Se spotřebou paliva to v Kanadě bylo kritické. Bottas odhaluje dramatickou koncovku

Petr Hlawiczka, 12. června 2018, 06:30 Google+

Valtteri Bottas prozradil, jak vážné to u nich bylo se spotřebou paliva na konci Velké ceny Kanady. Musel ho hodně šetřit, což málem využil Max Verstappen k jeho předjetí.

Počet komentářů:  33 komentářů (Poslední 13.06. 07:50) Napište svůj názor
Valtteri Bottas s Mercedesem W09

Valtteri Bottas s Mercedesem W09 | foto: Daimler AG

Sdílejte článek

Ke konci závodu došlo ke zmatkům, když byl jeho konec odmáván modelkou Winnie Harlowovou už po 68. kole, ale piloti pokračovali dále. Bottas dokončil 70. kolo na druhém místě o pouhou desetinu sekundy před dotírajícím Verstappenem, nakonec se ale počítali výsledky z 68. kola. O jedno místo tak přišel Sergio Pérez, Daniela Ricciarda tato chyba připravila o nejrychlejší kolo.

Napínavá koncovka mezi piloty Mercedesu a Red Bullu se odehrávala mimo záběry kamer a nakonec byla bezpředmětná, protože ani úspěšný útok by neměl vliv na konečné pořadí (Bottas byl dle oficiálních výsledků na konci 68. kole o sekundu před Verstappenem), šlo však o zajímavý okamžik, kdy byl finský jezdec nucen uvolnit plyn na cílové čáře v obavách o to, že mu dojde palivo.

"Všichni museli šetřit benzínem, ale Ferrari podle mě mělo rychlost ve svých rukou, a tak ho mohlo začít šetřit už v prvním stintu. My jsme na to v té době tlačili ve snaze se jim přiblížit s tím, že se o to budeme starat později," přibližuje Bottas.

img-responsive

Bottas dokončil závod na druhém místě po těsné boji s Verstappenem, výsledky se ale nakonec braly z 68. kola | foto: Red Bull Content Pool

Drama s Verstappenem na cílové čáře
"V prvním stintu jsme spotřebovali hodně paliva, takže jsme ho ve druhém museli hodně šetřit. Nemyslím si, že by mi zbyl na konci závodu nějaký benzín ani s tím razantním uvolněním plynu před cílovou čárou, co byl důvod, proč se Max dostal opravdu blízko - s palivem jsme byli v kritické situaci,"
vysvětluje pilot Mercedesu.

Přiznává, že pokud by závod byl o kolo delší, tak "bych ho nezvládl," i když Verstappen tomuto názoru nepřikládá žádný význam, protože týmy provádějí své přesné palivové propočty s přihlédnutím k stanovené délce velké ceny.

"Valtteri byl velmi precizní. Ubral plyn o trochu dříve a já jsem ho držel sešlápnutý naplno, takže to bylo na cílové čáře velmi těsné. Nebýt problému s palivem, tak by to bylo velmi těžké, protože to bylo obtížné někoho následovat s menším než sekundovým rozestupem. Dal jsem do toho ale všechno, co jsem měl," usmívá se Verstappen.

img-responsive

Ferrari bylo ve Velké ceně Kanady znatelně rychlejší než Mercedes | foto: Scuderia Ferrari

Ferrari v Montrealu Mercedes jasně předčilo
Vyprávění těchto pilotů jen dokládá, jak moc mělo Ferrari v Montrealu navrch. Vettel Bottasovi po závodě totiž řekl, že v úvodu jen kontroloval svůj náskok a nejezdil naplno.

My jsme se fakt snažili v prvním stintu tlačit na Ferrari, ale zkrátka jsme se jim rychlostně nemohli vyrovnat. Když jsem po závodě hovořil se Sebastianem, tak si to v podstatě hlídali. Řekl, po celý závod šetřil konzistentně palivo.

My jsme do toho dávali v prvním stintu všechno, abychom se jich udrželi a byli jim během zastávek blízko. Ale neměli jsme na to rychlost. Měli drobný náskok, který mohli využít pro šetření paliva a kontrolování závodu," vysvětluje Bottas.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Se spotřebou paliva to v Kanadě bylo kritické. Bottas odhaluje dramatickou koncovku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 33, poslední 13.06.2018 07:50 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 33 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez má důvod k úsměvům

Pérez prodlužuje kontrakt s Force Indií

Daniel Ricciardo a Max Verstappen těsně za sebou ve Velké ceně Ruska 2018

Marko si není jistý tím, zda úpravy aerodynamiky příští rok pomohou

Formuli 1 vládnou díky svým rozpočtům tři týmy, zbytek je bez šance na vítězství

„Nesmysl. Proč by nemělo jít ohlídat rozpočtové stropy?“ diví se šéf Toro Rosso

McLarenu svědčí spíše pomalé okruhy, na těch rychlých s dlouhými rovinkami kvůli neefektivní aerodynamice propadá

"Hodně se soustředíme na příští auto," potvrzuje sportovní šéf McLarenu. Jak tým funguje uvnitř?

Max Verstappen s motorem Renault pohánějící jeho Red Bull není spokojený

"Od Verstappena to není fér, když kritizuje pouze motor," hájí se technický ředitel Renaultu

Kimi Räikkönen ve Velké ceně Japonska 2018

Massa vysvětluje, proč Ferrari v boji o titul opět selhává

reklama
  • Pátek

    • 1. Trénink (17:00 - 18:30)
    • 2. Trénink (21:00 - 22:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (20:00 - 21:00)
    • Kvalifikace (23:00 - 00:00)
  • Neděle

    • Závod (20:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. HAMILTON, 2. VETTEL, 3. BOT... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Sergio Pérez usedá do svého monopostu

Předjíždění letos ztížila i těžká ochrana kokpitu Halo, domnívá se Pérez

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso o svém odchodu z F1: každý závod jako oslava, vozy stále miluje. Proč tedy končí?

  2. "Vandoorne je jedním z největších talentů Formule 1," tvrdí Alonso

  3. Williams potvrdil mladého Russella jako svého jezdce pro sezónu 2019

  4. "Hodně se soustředíme na příští auto," potvrzuje sportovní šéf McLarenu. Jak tým funguje uvnitř?

  5. "Od Verstappena to není fér, když kritizuje pouze motor," hájí se technický ředitel Renaultu

  6. VIDEO: Hory v Coloradu, jemný písek v Miami - po USA se s vozem F1 prohání Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud