Lando cílem projel jako 12. a jeho týmový kolega Daniel Ricciardo dokonce až jako 15., byť do závodu startoval po penalizacích soupeřů ze sedmé pozice. Trest za výměnu pohonné jednotky obdržel i Norris, jenže v závodě nebyl konkurenceschopný ani jeden z nich. Od McLarenu se nečekaly zázraky, ale taková ztráta po mdlém výkonu byla překvapením.
Kromě vysoké degradace kvůli nedělním vyšším teplotám Norris poukázal na zajímavý deficit, s nímž se McLaren potýká při aktivaci systému pro snížení odporu (DRS): zatímco soupeři s otevřeným křídlem dokáží významně zrychlit, MCL36 moc rychlosti nenabere.
Slabina při aktivaci DRS
"Myslím, že jsme patřili k těm nejrychlejším na rovinkách. Hodně jsme ale ztráceli v DRS - z určitého důvodu byl náš výkon v DRS dost šokující," připouští mladý pilot McLarenu, který se na rovinkách i s otevřeným křídlem sotva přibližoval soupeřům, jež potřeboval předjet.
"Některá auta jsou mnohem lepší než jiná. Čistě na rovinkách jsme, myslím, byli rychlejší než Red Bull. Jenže když Red Bull otevře DRS, získá nějakých 15 km/h a je úplně v jiné lize ve srovnání s ostatními. Něco nám tedy s DRS chybí, což nás obírá o příležitosti k předjíždění ve srovnání s ostatními," pokračuje Norris, jenž v kvalifikaci na speed-trapu v Radillonu ztrácel na Williams Alexandera Albona jen 2,9 km/h.
Nešlo o překvapení
McLaren tím ale podle něj nebyl až tak překvapený: "Myslím, že to bylo přesně takové, jaké jsme očekávali. Věděli jsme, že v závodě to letos v Belgii bude mnohem horší než v předchozích letech, protože jízda v závěsu se hodně zhoršila."
"Kromě toho jsme se zasekli za Astonem a za Williamsem. Myslím, že Aston měl jasně lepší rychlost než my. Ale Williams byl na rovinkách tak rychlý a já jsem byl v DRS vláčku, nemohl jsem toho moc udělat. Podle mě jsme byli jen tam, kde jsme si zasloužili být," kroutí hlavou Norris.
"Myslím, že se rozdíly mezi auty zdály být tento víkend větší než obvykle. Šlo o delší trať, na níž to je hodně o efektivitě, jezdit s co nejnižším přítlakem, ale přesto mít pořád vůz, který velmi dobře funguje v rychlých i pomalých zatáčkách. A to očividně nemáme," uznává 22letý pilot.
V Holandsku bude s vyšším přítlakem lépe
Tento víkend čeká týmy Velká cena Holandska v Zandvoortu, který má zcela odlišné vlastnosti. McLarenu by měl svědčit více než Spa. "Vysoký přítlak, snad nás to tedy dostane blíže k výkonnosti v Budapešti. Ale nikdy nevíte, loni šlo o naši nejhorší trať," poznamenává Norris.
"Doufám, že letos tomu tak nebude kvůli problémům, které jsme měli kdysi, ale které se letos tak neprojevují - máme jiné problémy. Takže uvidíme. Každopádně to nemůže být o moc horší než uplynulý víkend," dodává.