Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

PH, 13. května 2024, 08:00 Google+

Ford v roce 2026 vstoupí do Formule 1 prostřednictvím partnerství s Red Bullem, se kterým vyvíjí novou pohonnou jednotku. V zákulisí se hovoří o tom, že nebude konkurenceschopná, což americký gigant popírá.

Počet komentářů:  10 komentářů (Poslední 19.05. 18:07) Napište svůj názor
Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled

Pohonná jednotka Hondy bude Red Bully poháněn příští rok naposled | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Nové motory v F1 budou od sezóny 2026 využívat syntetická paliva, významně však bude navýšen elektrický výkon. I když sám Christian Horner potvrdil, že jejich motorová divize zaostává o 70 let za Ferrari, tak přiznal, že přetáhl už 220 lidí z Mercedesu a že vše stihnou.

Šéf Mercedesu Toto Wolff se na oplátku snaží vyvolat pochybnosti o budoucím výkonu motoru Red Bullu, aby přilákal Maxe Verstappena a případně i Adriana Neweyho do svého týmu, ředitel Fordu však tvrdí, že plní všechny vývojové cíle a na počátek nové éry F1 budou dobře připraveni.

"Jako u každého programu si stanovujete cíle a milníky. Momentálně plníme všechny naše cíle a požadované milníky. Můžu jen říct, že jsme si své cíle pro pohonnou jednotku stanovili na základě zkušeností a toho, co považujeme za nezbytné pro úspěch v roce 2026," popisuje Mark Rushbrook.

Uznává ale, že nic neví o tom, jak je na tom ve vývoji konkurence: "Nemáme ponětí o tom, jak si stojí soupeři a jaká je jejich vývojová křivka. Zkrátka nemáme přímé srovnání s našimi soupeři. Když se ale podíváme na to, co podle nás potřebujeme k tomu, abychom byli úspěšní, pak jsme na tom dobře," komentuje šéf Fordu.

img-responsive

Ford má na starosti vývoj elektrických součástí nové pohonné jednotky Red Bullu | foto: Magneti Marelli

Red Bull po příštím roce přestane využívat pohonné jednotky Hondy, která se do F1 vrátí s Aston Martinem, proto jejich motorová divize (RBPT) musí přijít s vlastním řešením. Soustředí se na vývoj spalovacího motoru a turba, elektrickou část má na starosti Ford.

"Motor s vnitřním spalováním a turbo původně nebyly na seznamu věcí, se kterými bychom pomáhali, ale pokud jde o modely a testování, tak máme poznání, s kterým můžeme pomoci," poznamenává Rushbrook.

"Tohle tedy nyní probíhá, ačkoliv naším hlavním zaměřením jsou stále elektrické komponenty. Zajišťujeme přímou technickou podporu pro všechny tyto prvky od lidí z Fordu v továrně v Milton Keynes. Přispíváme v mnoha oblastech," dodává ředitel Fordu věřící v to, že po svém vstupu do F1 budou dostatečně konkurenceschopní.

Vytisknout

Diskuze: Ford reaguje na zprávy o údajně slabém výkonu nového motoru Red Bullu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 10, poslední 19.05.2024 18:07 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 10 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Sergio Pérez stojí na rozhraní mezi bytím a nebytím

Zaručené zprávy týkající se Péreze, nebo jenom (před)poslední dohady?

Vítejte v malém zamyšlení nad událostmi posledních dnů

Hrstka ohlédnutí za Maxem, penalizacemi a novou krví

Lando Norris s McLarenem

Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

Kevin Magnussen byl jedním z nejvíce rozzlobených pilotů (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

Smůla a současně hrdinský výkon - to byl Lando Norris v Kataru

Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Lewis Hamilton s Toto Wolff počítají vzájemnou spolupráci na poslední hodiny (Ilustrační foto)

Prohlášení po kvalifikaci: Očekává se závod spíše strategický než bojovný

Max Verstappen se vrátil do čela startovního pole po pěti měsících a jednom dnu (ilustrační foto)

V kvalifikaci poprvé od GP Rakouska vítězí Verstappen, Ferrari ztrácejí dech

Nico Hülkenberg vybojoval pro Haas další nesmírně důležité body.

Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

Valtteri Bottas v posledních podnicích letošní sezóny přikládá pod kotel (ilustrační foto)

Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

Charles Leclerc v dešti v závodě v Kanadě

V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  • Pátek

    • 1. Trénink (10:30 - 11:30)
    • 2. Trénink (14:00 - 15:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (11:30 - 12:30)
    • Kvalifikace (15:00)
  • Neděle

    • Závod (14:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Logan Sargeant během prvních předsezónních testů v Bahrajnu

Je Sargeantova sedačka v ohrožení? Američan sebevědomě odmítá jakýkoli tlak

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Příliš přísná penalizace Norrise? McLaren žádá FIA o přezkoumání způsobu udělování trestů + VIDEO

  2. Russella porazil týmový dvojblok McLarenu, pořadí se měnilo na cílové rovince

  3. PROHLÁŠENÍ po Grand Prix: Odhodlání všech před posledním závodem roku

  4. V Katartu začíná nejlépe Leclerc. Mercedesy a Verstappen se ztrátou

  5. Kvalifikace na sprint vyšla nejlépe Norrisovi, Ferrari zaostává a Pérezův pád pokračuje

  6. Grand Prix pokutového bloku zvládl nejlépe Verstappen

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud