Pirelli věří, že test v Abú Zabí týmy přesvědčí pro nové pneumatiky. Jaké mají výhody?

Petr Hlawiczka, 22. listopadu 2019, 06:45 Google+

Pirelli věří, že test pneumatik, který bude následovat za dva týdny po Velké ceně Abú Zabí, týmy přesvědčí o kvalitách nově vyvinutých pneumatik pro sezónu 2020.

Počet komentářů:  52 komentářů (Poslední 29.11. 17:45) Napište svůj názor
Letošní pneumatiky Pirelli v Japonsku

Letošní pneumatiky Pirelli v Japonsku | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Vyzkoušet si je mohly již v Austinu, kde však bylo chladno a jezdci s nimi odjeli jen pár kol. Nové pneumatiky se proto týmům nezamlouvaly, a dokonce začaly usilovat o to, aby se příští rok na nich nic neměnilo.

"Nová konstrukce je navržena tak, aby fungovala při jiném tlaku. Koncept za touto konstrukcí, když jsme začali rozvíjet tento nápad, vznikl proto, že každý rok výkonnost aut roste, a my máme jedinou reakci, jediný nástroj při stejné konstrukci, je zvyšovaní tlaků," přibližuje šéf Pirelli Mario Isola.

"Pokud se chceme vyhnout nárůstu tlaků, pak musíme zkonstruovat pneumatiku, která má vyšší odolnost integrity. A to jsme udělali - nová konstrukce má tyto vlastnosti," obhajuje náročný vývoj nových pneumatik, které však týmy nyní chtějí zahodit.

"V Abú Zabí budeme mít čas podívat se na nastavení auta, na aerodynamické balíky vozů a poskytneme jim několik sad pneumatik, aby je řádně porovnali při různých úrovních směsí. A také chceme, aby zvážily odlišné tlaky pro rok 2019 a 2020. To je důležité pro to, aby byl test spolehlivý a porovnatelný, protože nové konstrukce musí být využívány odlišně," upozorňuje Isola.

img-responsive

Mario Isola věří, že nově vyvinuté pneumatiky jsou pro příští sezónu lepší volbou | foto: Pirelli

"Když máte něco nového, tak to chvíli trvá pneumatiku pochopit a dostat z ní maximální výkonnost," chápe prvotní skepsi týmů. "Stává se to každý rok. Loni byli proti novým 2019 směsím, ale nakonec, šlo o vylepšení, protože letos máme méně puchýřů. A degradace nebyla vysoká, všechny tři směsi byly využívány téměř ve všech závodech, došlo na rozdílné strategie."

"Když se podíváte na současný produkt, funguje dobře. Ale myšlenka pro rok 2020 je taková, že máme pokrok ve směru nižších úrovních tlaků, menšího přehřívání a usilujeme také o širší pracovní rámec nových směsí," vyzdvihuje Isola přednosti nových pneumatik.

"Chceme, aby konstrukci pro rok 2020 v Abú Zabí řádně otestovaly, a po testu data zanalyzujeme. Týmy mají možnost požádat o změnu. Pokud 70 % z nich bude mít stejný názor, bude-li pro to technický důkaz, že letošní pneumatiky fungují z nějakého důvodu lépe než ty pro rok 2020, pak nemáme problém s tím zachovat letošní pneumatiky, protože jde o dobrý produkt. Nemělo by to smysl jít proti tomuto rozhodnutí.

Samozřejmě musíme pochopit, proč jsme jeden rok testovali, a pak dosáhli odlišných výsledků. To je důležité pro budoucnost. Jinak pokud v Abú Zabí potvrdíme pozitivní výsledky, které jsme zaznamenaly během našeho vývoje, půjdeme směrem pro rok 2020. Momentálně je homologovanou konstrukcí ta pro rok 2020, s ní tedy plánujeme jít do příští sezóny," dodává Isola.

Vytisknout

Diskuze: Pirelli věří, že test v Abú Zabí týmy přesvědčí pro nové pneumatiky. Jaké mají výhody?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 52, poslední 29.11.2019 17:45 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 52 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton a Max Verstappen po závodě v Silverstone

Max je lepší než Hamilton, říká Horner. Kde bere tu jistotu?

Alexander Albon a Jenson Button před závodem v Silverstone

Button se dohodl s Williamsem, jedná se o dlouhodobý kontrakt

Sergio Pérez po závodě v Turecku

Chyběla mi příležitost, teď ji mám, říká Pérez. Věří si na titul?

Carlos Sainz v rudém

Leclerc a Sainz budou s Ferrari testovat už příští týden

Start závodu v Bahrajnu

Rozhodnuto o předsezónních testech. Jak se Domenicali staví k počtu závodů?

Alfa Romeo představení nového auta chystá v Polsku

Poprvé v Polsku! Alfa Romeo oznamuje datum a místo představení nového vozu C41

George Russell při pátečním tréninku v Sáchiru

Wolff objasňuje volbu Mercedesu. Proč nepodepsal Russella?

Dočká se letos Verstappen s Red Bullem poháněným Hondou konečně titulu?

Honda má jasný cíl: s F1 se chce rozloučit titulem!

Lewis Hamilton za 14 sezón v F1 vystřídal pouze dvě značky

Přestupy pilotů F1 dříve a dnes. Co se změnilo a proč?

Robert Shwartzman, Callum Ilott a Mick Schumacher (vpravo) ve Fioranu

Villeneuve ostře kritizuje jezdeckou akademii Ferrari. Co mu vadí a koho naopak chválí?

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. BOTTAS, 3. VER... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sebastian Vettel po kvalifikaci v Brazílii

Coulthard o Vettelovi: Nikdy neexceloval v soubojích kolo na kolo

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Wolff objasňuje volbu Mercedesu. Proč nepodepsal Russella?

  2. Villeneuve ostře kritizuje jezdeckou akademii Ferrari. Co mu vadí a koho naopak chválí?

  3. Vettel mohl jezdit opět za Red Bull místo Péreze, pokud by byl trpělivější, prozradil Marko

  4. Vypátrali jsme: Kam zmizel Scott Speed z F1?

  5. Jak se rozdělovala a rozdělují čísla jezdcům v F1?

  6. Honda má jasný cíl: s F1 se chce rozloučit titulem!

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud