Symonds: Příští vozy jsou hodně nevyspělé, schází čas v aerodynamickém tunelu

Petr Hlawiczka, 29. prosince 2016, 06:20 Google+

Odcházející technický ředitel Williamsu Pat Symonds tvrdí, že vozy pro rok 2017 jsou kvůli nedostatku času pro testování v aerodynamických tunelech stále velmi nevyspělé. Přesto se podle něj od sebe moc lišit nebudou a v případě stejného nátěru bychom je těžko rozeznávali.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 30.12. 22:34) Napište svůj názor
Ventilátor aerodynamického tunelu

Ventilátor aerodynamického tunelu | foto: Sauber Motorsport AG

Sdílejte článek

Příští rok začne pro Formuli 1 nová éra, protože dojde k velkým technickým změnám: vozy, křídla a pneumatiky budou širší, což povede k jejich zrychlením zhruba o pět sekund na kolo. Pravidla však byla dokončena poměrně pozdě a týmy neměly dostatek času pro vývoj monopostů nové generace v aerodynamických tunelech.

"Myslím, že největší změnou je to, že je k dispozici méně času pro vývoj - omezen je čas i počet testů v aerodynamickém tunelu. Pokud se vrátíte zpět do roku 2009, tak došlo k obrovské změně, ale o ní jsme hovořili celé věky, návrhy dávno kolovaly a my jsme provozovali tunely 24 hodin denně 7 dní v týdnu, Toyota takto fungovala dokonce ve dvou tunelech. Byla spousta času pro zkoumání," vzpomíná Symonds.

"K další celkem velké změně došlo v roce 2014, kdy jsme měli několik aerodynamických změn plus hodně nových věcí kolem chlazení a podobné věci. Do té doby jsme na to stále měli poměrně dost času, akorát jsme v té fázi absolvovali 80 testů za týden," pokračuje Symonds pro motorsport.com

img-responsive

Pirelli dodalo týmům k testování v tunelu zmenšené modely pneumatik pro rok 2017 až na konci února | foto: Sauber Motorsport AG

"Tentokrát jsme dostali naše pneumatiky pro aerodynamické tunely na konci února - až tehdy jsme tedy opravdu začali s testováním v aerodynamickém tunelu. Samozřejmě jsme se před tím věnovali CFD simulacím, a abych byl upřímný, trochu jsme testovali v tunelu s využitím zadních pneumatik vpředu a snažili jsme se získat určitou představu o základním průtokovém režimu.

Ale od února už šlo [jen] o 65 testů na týden a také jsme měli práci s vozy pro rok 2016. Takže si myslím, že vývoj je velmi nevyspělý ve srovnání s tím, kde jsme byli dříve. Proto si jsem jistý tím, že bude pokračovat a že si lidé nejsou úplně jisti svými cíli, jak je nazývají, zatímco já jim říkám očekávání."

Přesto se podle odstupujícího technického ředitele Williamsu vozy soupeřů nebudou moc lišit: "Pravidla toho celkem dost nařizují. Existuje oblast u krytu motoru, kde se můžeme dočkat několika variací a věcí. Existují některé trochu otevřenější oblasti, ale ty si opravdu nepovšimnete, abych byl upřímný. Pokud byste je všechny natřeli na černo, pak byste si opět sotva něčeho všimli."

Vytisknout

Diskuze: Symonds: Příští vozy jsou hodně nevyspělé, schází čas v aerodynamickém tunelu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 30.12.2016 22:34 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton a Charles Leclerc slaví na pódiu po závodě v Rakousku

Jordan si přeje třaskavou jezdeckou výměnu. F1 ji potřebuje, říká

George Russell s Mercedesem W14 v GP Bahrajnu

"Když bude vůz rychlý, klidně na něj nalepíme i býka." Mercedes se neostýchá okopírovat Red Bull

James Key

McLaren hlásí velké změny. Key končí. Přichází posila z Ferrari

Úvod Velké ceny Saúdské Arábie - Fernando Alonso před Sergiem Pérezem

Soupeři Red Bullu reagují na jeho dominanci: "Odvedl lepší práci, zaslouží si to. Musíme zabrat"

Max Verstappen se svým otcem po úspěšném závodě v Abú Zabí

Nebýt techniky, Max by vyhrál, je přesvědčen jeho otec. Bagatelizuje šance Péreze

Carlos Sainz v závodě v Saúdské Arábii

Ferrari si nesmí mazat med kolem huby. Vasseur chce po inženýrech upřímná hodnocení

Carlos Sainz s Ferrari ve Velké ceně Bahrajnu

Hamilton je z rychlosti Red Bullu v úžasu, Leclerc varuje Ferrari před množstvím práce

Max Verstappen s Red Bullem RB19 v Bahrajnu

Nejrychlejší kola v Džiddě: Max předčí vítězného Péreze. Kolik na Red Bully ztrácel Alonso?

George Russell si musel připadat jako ve špatné komedii

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappen tu není kvůli druhým místům

Max Verstappen ukázal srdce bojovníka, ačkoliv nevyhrál, vede šampionát a z Džiddy si odváží titul Pilot dne

GP SAÚDSKÉ ARÁBIE: Verstappen mohutně dotahoval, Pérez zvítězil

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. A... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Michael na svůj debut často vzpomíná

Lež, jízda na kole a rychlý konec: To byl debut Michaela Schumachera ve Spa

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. KVALIFIKACE GP SAÚDSKÉ ARÁBIE: Red Bull slaví i má plnou hlavu starostí

  2. GP SAÚDSKÉ ARÁBIE: Verstappen mohutně dotahoval, Pérez zvítězil

  3. GRAFIKA: Startovní rošt po penalizaci Leclerca: Pérez s Alonsem v 1. řadě, Max po závadě 15.

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Většina přítomných doufá ve zlepšení

  5. Hamilton je z rychlosti Red Bullu v úžasu, Leclerc varuje Ferrari před množstvím práce

  6. Nebýt techniky, Max by vyhrál, je přesvědčen jeho otec. Bagatelizuje šance Péreze

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud