DISKUZE K ČLÁNKU Přední křídla Red Bullu se stále prohýbají k zemi - Jak je to možné?

Kauzu nadměrné flexibility měli mnozí po Belgii za vyřešenou. Německý Auto Motor und Sport ovšem přišel s fotografiemi, které křídlo Red Bullu zachycují opět těsně nad zemí. Jak je to možné?

 zpět na článek přehled všech diskuzí

Diskuze: Přední křídla Red Bullu se stále prohýbají k zemi - Jak je to možné?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 15, poslední 12.09.2010 12:06 Vložte komentář

Zobrazit příspěvky: Podle vláken Podle času

  • uzivatel000249

    uzivatel000249

    XXX
    prepáč, skôr by som to napísal, že "RB vymyslel niečo, čo je zakázané a zatiaľ sa to nedá otestovať pri testoch v garáži"... jednoznačné porušovanie pravidiel ...
    presne ako to už niekto tu písal. v atletike niektorí atléti tvrdo trénujú, ale niektorí hľadajú rôzne látky/hormóny, ktoré za zatiaľ nedajú testovať ... komu potom držíš palce v súťaži ?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • feese

    XXX
    RedBull prostě vymyslel něco, co ostatní ne, revoluční věci jsou vždycky na hraně. Vždyť sporný je i F-Duct McLarenu. A o tom přece je F1.
    Nicméně pokud by to chtěla FIA měřit, tak myslím, že by nebyl problém dát všem na křídlo nějaké čidlo, které vzdálenost od vozovky změří a stanovit limit v jaké vzdálenosti musí být např. 90% času.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • Petr

    Petr

    XXX
    A rekl bys, ze na predni kridlo pri teto rychlosti muze pusobi sila o hodnote az 500 kg (ted nemyslim pouze smerem dozadu)?
    Odpor se sice snazi minimalizovat, ale na druhou stranu i maximalizovat pritlak. Jde o nalezeni idealniho kompromisu.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    Nikdo neříká, že testy jsou pravidla, ale vždy musíš mít dané testy aby jsi určil určitou hranici. Mimochodem nic není statické, takže při doslovném výkladu, mají všechny týmy nějaké pohyblivé prvky a právě proto jsou dány hranice testy a těmi rb prochází, takže dokud fia nestanoví test, kterým neprojde je to legální.

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • lordmystic

    XXX
    přesně tak, někteří zde si myslí, že pravidla jsou ty testy které dělá fia zatížením závaží - to je ale velký omyl, pravidla zakazují pohyblivé části, navíc je povolena min. výška nad zemí předního křídla. obojí limonády porušují, jen jim to fia neumí prokázat (nebo nechce, protože slow-motion záběry plus mnoho detailních fotografií mluví více než jasně).

    přísné restrikce a omezení pravidel ze strany fia zapříčinilo přesně to, co známe u atletů - vymýšlí se nové dopingové prostředky nezjistitelné současnými testy, to samé se děje ve f1. a nedělám si iluze že obdobné systémy mají třeba i jiné týmy, bohužel tohle u red bullu je více než očividné a nikdo s tím nic nedělá :(

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000286

    uzivatel000286

    XXX
    zajímalo by mě co to mají za matroš. 04
    železo to asi nebude. 01

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Převážně uhlíková vlákna, jako ostatní. Rozdíl bude při výrobním procesu a vrstvení těch kompozitů.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
  • uzivatel000190

    uzivatel000190

    XXX
    RB je na hraně pravidel, ale to je v f1 každý. Každopádně je blbost to co říká Whitmarsh, podle fotek se to posuzovat nedá, bylo by to až příliš nepřesné. Vždy musí byt stanovena jasně metodika, kterou to musí projít to by pak třeba podle jiného pohledu bylo křídlo u mcl také moc ohebné.... Podle pocitů fakt ne.
    Však fia na to přijde jak se jim dostat na kobylku, vždyť přece ten odpor vzduchu který tlačí křídlo dozadu musí být oproti tomu co ho tlačí dolu úplně minimální, tak proč to nenasimulovat v garáži?

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • radkoff

    XXX
    redbull dává křííídla!

    a ostatním na prdel. jen tak dál. přesně tohle je FORMULE JEDNA!

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
  • david

    XXX
    A Mclr strasne stve, ze ma to neprislo oni a proto kolem sebe porad kope. GO RBR GO! 01 Mclr 02

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • uzivatel000249

      uzivatel000249

      XXX
      nazvi si to ako chces, v prvom rade je to obchádzanie pravidiel, a to sa mi velmi nepaci ... 05

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit
      • uzivatel000286

        uzivatel000286

        XXX
        Jaký obcházení pravidel mají vydržet 100 Kg nebo kolik a to splnují. Přišli na něco co jiní ne a to je taky F1. Kdyby FIA zvedla požadavek na váhu a to několikanásobně tak je to jen samozřejmně dobře, určitě by je to oslabylo a bylo by se zase na co dívat.

        + 0 / − 0

        ohodnotit kladně záporně

        Reagovat Nahlásit
        • badys

          XXX
          Tak obcházení pravidel to určitě je, protože pohyblivé aerodynamické prvky jsou zakázány. Ale nejde to dokázat , protože testy které by to mněli odhalit to neumí. Takže zatím legální.

          + 0 / − 0

          ohodnotit kladně záporně

          Reagovat Nahlásit
  • ondroo

    XXX
    ak som to pochopil,tak je to celkom jednoduche,tlak vzduch posunie kridlo dozadu a potom dole,ak auto spomali kridlo sa vrati do povodnej polohy v ktorej to meraju pri zatazovych testoch.Aky su v tom RedBulle vychcany 12

    + 0 / − 0

    ohodnotit kladně záporně

    Reagovat Nahlásit
    • Petr

      Petr

      XXX
      Ano, pochopil jsi to správně 03

      Skladba vláken je taková, že nosný prvek se ochotně prohýbá vzad (testy FIA testují průhyb dolů, takže je v pořádku). Ale jakmile je vzadu, bočnice se dokáží najednou prohnout dolů díky chytrému postavení křídla a výběru kompozitů v jeho různých částech.

      + 0 / − 0

      ohodnotit kladně záporně

      Reagovat Nahlásit

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Zprávy odjinud

reklama