Lotus v letošním šampionátu nasbíral 264 bodů a okupuje čtvrtou příčku, ve zbývajících čtyřech závodech by si ale ještě rád polepšil. Mercedes na třetím místě před ním má 287 bodů, druhé Ferrari ještě o 10 bodů více.
"Tlak je na nich, ne na nás. Myslím, že jsme 23 bodů za Mercedesem a 33 bodů za Ferrari. Pokud v tom dokážeme pokračovat - byť je to možná trochu ambiciózní - tak bychom se mohli třetí příčku stáhnout. Rychlost je jedna věc, ale musíte zároveň získávat body," upozorňuje Boullier.
Jeho tým v závěru dokázal zrychlit vůz. Novinky fungují a monopost E21 je konkurenceschopnější i v kvalifikacích: "Dokázali jsme vůz vyvíjet. Co jsme během sezóny přivezli, to rozhodně zvýšilo výkonnost víceméně tak, jak jsme čekali." Podle Tota Wolffa z Mercedesu Lotus jen v Koreji dokázal zrychlit o 4 desetiny na kolo, což v je v F1 obrovský skok (více zde).
"Je pravda, že to byl trochu risk, ale jsem velmi hrdý na to, co jsme dokázali s prodlouženým rozvorem - a nejde jen o ten rozvor, ale také o aerodynamiku kolem něj a všechno. Je příjemné pozorovat, jak nový proces, který uplatňujeme - včetně pilota v simulátoru - zdá se, alespoň tentokrát, funguje."
Lotus v posledních závodech na rozdíl od svých největších soupeřů v podobě Ferrari a Mercedesu učinil pokrok (foto: Lotus F1 Team)
Je to tedy dobré a příjemné vidět, jak se trochu zlepšujeme, zrychlujeme auto v kvalifikaci a přitom v závodě udržujeme jeho vlastnosti," dodává Boullier s odkazem na šetrnost vozu E21 k pneumatikám.