Přední křídla Red Bullu se stále prohýbají k zemi - Jak je to možné?

Petr Hlawiczka, 10. září 2010, 06:50 Google+

Kauzu nadměrné flexibility měli mnozí po Belgii za vyřešenou. Německý Auto Motor und Sport ovšem přišel s fotografiemi, které křídlo Red Bullu zachycují opět těsně nad zemí. Jak je to možné?

Počet komentářů:  15 komentářů (Poslední 12.09. 12:06) Napište svůj názor
GP Belgie

GP Belgie | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Před Monzou to opět vře. Whitmarsh vybízí FIA, ať začne rozhodovat podle fotografií, když na to neumí vymyslet testy:"Umožněme FIA zkoumat fotografie. Monoposty, u nichž by se konce křídel systematicky při brzdění prohýbali níže než 65 mm nad úroveň vozovky, by byly vyloučeny."

Jiní nad tím již pouze mávají rukou. Robert Kubica například soudí, že se tím McLaren snaží pouze vymlouvat a odvádět pozornost od svých aerodynamických nedostatků.

Jak to, že Red Bully prošly bez problémů vyššími zátěžovými testy v Belgii - dokonce dle slov svého šéfa Christiana Hornera bez jakýchkoliv úprav? Ross Brawn prozradil, v čem by mohla spočívat ona finta.

rb
Snímky předního křídla Red Bullu z Belgie, jež zveřejnil "Auto Motor und Sport"

Fígl by mohl spočívat v tom, že křídla se prohýbají k zemi až při zatížení zepředu, po předchozím prohnutí zepředu dozadu (podél horizontální osy) vlivem odporu vzduchu. Karbonová vlákna nosného prvku se dokážou prohýbat pouze vzad.. U stojícího monopostu směrem dozadu k prohnutí nedochází, v tomto stavu také dokáže v pohodě projít přísnějšími zátěžovými (tlak shora dolů) testy FIA. Při dosažení určité rychlosti se však začnou bočnice posouvat nejprve směrem dozadu a pak k zemi.


Křidlo se nejprve vlivem odporu vzduchu při vyšších rychlostech prohne dozadu (fotomontáž), nadměrně flexibilní je až v této poloze

Toto však FIA svými testy nedokáže simulovat. Musela by křídla prohnout mírně dozadu a až pak zatížit, aby potvrdila teorii Rosse Brawna. Soupeřům se vzhledem k nedostatku času tento trik Red Bullu již nepodaří zkopírovat: "Je to poměrně komplikované. Na výrobu takového křídla už není čas," potvrdil šéf Mercedesu.

Vytisknout

Diskuze: Přední křídla Red Bullu se stále prohýbají k zemi - Jak je to možné?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 12.09.2010 12:06 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 15 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Red Bull bude muset zabrat, soupeři mu dýchají na záda

Monako bude podle Marka pro Red Bull náročnou výzvou, varuje před McLarenem i Ferrari

Speciální zbarvení McLarenu pro GP Monaka jako pocta Ayrtonovi Sennovi

McLaren vzdává hold Sennovi, do Monaka přijíždí ve speciálním zbarvení + VIDEO

Carlos Sainz přijíždí do boxů po svém vítězství v Austrálii

"Mohli jsme vyhrát," lituje Ferrari po nasazení novinek v Imole. Leclerc viní Red Bull a McLaren z 'podivností'

Lando Norris se stává sběratelem trofejí (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

George Russell prohrál týmový duel, ale získal bod útěchy

GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

Max Verstappen získal v Imole osmou pole-position v řadě, jako druhdy legendární Ayrton Senna

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

Piastrimu úspěch na Imole poněkud zhořkl (ilustrační foto)

Pořadí na startu GP Emilia Romagna se mění, Piastri přišel o první řadu

Sergio Pérez si připsal další nepovedený výkon

GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

Fernando Alonso si před kvalifikací řádně zkomplikoval život

McLaren vyhrál v dramatickém závěru poslední, dvakrát přerušený trénink

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

  • Pátek

    • 1. Trénink (13:30 - 14:30)
    • 2. Trénink (17:00 - 18:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:30 - 13:30)
    • Kvalifikace (16:00)
  • Neděle

    • Závod (15:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

GP Belgie

Whitmarsh: FIA měla Ferrari buď potrestat, nebo jim vrátit peníze!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. PROHLÁŠENÍ po závodě: GP Emilia Romagna - Norris lituje, ostatní doufají

  2. Ferrari do Imoly přivezlo velká vylepšení, Leclerc před nimi varuje

  3. PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Verstappen opěvuje úspěch, McLaren mu chce řádně zatopit

  4. GP Emilia Romagna: Verstappen poosmé v řadě na pole-position, Ferrari zklamalo

  5. GP Emilia Romagna: Podruhé se šok nepovedl, Verstappen se spasil na cílové čáře

  6. Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud