Přiblížili jste se Toyotě na třetím místě v Poháru konstruktérů. Kdy přestanete s vývojem letošního vozu a plně se soustředíte na další sezónu?
Stefano Domenicali: Velmi brzy. S prací na novém projektu už jsme začali a během několika příštích týdnů se k němu zcela přesuneme, abychom zajistili, že neztratíme čas. Víme, že příští sezóna bude kritická a rozhodně ji chceme začít s jinou rychlostí, než letos. Je záležitost spíše dní, než týdnů.
Můžete nám prozradit, co se stalo v závodě s Kimim Räikkönenem?
SD: Bohužel měl problém, protože ve čtrnáctém nebo patnáctém kole mu kámen nebo úlomek poškodil přívod vody k chladiči a ta začala unikat, takže jsme museli zastavit. Stalo se to v průběhu závodu. Nebyl to problém se spolehlivostí, jen porucha při závodě. Měli jsme velkou díru na levé straně vozidla.
Jak moc bylo Felipeho pódium zapříčiněno vylepšeními vozu a jak moc jeho konzistentností během závodu?
SD: Myslím, že to bylo obojí. Ale je třeba říct, že letos musíme být velmi opatrní, protože je těžké porozumět výkonnosti vozu v různých podmínkách. I v jednom týmu v různých dnech. Rychlost jde nahoru a dolů, viděli jsme například skvělý čas od Renaultu, bylo to úžasné. Pro nás je to v různých podmínkách odlišné.
Nejkritičtějším prvkem této sezóny je pochopit, co se s naším vozem děje v různých a podmínkách na různých pneumatikách. Po několika závodech jsme to viděli u všech týmů, takže to není jasné. Musíme být opatrní, protože to závody nechci říct rozhoduje, ale v některých okamžicích to skutečně udělá rozdíl.
Když dobře odstartujete a jste schopní ovládat v určitých momentech pneumatiky, abyste se dostali na určité pozice, pak sice není závod hotový, ale je to rozdíl.
Řekl bych, že jsme v Německu byli s Felipem i Kimim velmi dobří, odstartovali jsme dobře a musím říct, že tu KERS fungoval, i když jsem předtím tvrdil, že v Abu Dhabi s ním chceme provést něco velmi neobvyklého. Takže to bylo zajímavé na startu a potom jsme šetřili pneumatiky během stintu, abychom je využili ve správný okamžik a tým fungoval dobře.
Takže jsem s výsledkem spokojený a pozitivní. Ale musíme zůstat nohama na zemi, protože ostatní nespí, ale míchají pořadím - vzpomeňte, co jsme tento víkend viděli u Renaultu, McLarenu a Force India.
Bohužel pro Hamiltona mu dnes závod nevyšel, takže nevíme, kde mohl být, protože měl na začátku defekt. Tyto věci se při závodění běžně řeší, ale tento rok je to komplikovanější, než dříve.
Jste spokojený s výkony Kimiho Räikkönena v první polovině sezóny? Byly adekvátní?
SD: Myslím, že musíme být zdrženliví při analýze výkonu jezdců ve srovnání se situací s vozem a s pneumatikami. Myslím, že takový je normálně náš postup. Nikdy tým neuslyšíte stěžovat si na jednoho inženýra nebo jezdce, rozebíráme výkony jako tým, protože jezdci jsou součástí týmu.
Zastavili jste i vývoj KERSu?
SD: Ano.
Věříte, že tento týden bude podepsána Concordská dohoda?
SD: Doufáme, že bude podepsána během několika dnů. Naše strana pracuje naplno a jsme na to připraveni. Je důležité, že už nebudou žádné další změny, chceme to tak, jak je to teď. Takový je nás postoj. Pro dobro F1 potřebujeme tuto záležitost uzavřít co nejdříve.
Jste spokojený s tím, jak jste vyvážil své úsilí mezi tým a F1?
SD: Abych řekl pravdu, raději bych udělal více pro tým, ale musíme uvážit, že to byl pro F1 velmi kritický moment a museli jsme zajistit, že děláme svou práci. Cítím odpovědnost i kvůli tomu, že jsem šéfem týmu Ferrari, protože Ferrari toho pro F1 tolik znamená.
Takže doufám, že to v příštích dnech uzavřeme. Potřebujeme novou F1, která má více energie, vášně a pozitivní nálady - protože tu potřebujeme všichni.
Jaký je váš postoj k technickému vetu? Podepíšete Concordskou dohodu, když ho nedostanete?
SD: Jak víte, není to její součástí. Bylo to oddělené, s FIA to probíráme.
Odejde Ferrari, když bude Max Mosley znovu kandidovat?
SD: Jak víte, proběhla diskuze a 24. června na Světové radě bylo dosaženo dohody. O tom, že nebude kandidovat rozhodl Max, takže pojďme krok za krokem. Pro mě je nejdůležitější věcí, abychom F1 dali světlou budoucnost a to co nejdříve.