Se spotřebou paliva to v Kanadě bylo kritické. Bottas odhaluje dramatickou koncovku

Petr Hlawiczka, 12. června 2018, 06:30 Google+

Valtteri Bottas prozradil, jak vážné to u nich bylo se spotřebou paliva na konci Velké ceny Kanady. Musel ho hodně šetřit, což málem využil Max Verstappen k jeho předjetí.

Počet komentářů:  33 komentářů (Poslední 13.06. 07:50) Napište svůj názor
Valtteri Bottas s Mercedesem W09

Valtteri Bottas s Mercedesem W09 | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Ke konci závodu došlo ke zmatkům, když byl jeho konec odmáván modelkou Winnie Harlowovou už po 68. kole, ale piloti pokračovali dále. Bottas dokončil 70. kolo na druhém místě o pouhou desetinu sekundy před dotírajícím Verstappenem, nakonec se ale počítali výsledky z 68. kola. O jedno místo tak přišel Sergio Pérez, Daniela Ricciarda tato chyba připravila o nejrychlejší kolo.

Napínavá koncovka mezi piloty Mercedesu a Red Bullu se odehrávala mimo záběry kamer a nakonec byla bezpředmětná, protože ani úspěšný útok by neměl vliv na konečné pořadí (Bottas byl dle oficiálních výsledků na konci 68. kole o sekundu před Verstappenem), šlo však o zajímavý okamžik, kdy byl finský jezdec nucen uvolnit plyn na cílové čáře v obavách o to, že mu dojde palivo.

"Všichni museli šetřit benzínem, ale Ferrari podle mě mělo rychlost ve svých rukou, a tak ho mohlo začít šetřit už v prvním stintu. My jsme na to v té době tlačili ve snaze se jim přiblížit s tím, že se o to budeme starat později," přibližuje Bottas.

img-responsive

Bottas dokončil závod na druhém místě po těsné boji s Verstappenem, výsledky se ale nakonec braly z 68. kola | foto: Red Bull Content Pool

Drama s Verstappenem na cílové čáře
"V prvním stintu jsme spotřebovali hodně paliva, takže jsme ho ve druhém museli hodně šetřit. Nemyslím si, že by mi zbyl na konci závodu nějaký benzín ani s tím razantním uvolněním plynu před cílovou čárou, co byl důvod, proč se Max dostal opravdu blízko - s palivem jsme byli v kritické situaci,"
vysvětluje pilot Mercedesu.

Přiznává, že pokud by závod byl o kolo delší, tak "bych ho nezvládl," i když Verstappen tomuto názoru nepřikládá žádný význam, protože týmy provádějí své přesné palivové propočty s přihlédnutím k stanovené délce velké ceny.

"Valtteri byl velmi precizní. Ubral plyn o trochu dříve a já jsem ho držel sešlápnutý naplno, takže to bylo na cílové čáře velmi těsné. Nebýt problému s palivem, tak by to bylo velmi těžké, protože to bylo obtížné někoho následovat s menším než sekundovým rozestupem. Dal jsem do toho ale všechno, co jsem měl," usmívá se Verstappen.

img-responsive

Ferrari bylo ve Velké ceně Kanady znatelně rychlejší než Mercedes | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari v Montrealu Mercedes jasně předčilo
Vyprávění těchto pilotů jen dokládá, jak moc mělo Ferrari v Montrealu navrch. Vettel Bottasovi po závodě totiž řekl, že v úvodu jen kontroloval svůj náskok a nejezdil naplno.

My jsme se fakt snažili v prvním stintu tlačit na Ferrari, ale zkrátka jsme se jim rychlostně nemohli vyrovnat. Když jsem po závodě hovořil se Sebastianem, tak si to v podstatě hlídali. Řekl, po celý závod šetřil konzistentně palivo.

My jsme do toho dávali v prvním stintu všechno, abychom se jich udrželi a byli jim během zastávek blízko. Ale neměli jsme na to rychlost. Měli drobný náskok, který mohli využít pro šetření paliva a kontrolování závodu," vysvětluje Bottas.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Se spotřebou paliva to v Kanadě bylo kritické. Bottas odhaluje dramatickou koncovku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 13.06.2018 07:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 33 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Charles Leclerc se Sauberem C37 zraje jako víno

"Pokrok Sauberu se zdá být obrovský kvůli špatnému vstupu do sezóny," vysvětluje Leclerc

Pohonná jednotka Renault RE17

Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

Pohonná jednotka Hondy

"Důležitý nárůst výkonu," chválí Brawn pokrok Hondy

Lando Norris při testování McLarenu MCL33 v Maďarsku

"Potíže McLarenu jsou matoucí. Ale po čase se z toho dostane," říká Coulthard. A co Williams?

Čekají McLaren velké změny?

Brown: McLaren potřebuje lepší auto, pak může začít sázet na mladíky. Mluvíme ale se všemi jezdci

Pierre Gasly s vozem Toro Rosso STR13 ve Francii

"Chci co nejdřív bojovat o titul!" Gasly se cítí být připravený na to, aby nahradil Ricciarda

Esteban Ocon s Force Indií poháněnou Mercedesem před Kevinem Magnussenem, který má ve svém Haasu za zády Ferrari

"Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

Lance Stroll s Williamsem FW41 na Hungaroringu

Stroll by měl za Force Indii nastoupit už ve Spa, doporučuje Villeneuve. Williams odepisuje

Antonio Giovinazzi při sezónních testech v Maďarsku

Rezervní pilot Ferrari Giovinazzi chce závodní sedačku: "Nejsem jen simulátorovým jezdcem!"

Na závodní dráze panuje mezi Maxem Verstappenem a Danielem Ricciardem velké soupeření

Horner: Ricciardo se bál, že by musel podporovat Maxe, Alonso by u Red Bullu způsobil chaos

reklama

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. RÄ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sergio Pérez usedá do svého monopostu

Předjíždění letos ztížila i těžká ochrana kokpitu Halo, domnívá se Pérez

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes odstranil svou slabinu, Wolff komentuje 1. část sezóny: Skvělá reklama pro F1!

  2. "Jen Daniel ví, jak blízko jsme byli podpisu," přiznává McLaren. Kolik Ricciardovi nabídl?

  3. "Zákazníci Mercedesu si nemají co stěžovat na zisky motoru Ferrari," zlobí se šéf Haasu

  4. Pirelli chce v F1 zavést "chytré" pneumatiky. Co by mohly umět a v čem by byly užitečné?

  5. Šéf Renaultu přiznává, že soupeře ve vývoji pohonných jednotek podcenili. Ohromuje ho Ferrari

  6. "Chci co nejdřív bojovat o titul!" Gasly se cítí být připravený na to, aby nahradil Ricciarda

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud