"S Hornerem jsme to přehnali, komunikace s ředitelem závodů by měla být zakázána," uznává Wolff

Petr Hlawiczka, 20. prosince 2021, 06:00 Google+

Toto Wolff uznává, že by šéfové týmů neměli mít možnost během velkých cen přes rádio hovořit s ředitelem závodů FIA. Podle něj to on i Christian Horner z Red Bullu letos v závěru sezóny přepískli.

Počet komentářů:  41 komentářů (Poslední 21.12. 12:17) Napište svůj názor
Toto Wolff během soukromého testu Mercedesu v Silverstone

Toto Wolff během soukromého testu Mercedesu v Silverstone | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Roli ředitele závodu po úmrtí Charlieho Whitinga ve Formuli 1 plní Michael Masi. Představuje jediný bod zvukového spojení mezi boxovou zídkou a řízením závodů, pokud se po startu objeví potřeba komunikace.

Letos došlo v F1 k zajímavé dohodě s FIA, že do televizního vysílání budou zařazovány výměny názorů mezi týmy a Masim, což fanouškům umožní nahlédnout pod pokličku.

Díky tomu jsme si mohli vyslechnout zajímavé rozhovory ze zákulisí přímo v průběhu přenosů, když se pro své týmy snažili něco vyjednat šéfové týmů Horner s Wolffem či jejich sportovní ředitelé Jonathan Wheatley a Ron Meadows včetně snahy ovlivnit rozhodování komisařů v závěrečné fázi Velké ceny Abú Zabí.

Horner například volal po tom, aby jezdcům o kolo zpět bylo umožněno předjet safety car a dostat se do stejného kola s vítězem, zatímco Wolff byl proti, přičemž před tím prosil Masiho, aby zpomalovací vůz vedení závodu vůbec nepoužívalo.

img-responsive

Christian Horner a Toto Wolff ve vzájemném rozhovoru | foto: Red Bull Content Pool

Šéf F1 Ross Brawn po závodě uvedl, že by šéfové týmů po těchto událostech neměli mít možnost hovořit s ředitelstvím závodu. "Souhlasím s Rossem. Zároveň ale kvůli tomu obviňuji jej i sebe, protože jsme oba byli při rozhodování o poskytnutí větší části radiokomunikace televizním společnostem v zájmu transparence a pobavení fanoušků," říká Wolff.

"Ale myslím, že jsme to přehnali. Musím se chytnout za nos, i Christian. Dostali jsme možnost hovořit přímo s ředitelem závodu, a protože jsme tak vehementně bojovali za zájmy svých týmů, tak jsme všichni překročili hranici. Určitě to patří k letošním selháním, že to ředitel závodů neměl jednoduché kvůli tlaku ze strany šéfů týmů, to je jasné," uznává Wolff.

"Musíme udělat krok zpět. Šéfové týmů by podle mě neměli přímo hovořit s ředitelem závodu, to možnost by měli mít jen sportovní ředitelé. A půjdu o krok dále: ti by neměli lobovat u ředitele závodu ani vytvářet tlak. Měli by jen poukazovat na situace, které si ředitel závodů či jeho kolegové nepovšimli. Ale ne lobovat nebo vytvářet tlak," dodává šéf Mercedesu.

Vytisknout

Diskuze: "S Hornerem jsme to přehnali, komunikace s ředitelem závodů by měla být zakázána," uznává Wolff

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 21.12.2021 12:17 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 41 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen a Sergio Pérez slaví po závodě na Imole

PROHLÁŠENÍ po závodě: "Přišlo to bez varování," popisuje Leclerc, zatímco u Red Bullu slaví

Lando Norris v Barceloně

Nemocný Norris se nevzdal a dojel osmý

Charles Leclerc zaznamenal první odstoupení v letošní sezóně (ilustrační foto)

GP Španělska: Leclercova smůla vynesla do čela Verstappena

Start závodu v Barceloně

GRAFIKA: Startovní rošt GP Španělska: Leclerc před Verstappenem, Mercedes v 2. řadě

Max Verstappen a Charles Leclerc v závodě v Miami

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Leclerc se obává opotřebení pneumatik

Charles Leclerc v závodě v Miami

Kvalifikace pro Leclerca, druhý skončil Verstappen a třetí byl Sainz

Charles Leclerc se svou trofejí za druhé místo v závodě v Miami

Ve třetím tréninku nejrychlejší Leclerc před Verstappenem a oběma Mercedesy

Charles Leclerc během filmovacího dne (13. 5. 2022) v Monze

Odpoledne ve Španělsku nejrychlejší Leclerc před Mercedesy

Charles Leclerc s Ferrari F1-75

V 1. tréninku nejrychlejší obě Ferrari. Týmy nasadily nové balíky, debutovali De Vries a Vips

Carlos Sainz v Bahrajnu

Sainz se obává dlouhodobých zdravotních následků jízdy se současnými vozy F1

  • Pátek

    • 1. Trénink (14:00 - 15:00)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (13:00 - 14:00)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz v závodě v Saúdské Arábii

Sainz, nebo Schumacher? Ve Ferrari to chtějí začít řešit během zimy

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Sainz se obává dlouhodobých zdravotních následků jízdy se současnými vozy F1

  2. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Leclerc se obává opotřebení pneumatik

  3. "Našli jsme odpovědi na to, kudy se ve vývoji ubírat." Mercedes v Barceloně doufá v pokrok

  4. V 1. tréninku nejrychlejší obě Ferrari. Týmy nasadily nové balíky, debutovali De Vries a Vips

  5. Odpoledne ve Španělsku nejrychlejší Leclerc před Mercedesy

  6. Alonso vítá Hamiltona ve svém světě a dodává, že auto je vždy klíčové

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud