Co zatím víme?
Hlavním faktorem je změna šířky - přední pneumatiky budou o 60 milimetrů širší - rozšíří se ze současných 245 na nových 305 milimetrů, zadní pneumatiky budou širší o 80 milimetrů (změna ze současných 325 na 405 milimetrů).
Pirelli již zahájilo své interní testování, prvotní data doručilo všem týmům. Od května Pirelli zkouší na trati nové materiály a struktury, avšak využívá k tomu vozů z let 2012-2014, navíc mají pneumatiky stávající šířku.
Mezi 1. srpnem a 29. listopadem proběhne celkem 10 testů. Ty se budou konat na mokru i za suchých podmínek. Celkem půjde o 24 testovacích dní, testů se budou účastnit stáje Ferrari, Mercedes a Red Bull.
S jakými auty se bude jezdit a kteří jezdci budou zapojeni?
Půjde o vozy ze sezony 2015, avšak notně upravené. Hlavní změny se budou týkat zavěšení, ramena budou širší, aby se na ně vešly nové pneumatiky. A na autech se také zvýší přítlak. Poslední test by měl být plánován do Abú Zabí na konci listopadu - zde už budou pneumatiky ve specifikaci 2017.
Pokud se týká jezdců, Pirelli řeklo, že chce mít k dispozici závodní jezdce nebo testovací piloty, kteří plně rozumí současným vozům. Zpětná vazba od zkušeného jezdce bude klíčová pro zpětnou vazbu od jezdce k inženýrům Pirelli a následný vývoj pneumatik.
Proč budou testovat jenom tři týmy?
Poptávka od FIA šla na všechny týmy. Zájem kromě výše zmíněných tří týmů projevily také stáje McLaren, Williams a Force India. Avšak velké množství faktorů - náklady, časové možnosti a množství dostupných zdrojů - rozhodly, že se nakonec zúčastní pouze Ferrari, Mercedes a Red Bull.
Budou mít tyto týmy a jezdci výhodu ve srovnání s ostatními pro sezonu 2017?
Technický ředitel Williamsu, Pat Symonds, nedávno prohlásil, že ano - informovali jsme vás v samostatném článku. Pirelli a FIA však neoblomně tvrdí, že nikoliv. Testy budou probíhat tak, že týmy nebudou absolutně tušit, co právě na svých vozech zkoušejí.
Navíc všechny pneumatiky budou bez označení a kromě Pirelli nikdo jiný nebude tušit, jaké složení bude prototyp mít. Pirelli navíc bude kontrolovat i množství paliva ve voze. Všechna data, s výjimkou telemetrie týmu, dostanou i ostatní týmy. Pirelli také tvrdí, že všechny týmy budou mít dostatek informací a že má dobrý systém pro výměnu informací.
Může Pirelli nasimulovat přítlak, který je očekávat pro vozy 2017 s upravenými vozy z roku 2015?
Pirelli v to věří, úzce proto spolupracovalo v minulých týdnech se všemi týmy. Italové dostali od týmů prvotní odhady. Pirelli na to odpovědělo prvním modelem pneumatik. Týmy jej následně zapracovali do svých simulací. Tato výměna bude probíhat neustále až do stavu, kdy bude dosaženo oboustranné shody.
Týmy navíc budou v průběhu roku neustále informovat Pirelli o očekávaných změnách v úrovni přítlaku. Očekávaný nárůst přítlaku je zhruba 15-20 %. Maximální rychlosti by měly zůstat zhruba stejné. Sice vzroste odpor vozu, ale ten by měl být převážen na straně vývoje pohonných jednotek.
Pirelli také musí vzít v úvahu změnu ve váze vozu - auta budou těžší o 20 kilogramů. Pirelli také při vývoji vezme v úvahu určitou toleranci, tedy že vozy mohou být lehce odlišné od toho, co se očekává. Během testů bude neustále probíhat jemné dolaďování.
Bude výdrž pneumatik jiná než ta, na kterou jsme momentálně zvyklí?
Ano. Požadavek týmů byl na zcela jiný způsob degradace pneumatik. Gumy už by se neměly tak přehřívat, což by mělo umožnit jezdcům, aby na ně mohli opravdu zatlačit.
Jde tedy o zcela zásadní změnu filozofie, protože Pirelli bylo při svém vstupu do F1 v roce 2011 až do teď žádáno o to, aby produkovalo pneumatiky, které budou mít malou výdrž. Cílem byly dvou až tří zastávkové závody.