F1 po schůzce Strategické skupiny mění pravidla pro příští rok, co plánuje pro sezónu 2021?

Petr Hlawiczka, 17. dubna 2018, 20:00 Google+

Dnes se v Paříži v centrále Mezinárodní automobilové federace (FIA) setkali za přítomnosti Jeana Todta, a výkonného ředitele Formule 1 zástupci Strategické skupiny F1 a Komise F1. K jakým závěrům ohledně pravidel pro příští rok došli?

Počet komentářů:  32 komentářů (Poslední 09.05. 12:41) Napište svůj názor
Jízd na plný plyn bude příští rok snazší

Jízd na plný plyn bude příští rok snazší | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Rozhovory byly pozitivní a všechny strany souhlasily s tím, že Světové radě motorsportu doporučí k posvěcení tyto změny pro příští rok:

- zvýšit množství paliva pro závod ze 105 kg na 110 kg, aby se mohly motory po celou dobu využívat naplno
- oddělit hmotnost vozu od hmotnosti jezdce
- požadovat po všech jezdcích nošení biometrických rukavic pro zvýšení bezpečnosti a usnadnění záchranné práce lékařů.

Pokračovat budou v jednáních o aerodynamice ve snaze učinit konečná rozhodnutí do konce dubna, jakmile bude ukončen výzkum FIA ve spojení s týmy (po tomto datu by ke změnám bylo zapotřebí souhlasu všech týmů).

img-responsive

FIA usiluje o zjednodušení pohonných jednotek - chce odstranit MGU-H | foto: Honda Racing F1

FIA dále navrhla tyto pravidla pro pohonné jednotky od roku 2021:
- 1,6litrový motor
- V6 turbo hybrid
- odstranění rekuperace výfukové energie prostřednictvím MGU-H.

Technické oddělení FIA se nyní sejde se současnými a potenciálními výrobci pohonných jednotek, aby s nimi probralo podrobnosti a mohlo dokončit pravidla pro rok 2021 do konce května.

Vytisknout

Diskuze: F1 po schůzce Strategické skupiny mění pravidla pro příští rok, co plánuje pro sezónu 2021?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 32, poslední 09.05.2018 12:41 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 32 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez po závodě v Turecku

Chyběla mi příležitost, teď ji mám, říká Pérez. Věří si na titul?

Carlos Sainz v rudém

Leclerc a Sainz budou s Ferrari testovat už příští týden

Start závodu v Bahrajnu

Rozhodnuto o předsezónních testech. Jak se Domenicali staví k počtu závodů?

Alfa Romeo představení nového auta chystá v Polsku

Poprvé v Polsku! Alfa Romeo oznamuje datum a místo představení nového vozu C41

George Russell při pátečním tréninku v Sáchiru

Wolff objasňuje volbu Mercedesu. Proč nepodepsal Russella?

Dočká se letos Verstappen s Red Bullem poháněným Hondou konečně titulu?

Honda má jasný cíl: s F1 se chce rozloučit titulem!

Lewis Hamilton za 14 sezón v F1 vystřídal pouze dvě značky

Přestupy pilotů F1 dříve a dnes. Co se změnilo a proč?

Robert Shwartzman, Callum Ilott a Mick Schumacher (vpravo) ve Fioranu

Villeneuve ostře kritizuje jezdeckou akademii Ferrari. Co mu vadí a koho naopak chválí?

Helmut Marko se Sebastianem Vettelem

Vettel mohl jezdit opět za Red Bull místo Péreze, pokud by byl trpělivější, prozradil Marko

Historie

Jak se rozdělovala a rozdělují čísla jezdcům v F1?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Stoffel Vandoorne s McLarenem MCL33 v závodě v Číně

Skutečný McLaren se ukáže až ve Španělsku, zatím jezdí jen s evolucí loňského…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Wolff objasňuje volbu Mercedesu. Proč nepodepsal Russella?

  2. Villeneuve ostře kritizuje jezdeckou akademii Ferrari. Co mu vadí a koho naopak chválí?

  3. Vettel mohl jezdit opět za Red Bull místo Péreze, pokud by byl trpělivější, prozradil Marko

  4. Od zuřícího šéfa až po jubileum. Vozy F1 mění tradiční barvy na některé závody z různých důvodů

  5. Vypátrali jsme: Kam zmizel Scott Speed z F1?

  6. Jak se rozdělovala a rozdělují čísla jezdcům v F1?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud