Prohlášení týmů po závodě v Rakousku: Red Bull varuje Renault

F1NEWS.CZ, 22. června 2014, 15:52 Google+

Další double pro Mercedes, Williams nejlepší ze zbytku pole, tragédie pro domácí Red Bull. Jak hodnotí návrat před zaplněné tribuny v rakouských horách jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  3 komentáře (Poslední 23.06. 13:42) Napište svůj názor
Rosberg, Nico

Rosberg, Nico | foto: Mercedes AMG F1 Team

Sdílejte článek

MERCEDES

Nico Rosberg, 1.
Nebyl to ten nejlehčí závod, museli jsme si hlídat určité věci, které se objevily. Měl jsem ale opět velmi, velmi rychlé auto, a znovu vyhrát je skvělé. Je také skvělé získat další double. Návrat do Rakouska je parádní, opět zde závodit. Fanoušci jsou fantastičtí.

Těším se na příští závod, který bude domácím, takže další první a druhé místo by bylo skvělé, kluci v garáži by se měli z čeho těšit.

Lewis Hamilton, 2.
Musím se podívat na zpětnou vazbu, mé pozicování možná nebylo správné. Kluci odvedli fantastickou práci, abychom získali další první a druhé místo a fanoušci jsou šílení. Tento závod byl o limitaci škod, což se mi podařilo.

Paddy Lowe, technický ředitel
Hodně věcí jsme museli zvládat, skvělé dojet s oběma vozy domů na předních pozicích. Williams během víkendu odváděl skvělou práci, dnes byli těžkým soupeřem. Myslím, že jim seděla kombinace pneumatik a konfigurace okruhu. Silverstone bude jiný. F1 je náročným sportem, půjdeme tam s tím, abychom vyhráli.

Niki Lauda, nevýkonný ředitel týmu
Po zklamání v Kanadě to bylo velmi důležité, opět získat double, ale nebylo to vůbec jednoduché. Williams se stále pletl do cesty. Nico zajel skvěle. Lewis neustále bojoval, velmi dobrá práce.

 

WILLIAMS

Valtteri Bottas, 3.
Jsem opravdu šťastný, těžko se mi loví slova. Závod byl tím, co jsme v tuto chvíli potřebovali. Auto dnes bylo opět výborné a jsem vděčný klukům za to, že mi poskytli tak dobré auto.

Felipe Massa, 4.
Má zastávka nebyla úplně nejrychlejší a měl jsem smůlu, když jsem se dostal na trať - vyjel jsem těsně před Mercedesem, který měl zahřáté pneumatiky. Jsem přesto spokojený s výsledkem, s mou práci. Akorát to žel dnes nebylo na podium, ale z týmu mám radost.

Valtteri dojel přede mnou a pro tým jsme získali hodně bodů. Možná by mohlo jít o náš restart v šampionátu. Neměl jsem takovou zastávku jako Valtteri a smůlu v tom, že jsem se vrátil do provozu. V Silverstone pojedu svou 200. velkou cenu. Doufám, že se budeme stále zlepšovat a budeme stále konkurenceschopnější, v Silverstone na to budu velmi tvrdě tlačit.

Claire Williamsová, šéfka týmu
Jsme velmi spokojeni, je to pro nás odměnou. Valtteri vybojoval své první pódium v F1 a mám z něj tak velkou radost. Felipeho zastávka byla o něco pomalejší. Mercedes byl o hodně rychlejší. Máme štěstí, že máme jejich pohonnou jednotku. V Silverstone by nám to mělo sedět, půjdu o náš domácí závod, bude to fantastické.

 

FERRARI

Fernando Alonso, 5.
Považuji tohle za můj nejlešpí závod sezóny, protože dojet 18s za Mercedesy bez safety caru a incidentů je dobrý výsledek. Nebylo možné udržet za sebou Hamiltona, takže páté místo je maximum, protože první čtyři byli rychlejší a proto si to zasloužili. Tlačili jsme na to a neměli problémy, což znamená, že se zlepšujeme. Jistě, chybí nám stále hodně, ale cílem je dobrý výsledek a zisk bodů. 

Kimi Räikkönen, 10.
Další těžký závod, přestože jsem se včera vydal jinou cestou a snažil se výkon zlepšit. Bohužel nepřišlo zlepšení, ve které jsem doufal a já bojoval s řízením vozu. Na startu jsem získal pozici, ale hned ve druhém kole se začaly přehřívat brzdy a já musel zpomalit. Při první zastávce už byly mé pneumatiky zcela opotřebované a já ztratil místa. Měli jsme tam zajet dříve. Udělali jsme pokrok, ale stále nám naše rychlost nedovoluje bojovat o přední příčky.

Marco Mattiacci, šéf týmu
V této sezoně je evidentně znát okruh, kde je výkon rozhodující. Zkusili jsme z vozu dostat maximum a postupně se pomalu zlepšujeme. Bohužel to nejsme s Kimim schopni ukázat, protože na tomto okruhu mu to nevyšlo, ale jsme si jistí, že zlepšení mu potom pomohou ukázat, čeho je schopen. Fernando nemohl dojel lépe. Celý závod měl skvělou rychlost a byl občas i rychlejší než vůz na čele. Ztráta se zmenšuje a soupeřů přibývá. Cílem je využít celý potenciál a by první ze skupiny pronásledovatelů.

 

FORCE INDIA

Sergio Pérez, 6.
Opět jsme měli rychlost na pódiové umístění, takže bylo opravdu smolné dostat penalizaci. Dostat se ze šestnáctého místa na šesté ukazuje, jak silní jsme byli. Williams získal pódium, takže víme, že se musíme zlepšit, ale je to skvělý výsledek s ohledem na startovní pozici. Začal jsem na super-měkké sadě a získal pozice. Do první zatáčky jsem vjel dobře, Jenson vyjel mimo, což bylo důležité, protože jel podobnou strategii. Pro mě to byl jeden z klíčových momentů.

Nico Hülkenberg, 9.
Bylo to náročné odpoledne a to víc než jsem očekával. Trápil jsem se s vyvážením, což mi kazilo rychlost a mělo vliv na pneumatiky. Myslím, že mi k lepšímu výsledku chyběla rychlost. Checo ji měl lepší, i když byl na jiné strategii, takže musíme zjistit proč. Je dobré dál sbírat body a měl jsem pár dobrých soubojů, zvlášť s Ricciardem. Snažil jsem se, ale nemohl ho udržet za sebou.

Vijay Mallya, šéf týmu
Je povzbudivé vidět oba vozy dojet na bodech a udržet si čtvrté místo v poháru konstruktérů. Checův závod byl zvlášť zajímavý, když vezmete v úvahu, že startoval šestnáctý. Skvělý výkon a dokázal, že alternativní strategie fungovala. Jeho rychlost byla výborná, zajel nejrychlejší kolo závodu, neudělal jedinou chybu.

První kolo bylo pro strategii klíčové, protože předjel pět aut. Nico jel na dvě zastávky a jel podobnou strategii jako ti na čele, ale na měkké sadě mu chyběla rychlost. I tak získal body (letos v každém závodě), což dokazuje jeho konzistentní výkony. Je to dobré znamení pro Velkou cenu Velké Británie, kde se budeme snažit opět získat silné výsledky.

 

McLAREN

Kevin Magnussen, 7.
Opravdu jsem si myslel, že máme na šesté místo, ale Checo byl na konci příliš rychlý. To nebylo dobré, ale pozitivní je, že děláme pokroky. Udělali jsme krok vpřed, ale stále musíme tvrdě pracovat, stále nám chybí přítlak. I tak si myslím, že jsme z auta dostali maximum. Ve středu pole se bojuje tvrdě, dnešek byl důkazem, ale my se z toho dostaneme. Možná to je zvenčí hůř vidět, ale věřte mi, že se neustále zlepšujeme.

Jenson Button, 11.
Na startu jsem kvůli Nicovi (Hülkenbergovi) v zatáčce č.1 vyjel mimo (vytlačil mě) - nebylo to úplně nutné, protože bychom se tam vešli oba - a mě to stálo pár míst. Od té chvíle byl můj závod o sezení ve vlaku, čekal jsem na ostatní, až zajedou do boxů a snažil se o fungující strategii, což se nakonec nepovedlo. Bylo to dlouhé odpoledne a těžká práce na 11 místo. Doufal jsem, že dnes pár míst získáme, ale tady není lehké předjíždět. Jeli jsme obrácenou strategii, ale nevyšlo to. Nyní se těším na Silverstone.

Eric Boullier, závodní ředitel
Kevin jel velmi profesionálně. Polovinu závodu si držel stabilně šesté místo, nejlepší za Mercedesy, Williamsy a Fernandem Alonsem ve Ferrari. Držel se dobře a místo mu patřilo až do 66 kola, kdy nedokázal za sebou udržet Checa, který byl na nových pneumatikách.

Jenson nedokázal zlepšit svou pozici, ale snažil se vytěžit z riskantnější strategie, což se nakonec nepodařilo. Výsledkem je 11 místo, i když za to nemohl. Sečteno a podtrženo - sedmé a jedenácté místo není výsledek, ve který jsme doufali, ale jak jsem řekl včera, jsme na správné cestě i když pokroky jsou vidět málo. Dál budeme tvrdě pracovat, ale nepodaří se nám vše vyřešit okamžitě.

 

RED BULL

Daniel Ricciardo, 8.
Start byl frustrující. Snažil jsem se udržet na vnějšku, což byla blbost kvůli tomu přídavnému podélnému obrubníku, Kevin se dostal na vnitřek. Byl jsem naštvaný na sebe. Potom jsme na to tlačili, snažili jsme se ostatní dohnat, ale neměli jsme takovou rychlost. Čeká nás nějaká práce. Závod byl tedy smutný.

Nevím, jestli mě mohly postihnout stejné problémy jako týmového kolegu. Dnes jsme jen neměli potřebnou rychlost. V závěru jsem musel aspoň něco udělat - neměl jsem co ztratit, dostal jsem se blízko Hülkenberga a předjel ho.

Sebastian Vettel, nedokončil
Zastavili jsme vůz, abychom ušetřili motor a najeté kilometry. Nevěřím ve štěstí/smůlu (komentář ke šňůře nezdarů, pozn.red.). Máme pár problémů, ale tak to chodí. Taková je F1 a je to její součástí, někdy jde vše hladce a jindy ne.

Christian Horner, šéf týmu
Je to frustrující. Měli jsme další problém. Máme potíže se spolehlivostí, které by v této fázi sezóny měly být vyřešeny a výkon není dostatečný, ale s Renaultem jsme vyhráli čtyři tituly a věříme, že tyhle problémy vyřeší. Musejí je vyřešit, protože my chceme být zpět na čele a bojovat o vítězství. Není naší filosofií stavět si vlastní motor, Renault to musí vyřešit. Tohle není situace ve které bychom chtěli být. 

 

LOTUS

Pastor Maldonado, 12.
Pro mě to v autě byl vlastně dobrý víkend. Dokončili jsme závod, což je pozitivní, a z balíku jsme dnes dostali téměř maximum. Ztrácíme hodně času v pomalých zatáčkách, v této oblasti se potřebujeme zlepšit, abychom dorovnali naši dobrou výkonnost v těch rychlých.

Žel mě velmi brzy postihly potíže s brzdami, takže jsem s ostatními kolem sebe nemohl bojovat, i když to bylo příjemné jezdit v průběhu závodu v první desítce. Pak to bylo o šetření paliva, abychom dojeli do cíle. Myslím, že Silverstone nám bude vyhovovat mnohem více.

Romain Grosjean, 14.
Dnes to nebylo lehké. Během závodu jsme měli různé potíže kromě toho, že jsme se trápili s celkovou výkonností, takže to byla celkem výzva. Zastavili jsme pro měkké pneumatiky velmi brzy, ale žel se nám začaly drolit, což zbytek závodu ztížilo.

Když se podívám do minulosti, týmu se vždy podařil skvělý návrat. Možná to bude teď více náročnější, ale vím, že budeme tvrdě pracovat a uděláme vše pro to, abychom se probojovali zpět tam, kde chceme být.

Alan Permane, ředitel traťových činností
Byl to v mnoha ohledech těžký závod. Povaha této trati pro nás rozhodně byla výzvou a my jsme měli za horkého počasí tady obavy o brzdy. Určitě jsme se z našeho návratu do Spielbergu hodně poučili a nyní se naše pozornost obrací k známému Silverstonu, který by našemu balíku měl sedět podstatně lépe.

SAUBER

Adrian Sutil, 13.
Ze závodnicého pohledu to byl dobrý závod. Měl jsem dobrý start a získal dvě pozice. Do 15 kola, po zastávce, šlo vše podle plánu. Potom jsem najednou dostal příkaz ihned zastavit vůz. Ta zpráva ale nebyla pro mě, ale pro Estebana. Když mi to řekli, ihned jsem pokračoval, ale ztratil jsem čas.

Esteban Gutiérrez, 19.
Nebylo to dobré. Udělali jsme chybu během první zastávky a špatně upevnili zadní kolo. Musel jsem proto zastavit a mechanici mě zatlačili zpět. Potom jsem dotal penalizaci. Kromě toho incidientu jsem se z auta snažil dostat maximum. Zdržely mě modré vlajky. Nastavili jsme vůz ne na kvalifikaci, ale na závod, ale nevyplatilo se to. Bylo náročné udržet pneumatiky v životném stavu.

Moniša Kaltenbornová, šéfka týmu
Naše dnešní práce je neakceptovatelná. Taková chyba v boxech se prostě nesmí stávat. Projdeme si naše přípravy a následky. Dnes odvedli oba piloti dobrou práci, ale nepomůže, když děláme chyby. Nemůžeme si to dovolit. Chci ale poděkovat organizátorům a divákům za uvítání na závod, který měl tak úžasnou atmosféru.

 

MARUSSIA

Jules Bianchi, 15.
Nebylo lehké, aby naše jednozastávková strategie fungovala, ale zvládli jsme to a jsem s výsledkem spokojen. Měl jsem dobrý start a udržel všechny za sebou až do chvíle, kdy jsem nedokázal soupeřit s Kobajašim. Důvěřovali jsme však naší strategii a na super-měkké sadě nakonec odjeli 40 kol. Vše fungovalo, dojel jsem Kobajašiho a předjel a poté i získal náskok. Blížil jsem se ke Grosjeanovi, ale došel mi čas.

15 místo je dobrý výsledek a jsem s výkonem týmu spokojen. Byl to dobrý souboj, jen ne ten, ve který jsme doufali, protože jsme chtěli bojovat s vozy před námi. Doufám, že na domácím závodě budeme schopni najít těch pár chybějících desetin.

Max Chilton, 17.
Měli jsme dnes dobrou strategii a díky tomu jsem udržel za sebou Ericssona a dojížděl Kobajašiho. Druhý stint byl dobrý, ale bohužel mi došel čas, když ztráta byla jen 2s. Jsem ale spokojen. Byl to pozitivní konec víkendu, ale musíme zaměřit pozornost na vozy před námi, musíme příště najít trošku víc. Snad doma najdeme rychlost, která nás dostane tam, kde chceme být.

John Booth, šéf týmu
Odjíždíme z Rakouska se smíšenými pocity. Oba vozy za sebou udržely Caterhamy. Na druhou stranu ale chyběla rychlost na Sauber a Lotus. Oba piloti udrželi nervy se strategií jedné zastávky. Ta se více vyplatila Julesovi než Maxovi, protože ten startoval jako poslední provoz byl tak nevyhnutelný. S pár koly navíc mohl Jules bojovat s Grosjeanem a kdyby Maxe nezdrželo pár modrých vlajek, mohl předjet Kobajašiho. Věděli jsme, že tento okruh pro nás bude náročný, přesto jsme vytěžili maximum. Doufáme, že nám Silverstone bude o trošku víc vyhovovat.

 

CATERHAM

Kamuj Kobajaši, 16.
Neměl jsem skvělý start, ale potom jsem to napravil, předjel svého týmového kolegu a Bianchiho a první stint byl dobrý. Super-měkká sada vydržela, ale potom jsme zajeli do boxů a přezuli na měkkou sadu. Původní plán byly dvě zastávky a zaměřovali jsme se na Marussie, ale brzy bylo jasné, že Bianchi zastaví jen jednou, takže jsme přehodnotili strategii a já musel na měkké ujet 55 kol. Bohužel to nefungovalo, asi deset kol před koncem jsem ho za sebou nedokázal udržet, protože byl na super-měkké a měl rychlost. Něco jsme zkusili a tentokrát to nevyšlo, ale celkově jsme asi příliš neztratili, protože jsme s ním opravdu tvrdě bojovali.

I přesto si myslím, že si můžeme odnést spoustu pozitivního, protože se naše výkony zlepšily. Spolehlivost byla lepší a změny nastavení z pátku se vyplatily. Je to dobré znamení a věřím, že se v Silverstone opět zlepšíme, těším se tam.

Marcus Ericsson, 18.
Jsem spokojen. Měl jsem dobrý start, předjel pár aut, ale v plánu bylo natáhnout první stint až do 28 kola, takže jsem pneumatiky nechtěl hned zničit. První zastávka byla dobrá, super-měkká sada se chovala dobře takových 10 kol, potom začaly odcházet, takže jsme ve 43 kole opět zajeli do boxů pro měkkou sadu a ta vydržela až do konce.

Bohužel jsem musel druhou zastávku natáhnout o čtyři sekundy kvůli Ferrari v rychlé stopě v boxové uličce a to znamenalo, že jsem vyjel 12s. za Chiltonem.

Auto se chovalo dobře a během pár kol jsem to stáhl na 3s, ale potom se objevily modré vlajky a to mě poškodilo. Je to pochopitelně součást závodu, zvlášť pro nás a i když nám ztěžují život, zvlášť na tak krátkém okruhu, je to něco, co se ještě učím. Jsme téměř v polovině sezóny a já se rozhodně zlepšuji a bude to další lekce. Bez toho by to byl ale lepší souboj až do cíle. I tak je však 18 místo ok, zvlášť, když se podíváme na naše tréninky.

Cedrik Staudohar, šéf podpory Renaultu
Tým udělal pár změn v nastavení a auto tak bylo stabilnější a konkurenceschopnější. Kamuj soupeřil s Marussiemi a Marcus s Chiltonem, než jej zastavil provoz při zastávce v boxech, ale je to dobrá zpráva do dalších závodů. Motor fungoval dobře a doufejme, že poslední kroky nás posunou na lepší pozici i v dalším závodě.

 

TORO ROSSO

Jean-Eric Vergne, nedokončil
Trápil jsem se od začátku s brzdami. Je těžké řídit vůz s tak velkým blokováním zadní části. Není to dobré ani pro pneumatiky a vyvážení, takže to byl těžký závod. Snažil jsem se alespoň dojet, ale nakonec to nešlo. Problémy se dějí, je to škoda, ale naše vylepšení aerodynamiky funguje dobře a máme dobré auto do dalšího závodu. Stále zbývá dost závodů a jsem si jistý, že se posouváme správným směrem.

Daniil Kvjat, nedokončil
Jsem pochopitelně zklamaný, protože to vypadalo tak dobře a slibně. Naše rychlost byla dobrá a pneumatiky i naše novinky fungovaly. Start byl těžký, ztratil jsem pozice, ale získal jsem je zase zpět. Od té chvíle jsem na to byl schopen šlápnout a vypadalo to na dobrý výsledek. Asi ve 26 kole bouchla zadní pravá pneumatika a musel jsem zastavil. Nejsem si jistý, co se stalo, ale zanalyzujeme to a zjistíme to. 

Pozitivní je, že jsem udělali krok vpřed a vypadá to slibně do dalších závodů a já už se těším do Silverstone.

Franz Tost, šéf týmu
Start ze sedmého místa a nakonec jsou z toho DNF, což je zklamání. Musíme zjistit, v čem byl problém na pravém zadním zavěšení Daniilova vozu stejně jako problém s brzdami u JEVa. Obecně auto ukázalo dobrý výkon v kvalifikaci a musíme to nyní také dokázat přetavit v silné výsledky v závodě. Je škoda, že jsem zde na Red Bull Ringu neukázali před Red Bull rodinou dobrý výkon, ale snad budeme v Silverstone silnější.

Vytisknout

Diskuze: Prohlášení týmů po závodě v Rakousku: Red Bull varuje Renault

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 3, poslední 23.06.2014 13:42 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 3 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Max Verstappen se zařadil po bok pětice pilotů se čtyřmi a více mistrovskými tituly

PROHLÁŠENÍ PO ZÁVODĚ: Spontánní gratulace k Verstappenovu čtvrtému titulu

Ne vždy je vše sluncem zalité jako na stupních vítězů v Austrálii - o osm měsíců později létala éterem zvučná slova

Leclerc se vztekal, Vasseura to vůbec nezajímá. Radiokomunikace se lehce červenala

Lewis Hamilton získal ocenění Pilota dne a nadchl bojovným výkonem (ilustrační foto)

Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

Pierre Gasly pokračuje v dobrých výsledcích (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

George Russell si vyjel letošní třetí pole-position

Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

Lance Stroll bude očekávat, zda defekt jeho vozu bude do kvalifikace možné opravit

Třetí trénink v USA nevybočil z „normálu“ - poněkud humorný závěr nesebral Mercedesu prvenství

Alexander Albon v druhém tréninku strávil více času v boxech (ilustrační foto)

Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

Lewis Hamilton si v prvním tréninku připomněl „staré časy“

V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Rosberg, Nico

Rosberg zvyšuje náskok, Massa prohrál při zastávkách

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

  2. Druhý trénink v Las Vegas noční můrou pro Williams, v čele opět Hamilton

  3. Kvalifikaci v Las Vegas provázely trosky - Williams a Pérez prožili další černý víkend, fantastický výkon Russella v čele

  4. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci v Las Vegas: všichni se shodují, že v závodě bude možné vše

  5. Nadvláda Mercedesů v Las Vegas, Verstappen proměnil hned první matchball

  6. V Las Vegas pod nadvládou Mercedesu - první trénink opanoval Hamilton

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud