Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Robert RoBertino Pavelka, 17. května 2024, 18:25 Google+

Pouhých 150 minut po prvním tréninku se vydali piloti opět na sluncem zalitou trať v Imole, aby se tentokrát pokusili přiblížit kvalifikační době. Podruhé se mohli radovat místní tifosi, zatímco Red Bull i nadále ztrácel.

Počet komentářů:  4 komentáře (Poslední 18.05. 12:26) Napište svůj názor
Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto)

Nico Hülkenberg si vyzkoušel trať v Imole vůbec poprvé ve své kariéře (ilustrační foto) | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Oproti času krátce po poledni se teploty příliš nezměnily, vítr poněkud zeslabil na intenzitě a piloti prakticky hned od počátku atakovali nejlepší časy z prvního tréninku. Tentokrát většina přítomných zvolila středně tvrdé pneumatiky, zatímco Mercedes zvolil známé vice versa - nasadil tvrdou směs. První měřený čas zaznamenal velmi agilní Cunoda - 1:17,672 - a krátce po něm se na displejích objevily i výkony ostatních, pohybujících se stále blíže hodnotě 1:17,0. Jako první ji překonal na žlutých pneumatikách Leclerc (1:16,946) a v tomto směru ho dokázal napodobit pouze dvěma pokusy Verstappen (1:16,930 a 1:16,734). Leclerc ovšem hozenou rukavici zvedl a ještě před koncem první třetiny zaznamenal prozatím vedoucí výkon 1:16,677. Malým "oživením" tohoto úseku byly Gaslyho hodiny za šikanou Alta a Alonsovo "žalování" na Hamiltona: "Myslí si, že je na trati sám, ale v předchozím kole mě zdržel v zatáčce 12 a teď v sedmičce," hlásil veterán na boxovou zídku.

Do druhé třetiny tréninku nazuli prakticky všichni měkkou směs a první měřitelný výkon zajel Russell - 1:16,820. Poté padaly lepší časy, opět se vytáhl Cunoda, ale Leclercův nejlepší čas nedokázal porazit. Otázkou je, zda by do pořadí nepromluvil Norris, jemuž se na středně tvrdé směsi podařilo zajet dva nejrychlejší sektory, ale nevyšel mu výjezd ze zatáčky Rivazza a před nájezdem na cílovou rovinku se dostal všemi koly mimo trať, proto raději rovnou zamířil do boxů. Více než dvacet minut se intenzivně pracovalo na obou Williamsech: Albon vyjel na trať až po 24 minutách a Sargeant krátce po něm. Promeškané minuty jim evidentně chyběly.

Jak se ukázalo, největším problémem byla pro piloty Variante Alta, mnoho jich tu doslova přeskákalo druhý obrubník, Carlos Sainz jr., na nějž v boxech "dohlížel" otec, tu napodobil svůj průjezd z prvního tréninku a tím si zničil svůj druhý rychlý pokus. Verstappen si stěžoval na malou přilnavost předku svého vozu a víceméně se trápil. To nakonec dokázal i pět minut před koncem, kdy vyjel v dvojzatáčce Rivazza zcela mimo trať a při návratu málem kolidoval s Ricciardem. Také Hamilton po trati solidně povlával, takže neohrozil překvapivé prozatímní stupně vítězů, kde se příznivcům McLarenu určitě líbilo umístění Piastriho, jenž měl štěstí na zcela volnou trať.

Poslední dvacetiminutovku věnovaly týmy delším stintům, takže časy byly o dvě až tři vteřiny pomalejší. Norris vlastně neměl šanci dokázat, jak mu Imola sedí, protože na nejměkčí směsi vyjel až v posledních dvou minutách a bohužel se lapil do značného provozu. Poslední možné rychlé kolo odjel povětšinou za Zhouem a až za Variante Alta ho předjel, ovšem čas 1:20,770 byl důsledkem tohoto "souboje". 

Kromě Cunody se vytáhl i Nico Hülkenberg, jenž tu absolvuje ve své dlouhé kariéře první závodní víkend. Zpočátku nebyly jeho časy nijak reprezentativní, ale na nejměkčí směsi se mu dařilo. Ovšem podstatně větším překvapením je Juki Cunoda, jehož časy většinou znamenaly pohyb v TOP 5. Japonec ovšem stejně jako Leclerc a Pérez bude po skončení tréninku vyšetřován kvůli nebezpečnému vypuštění na pit-lane.

GP Emilia Romagna (Autodromo Enzo e Dino Ferrari)2. Trénink
Poř. # Jezdec ZeměTým / Šasi, motorČas / odstup
1. 16 Charles LECLERC mcoScuderia Ferrari1:15,906
2. 81 Oscar PIASTRI ausMcLaren F1 Team1:16,098
3. 22 Juki CUNODA jpnVisa Cash App RB Formula One T1:16,286
4. 44 Lewis HAMILTON gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:16,297
5. 63 George RUSSELL gbrMercedes-AMG Petronas F1 Team1:16,311
6. 55 Carlos SAINZ JR. espScuderia Ferrari1:16,423
7. 1 Max VERSTAPPEN nldOracle Red Bull Racing1:16,447
8. 11 Sergio PÉREZ mexOracle Red Bull Racing1:16,552
9. 27 Nico HÜLKENBERG deuMoneyGram Haas F1 Team1:16,826
10. 14 Fernando ALONSO espAston Martin Aramco F1 Team1:16,838
11. 3 Daniel RICCIARDO ausVisa Cash App RB Formula One T1:16,967
12. 4 Lando NORRIS gbrMcLaren F1 Team1:16,980
13. 18 Lance STROLL canAston Martin Aramco F1 Team1:16,991
14. 31 Esteban OCON fraBWT Alpine F1 Team1:17,008
15. 10 Pierre GASLY fraBWT Alpine F1 Team1:17,064
16. 77 Valtteri BOTTAS finStake F1 Team Kick Sauber1:17.088
17. 20 Kevin MAGNUSSEN dnkMoneyGram Haas F1 Team1:17,129
18. 23 Alexander ALBON thaWilliams Racing1:17,135
19. 24 Guanyu ZHOU chnStake F1 Team Kick Sauber1:17,606
20. 2 Logan SARGEANT usaWilliams Racing1:17,848

VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ

Vytisknout

Diskuze: Leclercova nadvláda pokračuje i v druhém tréninku, Cunoda velkým překvapením

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 4, poslední 18.05.2024 12:26 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 4 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Lando Norris zkoušel zpočátku konstrukční prvky, takže k měřeným časům se dostal až v druhé části tréninku (ilustrační foto)

Pochybující Leclerc ovládl první trénink, mistři světa chybovali, Albon nechal…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

  2. Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

  3. PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

  4. V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  5. Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

  6. Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud