Pirelli věří, že test v Abú Zabí týmy přesvědčí pro nové pneumatiky. Jaké mají výhody?

Petr Hlawiczka, 22. listopadu 2019, 06:45 Google+

Pirelli věří, že test pneumatik, který bude následovat za dva týdny po Velké ceně Abú Zabí, týmy přesvědčí o kvalitách nově vyvinutých pneumatik pro sezónu 2020.

Počet komentářů:  52 komentářů (Poslední 29.11. 17:45) Napište svůj názor
Letošní pneumatiky Pirelli v Japonsku

Letošní pneumatiky Pirelli v Japonsku | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Vyzkoušet si je mohly již v Austinu, kde však bylo chladno a jezdci s nimi odjeli jen pár kol. Nové pneumatiky se proto týmům nezamlouvaly, a dokonce začaly usilovat o to, aby se příští rok na nich nic neměnilo.

"Nová konstrukce je navržena tak, aby fungovala při jiném tlaku. Koncept za touto konstrukcí, když jsme začali rozvíjet tento nápad, vznikl proto, že každý rok výkonnost aut roste, a my máme jedinou reakci, jediný nástroj při stejné konstrukci, je zvyšovaní tlaků," přibližuje šéf Pirelli Mario Isola.

"Pokud se chceme vyhnout nárůstu tlaků, pak musíme zkonstruovat pneumatiku, která má vyšší odolnost integrity. A to jsme udělali - nová konstrukce má tyto vlastnosti," obhajuje náročný vývoj nových pneumatik, které však týmy nyní chtějí zahodit.

"V Abú Zabí budeme mít čas podívat se na nastavení auta, na aerodynamické balíky vozů a poskytneme jim několik sad pneumatik, aby je řádně porovnali při různých úrovních směsí. A také chceme, aby zvážily odlišné tlaky pro rok 2019 a 2020. To je důležité pro to, aby byl test spolehlivý a porovnatelný, protože nové konstrukce musí být využívány odlišně," upozorňuje Isola.

img-responsive

Mario Isola věří, že nově vyvinuté pneumatiky jsou pro příští sezónu lepší volbou | foto: Pirelli

"Když máte něco nového, tak to chvíli trvá pneumatiku pochopit a dostat z ní maximální výkonnost," chápe prvotní skepsi týmů. "Stává se to každý rok. Loni byli proti novým 2019 směsím, ale nakonec, šlo o vylepšení, protože letos máme méně puchýřů. A degradace nebyla vysoká, všechny tři směsi byly využívány téměř ve všech závodech, došlo na rozdílné strategie."

"Když se podíváte na současný produkt, funguje dobře. Ale myšlenka pro rok 2020 je taková, že máme pokrok ve směru nižších úrovních tlaků, menšího přehřívání a usilujeme také o širší pracovní rámec nových směsí," vyzdvihuje Isola přednosti nových pneumatik.

"Chceme, aby konstrukci pro rok 2020 v Abú Zabí řádně otestovaly, a po testu data zanalyzujeme. Týmy mají možnost požádat o změnu. Pokud 70 % z nich bude mít stejný názor, bude-li pro to technický důkaz, že letošní pneumatiky fungují z nějakého důvodu lépe než ty pro rok 2020, pak nemáme problém s tím zachovat letošní pneumatiky, protože jde o dobrý produkt. Nemělo by to smysl jít proti tomuto rozhodnutí.

Samozřejmě musíme pochopit, proč jsme jeden rok testovali, a pak dosáhli odlišných výsledků. To je důležité pro budoucnost. Jinak pokud v Abú Zabí potvrdíme pozitivní výsledky, které jsme zaznamenaly během našeho vývoje, půjdeme směrem pro rok 2020. Momentálně je homologovanou konstrukcí ta pro rok 2020, s ní tedy plánujeme jít do příští sezóny," dodává Isola.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Pirelli věří, že test v Abú Zabí týmy přesvědčí pro nové pneumatiky. Jaké mají výhody?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 29.11.2019 17:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 52 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Aldo Costa  v Monze

Costa vzpomíná na práci ve Ferrari a porovnává ji s Mercedesem. Kde vidí rozdíly?

Pneumatiky Pirelli

Vývoj Pirelli přišel vniveč, týmy nové pneumatiky pro rok 2020 jednomyslně odmítly

Lando Norris s McLarenem MCL34 v Brazílie

McLaren opouští šéf aerodynamiky, zamíří k Haasu?

Lando Norris během testů pneumatik v Abú Zabí

"Více testování by mi nepomohlo," tvrdí nováček Norris

Ranní výjezd Russella z garáže

Pirelli testuje v Abú Zabí 18" pneumatiky pro sezónu 2021 - jak na nich vypadá Mercedes? + FOTO

Valtteri Bottas při úspěšném rallyovém pokusu ve Francii

VIDEO: Vítězná jízda Bottase v rallye na okruhu Paul Ricard

Lewis Hamilton se svým šéfem Totem Wolffem

Mercedes nebo F1? Wolff hovoří o své budoucnosti i o jednání Hamiltona s Ferrari. Překvapení nečeká

Šéf Red Bullu Christian Horner

Red Bull a Honda? Horner je s prvním rokem partnerství spokojený

Webber, Mark

Co radí Webber Vettelovi?

Vnitřní uspořádání pohonné jednotky

Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel po kvalifikaci v Brazílii

Coulthard o Vettelovi: Nikdy neexceloval v soubojích kolo na kolo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Ferrari titul prohrálo v momentě, kdy navrhlo letošní vůz, uznává Binotto

  2. Ve středu na čele opět Mercedes, tentokrát s Russelem za volantem. Druhý Leclerc havaroval

  3. Mercedes nebo F1? Wolff hovoří o své budoucnosti i o jednání Hamiltona s Ferrari. Překvapení nečeká

  4. Týmy v roce 2020 mohou využít o MGU-K navíc, své vozy už nesmí schovávat, vrací se šachovnicová vlajka

  5. Nové či staré pneumatiky? Termín byl stanoven. Jaké kroky budou nyní následovat?

  6. Co radí Webber Vettelovi?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud