Širší pneumatiky, aerodynamické změny a hlasitější motory - to jsou cíle, kterými mají být příznivci F1 přesvědčeni, aby po 21 víkendu zasedali ke svým televizorům nebo zamířili do ochozů té které Grand Prix. Někdejší pilot F1 David Coulthard se domnívá, že třeba poslední Grand Prix Brazílie byla ukázkovým příkladem toho, jak může Formule 1 být pro fanoušky přitažlivá.
Jenže podobných slibů už jsme zažili mnoho a pak se první závod sezóny od oněch prognóz hodně lišil. Skotský závodník, který prošel ve Formuli 1 týmy Williams, McLaren a Red Bull proto přemýšlí, jak lidi, kteří zaplatí dost peněz aby se mohli na závody dívat, ještě více s F1 propojit.
Pojďme ještě jednou k brazilskému závodu. Podle Coultharda šlo o dokonalý scénář závodu, který musí F1 ještě propracovat. Kvůli silnému dešti musel být závod dvakrát přerušen a nikdo v hledišti neměl tušení, co bude následovat. Ani televizní diváci ne, dokud ředitel závodu Charlie Whiting nevyhodnotil situaci tak, že počasí nabízí vhodné "okno" pro další restart. V tomto směru cítí Coulthard další možné zlepšení, které by se mělo inspirovat zkušenostmi z jiných sportů, aby se vazby motoristických fanoušků ještě více posílily.
"Zmínili jste se, a mě napadlo - a přiznám, předtím jsem o tom nepřemýšlel, takže děkuji za váš stimul - že třeba při americkém fotbalu nebo ragby sudí poté, co si prohlédne video a poradí se s ostatními rozhodčími, prostřednictvím mikrofonu vysvětlí verdikt. Protože se video používá v reálném čase, může být průběh utkání ve většině sportů zastaven, V F1 je jedinou výjimkou červená vlajka. Fanouškům by se měla okamžitě poskytnout jasná zpráva nebo vizuální prezentace, co bude následovat. Pak se o tom bude následně jen málo lidí dohadovat," navrhuje Coulthard.
Jeho zkušenost vychází právě z událostí na interlagosu, protože během tří hodin a jedné minuty, po kterou závod trval, to několikrát vypadalo, že bude závod zrušen. Někteří fanoušci opouštěli tribuny, auta kroužící za safety carem vypískali a našli se i tací, kteří ze závodního areálu odešli. Proto se Coulthard domnívá, že tohle není vděk, který by piloti měli sklízet. Jako expert stanice Channel 4 se pětačtyřicetiletý Skot domnívá, že F1 musí být atraktivní a dobře prodejná, což v uplynulém roce nebyl onen případ.
"Myslím, že s lidmi by se mělo jednat jednoduše a otevřeně, protože ošálit někoho lze jen po určitou dobu, ale takovým jednáním nevyhraje. Sport existuje právě v závislosti na vášni lidí a jejich touze snít o pocitu usednout do vozu Grand Prix, výběru a podpory oblíbenců na jejich cestě za úspěchem. Nemůžeme je najednou změnit, ale pravděpodobně máme ještě nějakou příležitost," dodává Coulthard.