bullu starosti nedělá

Průběžné pořadí šampionátu:

1. LECLERC, 2. VERSTAPPEN, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama