Il Barone Rampante - velké ambice a bohémský konec

Robert RoBertino Pavelka, 2. července 2018, 19:36 Aktualizováno 23.8.2018, 19:01 Google+

O Formuli 1 se hovoří jako o prestižní záležitosti, kam dojdou jen Ti nejvytrvalejší. Jenže ono to není vždy tak jednoduché a naopak, známe i dost sebevědomých jedinců, kteří s odhodláním hraničícím až s naivitou zkusili proniknout do světa Grand Prix.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
zastávky v boxech

zastávky v boxech | foto: Pirelli

Sdílejte článek

V Itálii se rodily týmy jako pověstné houby po dešti, však se také říká, že nejen Monza byla a je Mekkou rychlých kol. Pokud se vydáme po stopách jednoho takového italského pokusu, narazíme na Artura Merzaria (narozen 11. března 1943).

Drobný rodák z Civenny byl provázen smůlou už od narození, kdy mu v matrice špatně zapsali křestní jméno (měl se jmenovat Arturio). Ačkoliv v prvním závodě v F1 získal bod, bohužel se dostal k Ferrari v době, kdy procházelo velkou krizí, schopnosti srážely nekvalitní vozy a velké množství technických defektů.

Nakonec se tento "kouzelník volantu", jak ho nazval legendární Carlo Abarth, rozhodl pro vlastní konstrukci, ale po dvou letech se s hanbou stáhl z F1 a pokračoval v nižších kategoriích. Přečkal změnu F2 na Mezinárodní Formuli 3000, ale výsledky byly žalostné. Na sklonku 90. let ale přišel malý zázrak. Merzaria si vybral pro své cíle Giuseppe Cipriani a přísun finančních prostředků udělal svoje - Alessandro Zanardi v roce 1991 končí v šampionátu F3000 jako vicemistr! To vše proběhlo už pod novým názvem stáje, jejíž jméno si vybral Cipriani z knihy Italo Calvina vydané v roce 1957. 

S jídlem roste chuť a Cipriani s velkou pompou ohlásil vstup do Formule 1. A nemyslel zrovna nízko - představoval si svou stáj jako "juniorku" zavedeného Benettonu. Oslovil známou postavu motoristického sportu Enrique Scalabroniho, který se vyvázal ze svých povinností u týmu Lotus, aby navrhl šasi, do něhož měl putovat motor Ford V8.  Start? Sezóna 1992!

Jenže jak plynul čas a novináři se pídili po detailech, mlha kolem Il Barone Rampante houstla. Proto se vyrojily spekulace, že Cipriani jedná s Kenem Tyrellem či Gabriele Rumim o odkoupení jejich týmů Tyrrell resp. Fondmetal.

Nakonec velká bublina splaskla. Fanoušci F1 se nedočkali ani makety vozu a Cipriani s Merzariem pokračovali nadále v F3000 a v roce 1992 přetáhli do svých barev Andreu Monterminiho, který polovinu sezóny v jejich týmu završil opět druhým místem v šampionátu. Zato třetí ročník byl vyslovenou katastrofou a Cipriani se zachoval jako pravý bohém - tým zcela spontánně zrušil.

Loading...
 
Vytisknout

Diskuze: Il Barone Rampante - velké ambice a bohémský konec

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Nový Williams při prvotním testu v Barceloně

Hrozí Williamsu konec ve Formuli 1? Ve hře je prodej jiným investorům

Daniel Ricciardo příští rok skončí u McLarenu

Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

Představení nového vozu Mercedes F1 W11 EQ Performance

Německá média informují o brzkém konci Wolffa u Mercedesu

Práce na modelu monopostu F1 v aerodynamickém tunelu

Nová pravidla schválena: rozpočtové stropy, hendikep pro vývoj aerodynamiky i růst min. hmotnosti

George Russell během předsezonních testů v Barceloně

Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

Prezentace nového Racing Pointu

Aston Martin posiluje. Do vedení společnosti přichází harcovník z Daimleru

Ocon s Ricciardem odhalují vůz pro sezónu 2020

Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

Charles Leclerc má u Ferrari pozici jistou

"Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

Start závodu v Kanadě

Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

Vítězové na pódiu v Monaku

Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo

  • Čtvrtek

    • 1. Trénink (11:00 - 12:30)
    • 2. Trénink (15:00 - 16:30)
  • Sobota

    • 3. Trénink (12:00 - 13:00)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (15:10)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. ALBON, 2. BOTTAS, 3. GASLY... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Brendon Hartley v třetím tréninku v Maďarsku

Red Bull jedná jinak než McLaren. Díky jedné věci se příští rok s Hondou nebude…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Nestal jsem se jedničkou Ferrari," tvrdí Leclerc

  2. Odchod Ricciarda šéfa Renaultu zklamal. Prozradil, kdy rozhodnou o jeho náhradě

  3. Monako 2016? Zuřil jsem, vzpomíná Ricciardo

  4. Dočkají se piloti F1 před prvním závodem testovacích jízd? Russell v to doufá

  5. Ricciardo přiznává, že jednal s Ferrari. Chápe, proč dalo přednost Sainzovi

  6. Úsporná opatření nekončí. Na čem se bude dále šetřit?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud