Umělé navyšování výkonu motoru Renault by mohlo F1 zničit, varuje šéf Mercedesu + ANKETA

Petr Hlawiczka, 1. srpna 2023, 08:00 Google+

Formule 1 v současné době řeší, jak naložit s výkonnostním deficitem stáje Alpine, jejíž pohonná jednotka začíná výrazně ztrácet na konkurenci. Snahou vedení šampionátu je konvergence výkonu. Otázkou je, jak toho nyní dosáhnout, když někteří zkrátka ve vývoji odvedli lepší práci.

Počet komentářů:  41 komentářů (Poslední 07.08. 09:38) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Mercedesu F1

Pohonná jednotka Mercedesu F1 | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

Motor Renault pohánějící monoposty Alpina A523 podle zpráv ztrácí až 30 koní na soupeře v podobě Ferrari, Hondy a Mercedesu. FIA na základě svých nezávislých kontrol připouští, že deficit přesahuje 22 koní. Francouzská stáj proto nyní požaduje, aby ji byl zvýšen maximální průtok paliva, který je stanoven pravidly (100 kg/h).

Komise F1 tuto záležitost proto předala Poradnímu výboru pro pohonné jednotky, aby přišel s návrhy na to, jak si poradit s touto významnou výkonnostní odchylkou.

Podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa však zvýšení průtoku paliva pouze pro jednu stáj nepřipadá vůbec v úvahu: "Zábava jde ruku v ruce se sportem. To, že musíte zkrátka tvrdě pracovat na úspěchu je důvodem, proč je sport tak důvěryhodný."

"Jakmile společně poznáme, kolik výkonu schází, pak můžeme diskutovat o tom, kolik hodin na dynamometru a žolíků poskytneme navíc. To je něco, o čem musíme hovořit," komentuje Wolff.

img-responsive

Lewis Hamilton s vylepšeným Mercedesem W14 ve Velké ceně Belgie | foto: Mercedes AMG F1 Team

"Ale dotknout se věcí, jako je průtok paliva nebo 'výkonnostní rovnováha' je katastrofou a dokladem krachu Formule 1. O tom bychom vůbec neměli mluvit," varuje šéf Stříbrných šípů, které drží druhou příčku v šampionátu konstruktérů za Red Bullem, zatímco Alpine je šesté za McLarenem.

Do Belgie přivezly velký balík vylepšení čítající nové bočnice, podlahu a zadní křídlo, Lewis Hamilton a George Russell se však po delší době opět potýkali s poskakováním monopostu v důsledku přísavného efektu (tzv. porpoisingem): "Naše nástroje pro měření přítlaku, které posledních deset let byli tak pozitivní, momentálně nefungují," vysvětluje Wolff.

A na adresu dominujícího Maxe Verstappena, který po dalším vítězství vede mezi piloty s obrovským náskokem, dodává: "Myslím, že ho zkrátka musíme ignorovat, protože druhý Red Bull ukazuje, jak jsme na tom. Bez Maxe bychom měli vyrovnanou bitvu a fantastickou sezónu."

Vytisknout

Diskuze: Umělé navyšování výkonu motoru Renault by mohlo F1 zničit, varuje šéf Mercedesu + ANKETA

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 41, poslední 07.08.2023 09:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 41 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

Charles Leclerc

Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

Max Verstappen a Lando Norris v těsném souboji

Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Jezdci v Eau Rouge v závodě v Belgii

FOTO: Velká cena Belgie - Leclerc s Ferrari bronzový za Red Bully

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  2. Norris je rychlejší než Verstappen, domnívá se šéf McLarenu

  3. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  4. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  5. Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal vyvěsit červenou vlajku

  6. Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud