Pirelli věří, že test v Abú Zabí týmy přesvědčí pro nové pneumatiky. Jaké mají výhody?

Petr Hlawiczka, 22. listopadu 2019, 06:45 Google+

Pirelli věří, že test pneumatik, který bude následovat za dva týdny po Velké ceně Abú Zabí, týmy přesvědčí o kvalitách nově vyvinutých pneumatik pro sezónu 2020.

Počet komentářů:  52 komentářů (Poslední 29.11. 17:45) Napište svůj názor
Letošní pneumatiky Pirelli v Japonsku

Letošní pneumatiky Pirelli v Japonsku | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Vyzkoušet si je mohly již v Austinu, kde však bylo chladno a jezdci s nimi odjeli jen pár kol. Nové pneumatiky se proto týmům nezamlouvaly, a dokonce začaly usilovat o to, aby se příští rok na nich nic neměnilo.

"Nová konstrukce je navržena tak, aby fungovala při jiném tlaku. Koncept za touto konstrukcí, když jsme začali rozvíjet tento nápad, vznikl proto, že každý rok výkonnost aut roste, a my máme jedinou reakci, jediný nástroj při stejné konstrukci, je zvyšovaní tlaků," přibližuje šéf Pirelli Mario Isola.

"Pokud se chceme vyhnout nárůstu tlaků, pak musíme zkonstruovat pneumatiku, která má vyšší odolnost integrity. A to jsme udělali - nová konstrukce má tyto vlastnosti," obhajuje náročný vývoj nových pneumatik, které však týmy nyní chtějí zahodit.

"V Abú Zabí budeme mít čas podívat se na nastavení auta, na aerodynamické balíky vozů a poskytneme jim několik sad pneumatik, aby je řádně porovnali při různých úrovních směsí. A také chceme, aby zvážily odlišné tlaky pro rok 2019 a 2020. To je důležité pro to, aby byl test spolehlivý a porovnatelný, protože nové konstrukce musí být využívány odlišně," upozorňuje Isola.

img-responsive

Mario Isola věří, že nově vyvinuté pneumatiky jsou pro příští sezónu lepší volbou | foto: Pirelli

"Když máte něco nového, tak to chvíli trvá pneumatiku pochopit a dostat z ní maximální výkonnost," chápe prvotní skepsi týmů. "Stává se to každý rok. Loni byli proti novým 2019 směsím, ale nakonec, šlo o vylepšení, protože letos máme méně puchýřů. A degradace nebyla vysoká, všechny tři směsi byly využívány téměř ve všech závodech, došlo na rozdílné strategie."

"Když se podíváte na současný produkt, funguje dobře. Ale myšlenka pro rok 2020 je taková, že máme pokrok ve směru nižších úrovních tlaků, menšího přehřívání a usilujeme také o širší pracovní rámec nových směsí," vyzdvihuje Isola přednosti nových pneumatik.

"Chceme, aby konstrukci pro rok 2020 v Abú Zabí řádně otestovaly, a po testu data zanalyzujeme. Týmy mají možnost požádat o změnu. Pokud 70 % z nich bude mít stejný názor, bude-li pro to technický důkaz, že letošní pneumatiky fungují z nějakého důvodu lépe než ty pro rok 2020, pak nemáme problém s tím zachovat letošní pneumatiky, protože jde o dobrý produkt. Nemělo by to smysl jít proti tomuto rozhodnutí.

Samozřejmě musíme pochopit, proč jsme jeden rok testovali, a pak dosáhli odlišných výsledků. To je důležité pro budoucnost. Jinak pokud v Abú Zabí potvrdíme pozitivní výsledky, které jsme zaznamenaly během našeho vývoje, půjdeme směrem pro rok 2020. Momentálně je homologovanou konstrukcí ta pro rok 2020, s ní tedy plánujeme jít do příští sezóny," dodává Isola.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Pirelli věří, že test v Abú Zabí týmy přesvědčí pro nové pneumatiky. Jaké mají výhody?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 29.11.2019 17:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 52 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mladý Charles Leclerc pronásleduje zkušeného Lewise Hamiltona

Domenicali vysvětluje, proč Hamilton nepřestoupí k Ferrari. Horner je zvědavý, jak si poradí s mladými talenty

Sergio Pérez při tréninku v Číně

Pérez je před novou sezonou optimista, "Můžeme udělat velký pokrok," říká

Briatore, Flavio

"Mohl jsem šéfovat Ferrari," říká Briatore. Kdy probíhala jednání?

Pierre Gasly se svou trofejí za druhé místo v závodě v Brazílii

"Gasly nese část viny, návrat do Toro Rosso ale zvládl mnohem lépe než než Kvjat," hodnotí Marko

Lewis Hamilton má našlápnuto k překonání rekordů legendárního Michaela Schumachera

"Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

Charles Leclerc v tréninku v Soči

"Kdyby to nevyšlo, tak umřu!" Leclerc svou adrenalinovou zábavou naštval Ferrari

Williams se chce zlepšit a konečně se odrazit ze dna

Williams na rozdíl od loňska zvládl nárazové testy napoprvé. Proč si vybral Nissanyho?

Lando Norris s McLarenem MCL34 během tréninku v Brazílii

McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

Robert Kubica v Japonsku

Vážné zranění? Kubica si nemyslí, že mělo na jeho formu vliv

Max Verstappen s Red Bullem RB15 během tréninku v Maďarsku

Honda musí odstranit kolísání své formy v závislosti na okruzích

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel po kvalifikaci v Brazílii

Coulthard o Vettelovi: Nikdy neexceloval v soubojích kolo na kolo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Dostal jsem se na jinou úroveň, budu jezdit jako stroj!" varuje své soupeře Hamilton

  2. McLaren letos tak velký pokrok jako loni neudělá, uvědomuje si Brown. Vůz pro rok 2021 už má v tunelu

  3. Honda musí odstranit kolísání své formy v závislosti na okruzích

  4. Williams na rozdíl od loňska zvládl nárazové testy napoprvé. Proč si vybral Nissanyho?

  5. "Gasly nese část viny, návrat do Toro Rosso ale zvládl mnohem lépe než než Kvjat," hodnotí Marko

  6. Vážné zranění? Kubica si nemyslí, že mělo na jeho formu vliv

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud