Ferrari lepí díru po ztrátě sponzorů, hmotnostní cíle plní. Šasi Red Bullu je o 3 kg lehčí než loni

PH, 4. ledna 2023, 09:30 Google+

Ferrari kromě vylepšování finanční situace závodního F1 týmů během zimy pracuje pochopitelně i lepší výkonnosti svého nového závodního monopostu. K tomu patří také snižování jeho váhy, což se daří také mistrovskému Red Bullu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Carlos Sainz s Ferrari F1-75 v Mexiku

Carlos Sainz s Ferrari F1-75 v Mexiku | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Italské stáji vznikla po odchodu sponzorů po loňské sezóně díra ve výši 55 milionů dolarů (1,26 mld. Kč). V partnerství nepokračuje Velas zabývající se kryptoměnami a Snapdragon vyrábějící procesory.

Ten zřejmě přejde k jinému F1 týmu, pravděpodobně k Mercedesu, který nedávno oznámil společný podnik zaměřený na vývoj elektroniky kokpitu s mateřskou společností Qualcomm. Velas přispíval Ferrari 30 mil. dolary ročně, Snapdragon 25 mil. dolary, což společně činilo přibližně čtvrtinu jeho rozpočtu.

Se sponzory ze světa kryptoměn mají problémy také ostatní týmy i celá F1 po sérii bankrotů na kryptoburzách. Například sponzor Mercedesu FTX, který překvapivě zkrachoval v prosinci, dluží německé stáji kolem 15 milionů dolarů (344 mil. Kč). "Každý tým má podobného sponzora, stejně jako společnost Formule 1, všichni tedy  budou postiženi," prohlásil její šéf Toto Wolff.

img-responsive

Ferrari F1-75 ve speciálním zbarvení pro Monzu, která oslavila 100 let | foto: Scuderia Ferrari


Honba za nižší hmotností

Ferrari se nicméně daří při vývoji nového monopostu s kódovým označením 675, který má být veřejnosti slavnostně představen již 14. února 2023, den po novém Aston Martinu.

Jedno z klíčových oblastí zlepšení má být váha nového auta. Hmotnostní limit letos klesá na 796 kg z loňských 798 kg. Zatímco loni monoposty špičkových stájí zpočátku obecně trpěly velkou nadváhou, letos se hodně úsilí věnuje jejich dietě, což umožní přidávat do vozu závaží pro lepší vyvážení a optimalizací práce s pneumatikami.

Zatímco Red Bull loni dokázal znatelně zeštíhlit svůj vůz v průběhu sezóny a v její pozdější fázi v ní dominovat, tak ani jemu ani Mercedesu se nepodařilo snížit váhu tolik, jak by si přáli. Rakouská stáj nicméně nedávno již homologovala nové šasi, které je přibližně o 3 kg lehčí než to loňské vítězné RB18.

Podle zákulisních zdrojů se v tom daří také Ferrari snažící se ušetřit každý gram, což se pozitivně odrazí v časech na kolo a s lepším vyvážením zejména v lepší životnosti pneumatik. Jak na tom nové šasi skutečně bude, to se ukáže až po dokončení a sestavení nového vozu. První zprávy z týmy jsou nicméně pozitivní.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari lepí díru po ztrátě sponzorů, hmotnostní cíle plní. Šasi Red Bullu je o 3 kg lehčí než loni

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Podlaha Alfy Romeo

Velké sponzorské přesuny: ORLEN míří k AlphaTauri, kdo podepsal s Alfou?

Nové vozy jsou již ve finálních fázích výroby

Haas oznamuje, kdy ukáže VF-23. Známe data představení nových vozů všech týmů

Max Verstappen během rozhovoru na galavečeru FIA

Verstappen nechce, aby Ricciardo pracoval na nastavení monopostu Red Bulu

Pietro Fittipaldi první den při testech v Bahrajnu

Haas oznámil jméno třetího pilota. Pokračuje nositel slavného jména

Vůz AMR22 v Singapuru

Aston Martin chystá chytré inovace, vůz AMR23 se z 95 % liší. Oceňuje Alonsovu precizní zpětnou vazbu

Lando Norris s McLarenem MCL36 v Mexiku

McLaren musí udělat stejně velký pokrok jako loni Ferrari, nabádá Norris

Carlos Sainz v závodě v Mexiku

Sainz chce lepší vstup do sezony: Loni jsem měl jiná očekávání, říká

Kubica, Robert

Byl jsem smířený, že mě Kubica u Ferrari nahradí, vzpomíná Massa

Mick Schumacher před závodem ve Francii

Zbavit se Schumachera? Nelogické, vzkazuje Haasu Surer

Sebastian Vettel v Ázerbájdžánu

Windsor o Vettelovi: Když měl ideální vůz, exceloval, když ne, byl průměrný

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Cílové rovinka v Šanghaji

Další obrat aneb Velká cena Číny 2023 se nakonec přece jen pojede?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Aston Martin chystá chytré inovace, vůz AMR23 se z 95 % liší. Oceňuje Alonsovu precizní zpětnou vazbu

  2. Byl jsem smířený, že mě Kubica u Ferrari nahradí, vzpomíná Massa

  3. Haas oznamuje, kdy ukáže VF-23. Známe data představení nových vozů všech týmů

  4. Haas oznámil jméno třetího pilota. Pokračuje nositel slavného jména

  5. McLaren musí udělat stejně velký pokrok jako loni Ferrari, nabádá Norris

  6. Sainz chce lepší vstup do sezony: Loni jsem měl jiná očekávání, říká

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud