"Obsah tajné dohody nemohl být zveřejněn, s Wolffem jde jen o sportovní rivalitu," bagatelizuje šéf Ferrari

Petr Hlawiczka, 6. listopadu 2020, 06:00 Google+

Šéf Ferrari Mattia Binotto hovoří o svém vztahu s jeho protějškem z Mercedesu, s Totem Wolffem. Nechovají vůči sobě nenávist, podle něj jde pouze o sportovní rivalitu i přesto, že Scuderia podezřívané z nelegálního motoru loni uzavřela s FIA tajnou dohodu, jejíž obsah chtěly týmy znát.

Počet komentářů:  95 komentářů (Poslední 10.11. 11:15) Napište svůj názor
Sebastian Vettel v boxech Ferrari

Sebastian Vettel v boxech Ferrari | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Binotto měl s Wolffem na počátku tohoto roku konflikt poté, co FIA zveřejnila informaci o tajné dohodě uzavřené s Ferrari. Šéf Mercedesu označil vysvětlení poklesu výkonu motoru svého soka za "naprosté sr**ky." Podle Tota za něj nemohly technické směrnice, jak tvrdil Binotto, jelikož pravidla podle něj byla jasná.

Spíše šlo o "rozhodnutí, která tým učinil, určití členové týmu," poukázal nepřímo na Binotta jako na osobu, která je zodpovědná za letošní potíže Ferrari. Rovněž popřel jeho tvrzení, že by úpravy pravidel měly dopad na všechny, jelikož Mercedes dokázal meziročně svůj výkon na rozdíl od stáje z Maranella navýšit.

Vztah mezi šéfy obou týmu se zdá být napjatý, Binotto však popírá, že by mezi ním a Wolffem bylo nějaké napětí: "Jestli se nenávidíme? Ze sportovního hlediska je mým hlavním soupeřem, který dlouhá léta vyhrává. Ale nejde o nenávist."

"Chovám vůči němu respekt a toužím jej porazit, ale ne kvůli porážce Tota a Mercedesu. Jde o to dostat Ferrari zpět na špici, na místo, které si zaslouží," vysvětluje Binotto kostrbatě pro italskou televizi Sky.

img-responsive

Tisková konference se šéfy týmů | foto: Williams F1 Team

Poté se vrací k tajné dohodě s FIA. Soupeři podle něj mohli proti ní protestovat, což nakonec nikdo z nich neučinil: "Žádný ze soupeřů proti nám loni protest nepodal. To, co přišlo potom, začalo u přání FIA pokračovat ve svých vyšetřování a analýzách v době, kdy jsme se už soustředili na vývoj auta pro sezónu 2020."

"Proto jsme došli k jednoduché dohodě: nechte nás se soustředit na budoucnost, dovolte nám vzájemně porozumět tomu, co jsou možné šedé oblasti v pravidlech. A když bylo zapotřebí objasnění, tak k tomu došlo. Dohoda byla tajná, jelikož je jasné, že takovou být měla. To jsme měli všem ukázat náš motor?" ptá se dotčeně šéf Ferrari.

"Nemyslím si, že by to někdo kdykoliv v F1 udělal, a ani to nikdo nikdy v budoucnu neudělá. Pokud jde o šedé oblasti, bylo to tak s nimi po celou sezónu 2019, dokud nepřišly nové technické směrnice. A ty byly také sepsány díky naší pomoci. Měly dopad na všechny motory, ale nás postihly více," uznává Binotto.

"Procházíme obtížným obdobím, kdy může jednoduše stoupnout napětí nebo se začne s obviňováním druhých. Místo toho jsme kompaktním týmem, který pracuje na jednom cíli, navíc mám podporu našeho prezidenta a výkonného ředitele. Věříme tomuto sportu a budoucnosti. Ferrari má pevné základy, na kterých se dá stavět a vzhlížet do budoucnosti," dodává.

Vytisknout

Diskuze: "Obsah tajné dohody nemohl být zveřejněn, s Wolffem jde jen o sportovní rivalitu," bagatelizuje šéf Ferrari

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 95, poslední 10.11.2020 11:15 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 95 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Tiskovka po závodě v rakouském Štýrsku

V Silverstone to byl závodní incident, říká Rosberg. Koho favorizuje v Maďarsku?

Carlos Sainz a Charles Leclerc čekají, že skončí hned za špičkou v podobě Mercedesu a Red Bullu

Ferrari mít na vítězství v Maďarsku nebude, horší výsledek očekává i McLaren - trať mu nesedí

Mick Schumacher potřebuje zvláštní přístup ohledně závodní sedačky v kokpitu

Schumacher se konečně dočká nové závodní sedačky

McLaren je na rovinkách velmi rychlý

Nejhůře se předjíždí McLaren, posteskl si Sainz. Co je příčinou?

Alexander Albon a Lewis Hamilton v závodě v Turecku

Zničil Albonovi kariéru, tepe Marko do Hamiltona

Stoffel Vandoorne v Brazílii

Vandoorne vzpomíná na protrápené roky u McLarenu: Bylo to asi nejhorší období

Sebastian Vettel v barvách Aston Martinu

Vettel je nejdražším zaměstnancem Aston Martinu, majitel Stroll je ale spokojený i se svým synem

Kimi Räikkönen - kvalifikace v Monaku

Rozčílený Iceman roztál a zpražil vlastní tým: Musíme se zlepšit!

Fernando Alonso s Alpine A521

"Komisaři nic nedělají," zlobí se Alonso. Mění kvůli tomu svůj přístup k závodění

Valtteri Bottas po kvalifikaci v Barceloně

Blíží se Bottasův konec u Mercedesu? Wolff mu chce hledat angažmá

  • Pátek

    • 1. Trénink (11:30 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. HAMILTON, 3.... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen s Red Bullem RB16 poháněným Hondou v Rusku

"Nesmíme polevit, Honda do toho dá ve své poslední sezóně všechno," uvědomuje…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari mít na vítězství v Maďarsku nebude, horší výsledek očekává i McLaren - trať mu nesedí

  2. Schumacher se konečně dočká nové závodní sedačky

  3. Nejhůře se předjíždí McLaren, posteskl si Sainz. Co je příčinou?

  4. Zničil Albonovi kariéru, tepe Marko do Hamiltona

  5. Vandoorne vzpomíná na protrápené roky u McLarenu: Bylo to asi nejhorší období

  6. Vettel je nejdražším zaměstnancem Aston Martinu, majitel Stroll je ale spokojený i se svým synem

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud