"Rád bych vám sdělil více, ale Ferrari je proti." Prezident FIA o tajné dohodě, která pobouřila týmy

Petr Hlawiczka, 9. dubna 2020, 06:10 Google+

Prezident FIA Jean Todt nemá problém s odhalením detailů tajné dohody, která byla uzavřena po vyšetřování loňské pohonné jednotky Ferrari. To je však proti, což nikterak nepomáhá podezření, že závodili s ilegálním motorem - spíše naopak.

Počet komentářů:  51 komentářů (Poslední 11.04. 15:53) Napište svůj názor
F1 motor Ferrari

F1 motor Ferrari | foto: Scuderia Ferrari

Sdílejte článek

Todt si myslí, že FIA udělala dobře, když veřejně oznámila uzavření tajné dohody se Scuderií. Povzbuzovala také soupeře, aby podali protest - více však udělat nemohla.

"Pokud byste se mě zeptali, tak bych moc rád odhalil veškeré detaily situace, jenže oni [Ferrari] byli proti. Byli tedy sankcionováni, ale nemůžu prozradit detaily týkající se sankcí," říká pro Motorsport prezident FIA.

"A samozřejmě, že jsme nemuseli nic říkat. Ale cítili jsme, že by to nebylo správné neoznamovat nic o případu Ferrari, o kterém se diskutovalo a po němž byli sankcionováni," ohrazuje se Todt proti tvrzení, že FIA měla raději mlčet, než vydat polovičaté prohlášení.

img-responsive

Jean Todt tvrdí, že více prozradit nemůže - Ferrari je proti | foto: FIA

"Upřímně, je to velmi jednoduché. Velmi jednoduché. Vložili jsme tolik úsilí do našich závěrů, s nimiž týmy nesouhlasí. Žel už jde z technického hlediska o uzavřenou záležitost, protože naši technici řekli: 'Nemůžeme s jistotou prokázat tolik, kolik bychom měli, že Ferrari nebylo legální,'" potvrzuje Todt podezření.

Sedm rozzlobených týmů vedených Mercedesem poté Todtovi napsalo dopis, v němž požadovalo odhalení detailů, a pohrozilo žalobou. Jenže Mercedes pak ustoupil, a tak zůstali jen nespokojeni AlphaTauri, McLaren, Racing Point, Red Bull, Renault a Williams.

Todt jim v odpovědi vysvětloval, proč si myslí, že FIA jednala v tom nejlepším zájmu sportu, jejich přání o zprůhlednění celé kauzy ovšem nevyslyšel.

img-responsive

Podle Mattii Binotta Ferrari nikdy nezávodilo s nelegálním motorem, soupeři si o tom ale myslí své | foto: Scuderia Ferrari

"Hovořil jsem individuálně s některými ze sedmi týmů.  Jeden z nich se rozhodl z toho zcela vycouvat, přestože byl jedním z lídrů. Poté už jsem o žádné změně u nich neslyšel. V tisku jsem si přečetl, že šlo o diskusi mezi dvěma předsedy," komentuje prezident FIA.

"Dostal jsem v odpovědi na můj dopis další dopis, v němž potvrdil to, že chápou pozici FIA. To ale neznamená, že s pozicí FIA byli spokojeni. A byli by moc rádi, kdyby Ferrari umožnilo zprůhlednění případu, což bych také rád udělal. Ale nemůžu," brání se Todt.

Týmy a celá F1 teď řeší mnohem vážnější záležitosti týkající se pandemie koronaviru. Red Bull, jemuž jde o více než 15 mil. dolarů z odměn, se již ale nechal slyšet, že kauzu nelegálního motoru Ferrari nenechá jen tak být jako Mercedes.

Helmut Marko hrozí dalšími právními kroky: "Momentálně se žel musíme vypořádat s jinými věcmi. Nicméně to neznamená, že se vzdáme toho obchodu mezi FIA a Ferrari, až se věci vrátí k normálu. Kvůli koronaviru teď panuje krize, my se však stále domníváme, že ta dohoda byla skandální."

Vytisknout

Diskuze: "Rád bych vám sdělil více, ale Ferrari je proti." Prezident FIA o tajné dohodě, která pobouřila týmy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 51, poslední 11.04.2020 15:53 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 51 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Start závodu v Abú Zabí

FOTO: Závod v Abú Zabí uzavírá sezónu - Leclerc odolává Pérezovi, s F1 se loučí řada jezdců

Lando Norris s McLarenem MCL36

Nejrychlejší kolo v Abú Zabí předvedl Norris. Jaké strategie volily týmy?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Továrna Hondy v japonské Sakuře

Uzavření továren se kvůli pandemii koronaviru opět prodlužuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

  2. PROHLÁŠENÍ po posledním závodě roku

  3. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  4. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  5. Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

  6. GP ABÚ ZABÍ: Sezóna končí, Verstappen dle zažitých pořádků, Leclerc nakonec stříbrný

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud