FIA na svém posledním zasedání oznámila, že se více zaměří na využívání elektřiny a udržitelnost motorsportu. Od roku 2026 proto hodlá výrazně snížit rozpočtové stropy. Ty byly kvůli omezení utrácení automobilek zavedeny letos, nevztahovaly se však na vývoj pohonných jednotek.
F1 usilovně hledá dalšího výrobce motorů po odchodu Hondy, o jejíž motory se bude v příštích 4 sezónách starat Red Bull. Nyní v této soutěži zbývají pouze tři výrobci: Ferrari, Mercedes a Renault.
1,6litrová V6 architektura motorů bude zachována, žel v roce 2026 přijde o pokročilý motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), který byl na společné hřídeli s turbem. F1 se zbaví špičkové technologie zvyšující efektivitu motorů (nyní přes 52 %) ve prospěch snižování nákladů.
Celkový elektrický výkon motorgenerátoru pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K) bude téměř ztrojnásoben ze současných 120 kW na 350 kW a motory budou moci za 5 let používat pouze "100% udržitelné palivo." Detailní specifikace budoucích motorů jsou téměř hotovy a počátkem příštího roku budou postoupeny Světové radě motorsportu ke schválení.
Cílem těchto opatření bylo přilákat některou ze značek koncernu Volkswagen, Porsche či Audi. A to se povedlo: německá automobilka se čtyřmi kruhy ve svém znaku oznámila FIA, že za těchto podmínek vstoupí do F1, což hodlá oficiálně potvrdit začátkem roku 2022.
Její předseda Markus Duesmann a člen technického vývoje Oliver Hoffmann uvedli, že jejich automobilka je spokojená se současným vývojem v F1 a připravovanými technickými pravidly týkajícími se pohonných jednotek pro rok 2026.
Ve svém dopise zaslaném výkonnému řediteli F1 Stefanovi Domenicalimu a loučícímu se prezidentovi Jeanovi Todtovi uvádějí, že podle nich představují férový kompromis pro nováčky a existující soutěžní týmy.
V dopise mj. gratulují Todtovi k férovému vyvrcholení letošního šampionátu Formule 1, což vztahují i na poslední kolo, kdy Max Verstappen předjel Lewise Hamiltona a získal titul po kontroverzním restartu, což chtěl Mercedes u Mezinárodního odvolacího soudu FIA.