Ferrari lepí díru po ztrátě sponzorů, hmotnostní cíle plní. Šasi Red Bullu je o 3 kg lehčí než loni

Petr Hlawiczka, 4. ledna 2023, 06:30 Google+

Ferrari kromě vylepšování finanční situace závodního F1 týmů během zimy pracuje pochopitelně i lepší výkonnosti svého nového závodního monopostu. K tomu patří také snižování jeho váhy, což se daří také mistrovskému Red Bullu.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Carlos Sainz s Ferrari F1-75 v Mexiku

Carlos Sainz s Ferrari F1-75 v Mexiku | foto: Pirelli

Sdílejte článek

Italské stáji vznikla po odchodu sponzorů po loňské sezóně díra ve výši 55 milionů dolarů (1,26 mld. Kč). V partnerství nepokračuje Velas zabývající se kryptoměnami a Snapdragon vyrábějící procesory.

Ten zřejmě přejde k jinému F1 týmu, pravděpodobně k Mercedesu, který nedávno oznámil společný podnik zaměřený na vývoj elektroniky kokpitu s mateřskou společností Qualcomm. Velas přispíval Ferrari 30 mil. dolary ročně, Snapdragon 25 mil. dolary, což společně činilo přibližně čtvrtinu jeho rozpočtu.

Se sponzory ze světa kryptoměn mají problémy také ostatní týmy i celá F1 po sérii bankrotů na kryptoburzách. Například sponzor Mercedesu FTX, který překvapivě zkrachoval v prosinci, dluží německé stáji kolem 15 milionů dolarů (344 mil. Kč). "Každý tým má podobného sponzora, stejně jako společnost Formule 1, všichni tedy  budou postiženi," prohlásil její šéf Toto Wolff.

img-responsive

Ferrari F1-75 ve speciálním zbarvení pro Monzu, která oslavila 100 let | foto: Scuderia Ferrari


Honba za nižší hmotností

Ferrari se nicméně daří při vývoji nového monopostu s kódovým označením 675, který má být veřejnosti slavnostně představen již 14. února 2023, den po novém Aston Martinu.

Jedno z klíčových oblastí zlepšení má být váha nového auta. Hmotnostní limit letos klesá na 796 kg z loňských 798 kg. Zatímco loni monoposty špičkových stájí zpočátku obecně trpěly velkou nadváhou, letos se hodně úsilí věnuje jejich dietě, což umožní přidávat do vozu závaží pro lepší vyvážení a optimalizací práce s pneumatikami.

Zatímco Red Bull loni dokázal znatelně zeštíhlit svůj vůz v průběhu sezóny a v její pozdější fázi v ní dominovat, tak ani jemu ani Mercedesu se nepodařilo snížit váhu tolik, jak by si přáli. Rakouská stáj nicméně nedávno již homologovala nové šasi, které je přibližně o 3 kg lehčí než to loňské vítězné RB18.

Podle zákulisních zdrojů se v tom daří také Ferrari snažící se ušetřit každý gram, což se pozitivně odrazí v časech na kolo a s lepším vyvážením zejména v lepší životnosti pneumatik. Jak na tom nové šasi skutečně bude, to se ukáže až po dokončení a sestavení nového vozu. První zprávy z týmy jsou nicméně pozitivní.

Vytisknout

Diskuze: Ferrari lepí díru po ztrátě sponzorů, hmotnostní cíle plní. Šasi Red Bullu je o 3 kg lehčí než loni

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ferrari SF-24 Carlose Sainze na startovním roštu

"Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Max Verstappen vyváží Landa Norrise mimo trať

"V takové situaci jsem poprvé." Norris o tom, jak jeho přátelství s Verstappenem ovlivňuje boj o titul

Carlos Sainz stříhá v Maranellu metr

"Zbývající závody s Ferrari nebudou mou poslední šancí na vítězství," věří Sainz mířící k Williamsu

McLaren je jedním z témat našeho ohlédnutí za předposlední částí sezóny

Jednou z mála jistot současné F1 je rekordman Fernando Alonso

Max Verstappen se svou trofejí

Colapinto varován před přestupem k Red Bullu: "Zničí tě!"

Valtteri Bottas v F1 se závoděním brzy skončí

Stake F1 úplně obmění svou jezdeckou sestavu, místo Bottase přichází nováček z Brazílie

Sergio Pérez sezónu za Red Bull podle Helmuta Marka dokončí

Colapinto či Sainz do Red Bullu místo Péreze? Spekulace sílí

George Russell sice dostal pokutu, ale výsledku na trati se netýkala

Poslední rest vyřízen - čtveřice provinilců, která porušila startovní proceduru, zná verdikt

Alex Albon a Williams zažili opravdu krutý závodní víkend (ilustrační foto)

PROHLÁŠENÍ po závodě: Verstappena uznává i konkurence

Pierre Gasly a Esteban Ocon dokázali téměř nemožné a posunuli Alpine z devátého na šesté místo v Poháru konstruktérů

Ani závod se neobešel bez červené, hrdinský výkon Alpine zastínil Verstappen

  • Pátek

    • 1. Trénink (5:30 - 6:30)
    • 2. Trénink (9:00 - 10:00)
  • Sobota

    • 3. Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:00)
  • Neděle

    • Závod (7:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. NORRIS, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Cílové rovinka v Šanghaji

Další obrat aneb Velká cena Číny 2023 se nakonec přece jen pojede?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. "Las Vegas nám bude sedět více než McLarenu." Ferrari zaútočí na titul

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud