Pohonné jednotky hodně zlevňují, zákazníci si podle Mercedesu nemají nač stěžovat

Petr Hlawiczka, 24. srpna 2017, 06:30 Google+

Podle sportovního šéfa Mercedesu se pohonné jednotky ve Formuli 1 stávají tak levné, že si zákaznické týmy už nemají na co stěžovat - zvlášť když si uvědomíme, kolik utrácejí za vývoj svých aut. Pokud jde o budoucí motory, mezi výrobci zatím panuje vzácná shoda, pokud jde o to, jakou cestou by se měly ubírat.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Šéf vývoje pohonných jednotek Mercedesu Andy Cowell se svým produktem

Šéf vývoje pohonných jednotek Mercedesu Andy Cowell se svým produktem | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Ceny motorů klesají na nejnižší úroveň v historii F1
A bude ještě lépe, od roku 2021 jejich cena dále klesne díky technologii, která je pro jejich vývoj jednodušší. "Vývoj motoru stojí obrovské peníze, a oddělení zabývající se motory u všech výrobců jsou ztrátová, k čemuž by nemělo docházet, proto se to snažíme zkrotit," říká pro Autosport Wolff.

"Na druhé straně máme dohodu s FIA o snižování cen pro všechny motorové zákazníky během příštích let na úrovně, které budou ty nejnižší v historii F1. Pokud tento druh motoru dostanete za cenu kolem 12 - 14 milionů dolarů [310 mil Kč], což se snažíme dosáhnout, pak nechápu nikoho, kdo tvrdí, že jsou příliš drahé," pokračuje sportovní šéf Mercedesu.

Malé týmy si nemají nač stěžovat, za vývoj šasi utrácejí mnohem víc
Náklady na motory podle něj nyní tvoří relativně malou část rozpočtu zákaznických týmů. "Jde o 5 % z celkový nákladů velkých týmů, pro ty malé jde o něco mezi 8 až 10 procenty. Je to přijatelné pro sport, který se nazývá motorsportem?"

"Velmi oportunistickým a jednostranným argumentem některých týmů na stlačení cen motorů dolů není správný, zatímco na druhé straně utrácejí přes 200 milionů liber [5,67 miliardy Kč] za vývoj šasi," stěžuje si dále Wolff.

img-responsive

Motorové oddělení je podle Wolffa ztrátové, na ceny by si neměl už nikdo stěžovat | foto: Mercedes AMG F1 Team

Mercedes podporuje změny pravidel, i když se mu nelíbí
Mercedes má v současné době nejsilnější pohonnou jednotku v poli, přesto se snaží vnímat širší souvislosti a ne si svou technologickou výhodu udržet: "My jsme v minulosti prokázali, že nejsme jen oportunisté, kteří by se snažili prosazovat jen taková pravidla, jež by nám seděla," tvrdí Wolff.

"Byli jsme proti současným pravidlům týkajícím se šasi, protože jsme cítili, že to bude příliš drahé - a nakonec přesně k tomu došlo. Ale chápeme, že změny bylo zapotřebí, možná trochu kvůli promíchání soutěžního prostředí, takže to bylo OK.

Totéž platí pro motorová pravidla od roku 2021. Moc dobře si uvědomuji, že současný koncept motorů má své nedostatky. Možná ho můžeme zjednodušit, aby fanoušci opravdu rozuměli tomu, jak rekuperace energie skutečně funguje. Možná můžeme odstranit systémy, které působí příliš velký rozdíl mezi různými koncepty," uvažuje šéf Mercedesu o budoucích změnách.

img-responsive

Mercedes je pro zjednodušení současných pohonných jednotek, které mají přijít o MGU-H | foto: Pirelli

Zvuk budoucích motorů a shoda mezi výrobci
"Jak vnímáme motory z hlediska zvuku, to je mému srdci také blízké, protože jde podle mě o důležitý faktor. Na přípravu máme dost času. Nevnímám žádný odpor ze strany současných či potenciálních dodavatelů, což ukazuje, že se ubíráme správným směrem," pochvaluje si 45letý Rakušan.

"Mezi současnými dodavateli motorů panuje obecná shoda, pokud jde o to, co by mělo tvořit hlavní pilíře budoucího motoru, kterým je V6 bi-turbo, zřejmě s méně složitými systémy pro rekuperaci energie, ale stále s určitou hybridní, elektrickou rolí. Technologie jako příčina rozdílů je důležitá - a musí být špičková. A všichni to chápou," dodává Wolff.

Vytisknout

Diskuze: Pohonné jednotky hodně zlevňují, zákazníci si podle Mercedesu nemají nač stěžovat

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nico Rosberg a Lewis Hamilton těsně za sebou

"Škody po vzájemných kolizích jsme s Lewisem museli od Barcelony 2016 hradit," prozrazuje Rosberg

Havárie po prvním restartu GP Číny 2024

Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

Lewis Hamilton se v letošním ročníku nadále trápí

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: U Red Bullu se slaví, nadšený je i Norris

Daniel Ricciardo dostal postih pro příští závod (ilustrační foto)

Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

Lando Norris se možná překvapivě vklínil mezi dominantní Red Bully (ilustrační foto)

GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

Max Verstappen zajistil Red Bullu jubilejní sté pole position (ilustrační foto)

SPRINT ČÍNY - Prohlášení po sprintu a kvalifikaci. Red Bull slaví, ostatní opatrně doufají

Max Verstappen a Sergio Pérez v Bahrajnu

Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

Fernando Alonso se stal smutným hrdinou sprintu (ilustrační foto)

SPRINT ovládl Verstappen, dramatický boj o bronzovou příčku

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Michael Schumacher s Benettonem B194

Mick Schumacher s Benettonem ve Spa připomene první vítězství svého otce + VIDEO

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Tresty v Šanghaji i po závodě, potrestán je i Ricciardo

  2. Kvalifikační double Red Bullu, Hamilton vyhořel

  3. Piastri zkritizoval Strolla, McLaren zjišťuje, proč byl v Číně tak rychlý + VIDEO

  4. GP ČÍNY - Drama uprostřed závodu míchalo pořadím, Verstappen byl opět na vlastní vlně

  5. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  6. Kvalifikaci sprintu v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud