I ve druhém tréninku na piloty čekalo krásné - teplota vzduchu dosahovala 28 °C, asfalt 42 °C. Problémy pronásledovaly Virgin, jehož mechanici museli vyměnit motor D'Ambrosiovi poté, co se z něj na konci prvního tréninku zakouřilo.
O přestávce jsme se dozvěděli, že Niki Lauda, který se rád dostává do centra pozornosti (zejména kritikou Hamiltona), se stal mluvčím společnosti Aabar vlastnící závodní tým Mercedes GP. Personální změnu oznámily také týmy na postu generálního tajemníka FOTA: Simoneho Perilla nahradí Oliver Weingarten, právník britské Premier League. Ještě jedna zajímavost přišla z WRC, kde vedení soutěže vyloučilo Kimiho Räikkönena s jeho týmem Ice 1 Racing z letošní sezóny, protože se nedostavil na start víkendové Rally Austrálie.
Jenson Button na tvrdší sadě pneumatik v Monze (foto: Vodafone McLaren Mercedes)
Kolem odklonu kol je trochu zmatek: týmy poskytují rozdílné informace mezi tím, co doporučilo Pirelli a co by měla nově vynucovat FIA. Paul Hembery nám včera potvrdil, že doporučí pouze 3,25°, zatímco týmy hovořily o 3,5°. V prvním tréninku se závažné problémy s puchýři neobjevily. "Jen drobné potíže se objevili na voze Lewise. Buemi měl také problémy, ale myslíme si, že ty byly způsobeny určitými okamžiky na dráze, kdy hodně zablokoval kola. Zdá se však, že situace je normální," potvrdil Hembery.
Odpoledne na trať jako první vyrazil Alguersuari společně s Pérezem a Kovalainenem. Do pěti minut se hned dvanáct pilotů zapsalo svými časy do průběžné výsledkové listiny, na čele byl Pérez (1:26,760) před Petrovem (1:27,236) a Alguersuarim (1:28,076 min). Po osmi min šel před Mexičana Hamilton (1:26,507) ve stejné chvíli, kdy Buemi vylétl v Parabolice a zdemoloval své Toro Rosso STR6.
Red Bull nastaven na velmi nízký přítlak (foto: Red Bull Racing)
Po uvolnění dráhy překonal Hamiltona Webber s Red Bullem (1:26,066), Vettel (1:26,161) i Button (1:25,905 min) s druhým McLarenem. Ferrari usilovně pracovalo na změně nastavení po relativně slabé výkonnosti na tvrdší směsi pneumatik Pirelli dopoledne. Po úpravě 150° Italie Alonso (1:25,561) vylétl na druhou, Massa (1:25,688) na třetí pozici za Vettela (1:24,866).
Po půlhodině přední týmy přezouvaly na tvrdší směs a soustředili se na zkoumání trvanlivosti pneumatik a konkurenceschopnosti s větším množstvím paliva. Hamilton (1:25,284) po 40 min zrychlil a vyhoupnul se na druhé místo za Vettela.
Pořadí v polovině 2. tréninku:
1. Vettel 1:24,862
2. Hamilton + 0,422
3. Pérez + 0,485
4. Webber + 0,683
5. Alonso + 0,699
6. Massa + 0,826
7. Senna + 0,830
8. Alguersuari + 0,896
9. Button + 0,920
Ve 49. min náhle o půl sekundy překonal Vettela na měkčí sadě Michael Schumacher (1:24,347), zatímco Bruno Senna se posunul před Webbera a piloty Ferrari na páté místo. Většina top týmů přezouvala zpět na měkké pneumatiky.
Smůlu měl Daniel Ricciardo, u kterého se po instalaci objevil elektrický problém, a proto musel zbytek odpoledne trávit mimo kokpit pouhým pozorováním soupeřů.
Alonso s Ferrari 150° Italia ve speciální úpravě pro Monzu (foto: Scuderia Ferrari)
Hamiltonovi se na měkké sadě v poslední třetině tréninku podařilo hned na první pokus (1:24,046, jeho nejlepší předchozí čas na tvrdší směsi: 1:25,284 min) překonat Schumachera - v prvním sektoru přitom ještě ztrácel půl sekundy, rekordy ve zbylých dvou mu však pomohly do čela. Vettel kroužil společně s ním, ale na Brita mu scházelo 0,143 sec (1:24,189 min), Buttonovi (1:24,508 min) 0,45 sekundy.
McLaren na to po ochlazení pneumatik opět šlápnul - už se zdálo, že Lewis svůj zápis překoná (o 0,3 sec rychlejší první sektor a další rekord ve druhém), jenž si to za Parabolicou namířil rovnou do boxů. Vettel toho využil a zajel o 36 tisícin rychlejší kolo (1:24,010).
Na posledních 12 min z garáží vyjelo vše, co mělo čtyři kola - krom Ricciarda, jehož mechanici stále opravovali vůz. Do akce se znovu zapojil až čtyři minuty před koncem.
Hamilton si v závěru stěžoval na problémy se spojkou, Webber ho snadno předjel, ale McLaren pokračoval v jízdě. S těžšími vozy se ale časy již nezlepšovaly, z nejrychlejšího kola se proto mohl radovat Vettel.
Ferrari, které se (už v Belgii) vrátilo ke starému systému zavěšení, se odpoledne trochu zlepšilo: Massa obsadil čtvrtou příčku a Alonso skončil hned za ním. Třetí místo obsadil Michael Schumacher, který bral hodně zeširoka zatáčky ve Variante Ascari. Velezkušený mistr Monzy zřejmě věděl proč. Jeho kolegu Nica Rosberga pronásledovaly technické problémy s KERSem.
Počet ujetých kol odpoledne (vlevo) a za oba páteční tréninky celkem (vpravo)
Přehled maximálních rychlostí (speed-trap): 1. Petrov - 347 km/hod, 2. Kobajaši - 344, 3. Alguersuari - 342, 4. Buemi - 342, 5. Trulli - 341, 6. Pérez - 341.
Přehled všech časů: zde (PDF, zdroj: FIA).
Fotografie z Monzy najdete zde.
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup |
---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Sebastian VETTEL | deu | Red Bull Racing | 1:24,010 |
2. | 3 | Lewis HAMILTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,036 |
3. | 7 | Michael SCHUMACHER | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 0,337 |
4. | 6 | Felipe MASSA | bra | Scudéria Ferrari | + 0,356 |
5. | 5 | Fernando ALONSO | esp | Scudéria Ferrari | + 0,423 |
6. | 2 | Mark WEBBER | aus | Red Bull Racing | + 0,458 |
7. | 4 | Jenson BUTTON | gbr | Vodafone McLaren Mercedes | + 0,498 |
8. | 17 | Sergio PÉREZ | mex | Sauber F1 Team | + 1,087 |
9. | 16 | Kamuj KOBAJAŠI | jpn | Sauber F1 Team | + 1,172 |
10. | 9 | Bruno SENNA | bra | Renault F1 Team | + 1,315 |
11. | 10 | Vitalij PETROV | rus | Renault F1 Team | + 1,440 |
12. | 14 | Adrian SUTIL | deu | Force India F1 | + 1,486 |
13. | 15 | Paul DI RESTA | gbr | Force India F1 | + 1,673 |
14. | 19 | Jaime ALGUERSUARI | esp | Scuderia Toro Rosso | + 1,748 |
15. | 11 | Rubens BARRICHELLO | bra | AT&T Williams F1 Team | + 2,192 |
16. | 12 | Pastor MALDONADO | ven | AT&T Williams F1 Team | + 2,343 |
17. | 18 | Sebastien BUEMI | che | Scuderia Toro Rosso | + 4,337 |
18. | 20 | Jarno TRULLI | ita | Team Lotus | + 4,549 |
19. | 21 | Heikki KOVALAINEN | fin | Team Lotus | + 4,595 |
20. | 24 | Timo GLOCK | deu | Marussia Virgin Racing | + 4,794 |
21. | 23 | Vitantonio LIUZZI | ita | HRT F1 Team | + 5,152 |
22. | 8 | Nico ROSBERG | deu | Mercedes GP Petronas F1 | + 5,174 |
23. | 25 | Jerome D´AMBROSIO | bel | Marussia Virgin Racing | + 5,612 |
24. | 23 | Daniel RICCIARDO | aus | HRT F1 Team | + 5,831 |
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ