Co scházelo McLarenu v Belgii? Norris o "šokující ztrátě v DRS"

Petr Hlawiczka, 31. srpna 2022, 07:00 Google+

Pilot McLarenu Lando Norris popisuje, proč se svým týmem propadli během Velké ceny Belgie. Zažili velké zklamání, když v neděli přicházeli o pozice a odjeli z ní bez jediného bodu. Jejich rychlost na rovinkách přitom původně nebyla špatná.

Počet komentářů:  9 komentářů (Poslední 01.09. 19:47) Napište svůj názor
Lando Norris ve Spa-Francorchamps

Lando Norris ve Spa-Francorchamps | foto: McLaren

Sdílejte článek

Lando cílem projel jako 12. a jeho týmový kolega Daniel Ricciardo dokonce až jako 15., byť do závodu startoval po penalizacích soupeřů ze sedmé pozice. Trest za výměnu pohonné jednotky obdržel i Norris, jenže v závodě nebyl konkurenceschopný ani jeden z nich. Od McLarenu se nečekaly zázraky, ale taková ztráta po mdlém výkonu byla překvapením.

Kromě vysoké degradace kvůli nedělním vyšším teplotám Norris poukázal na zajímavý deficit, s nímž se McLaren potýká při aktivaci systému pro snížení odporu (DRS): zatímco soupeři s otevřeným křídlem dokáží významně zrychlit, MCL36 moc rychlosti nenabere.

Slabina při aktivaci DRS
"Myslím, že jsme patřili k těm nejrychlejším na rovinkách. Hodně jsme ale ztráceli v DRS - z určitého důvodu byl náš výkon v DRS dost šokující," připouští mladý pilot McLarenu, který se na rovinkách i s otevřeným křídlem sotva přibližoval soupeřům, jež potřeboval předjet.

img-responsive

Lando Norris se svým závodním inženýrem | foto: McLaren

"Některá auta jsou mnohem lepší než jiná. Čistě na rovinkách jsme, myslím, byli rychlejší než Red Bull. Jenže když Red Bull otevře DRS, získá nějakých 15 km/h a je úplně v jiné lize ve srovnání s ostatními. Něco nám tedy s DRS chybí, což nás obírá o příležitosti k předjíždění ve srovnání s ostatními," pokračuje Norris, jenž v kvalifikaci na speed-trapu v Radillonu ztrácel na Williams Alexandera Albona jen 2,9 km/h.

Nešlo o překvapení
McLaren tím ale podle něj nebyl až tak překvapený: "Myslím, že to bylo přesně takové, jaké jsme očekávali. Věděli jsme, že v závodě to letos v Belgii bude mnohem horší než v předchozích letech, protože jízda v závěsu se hodně zhoršila."

"Kromě toho jsme se zasekli za Astonem a za Williamsem. Myslím, že Aston měl jasně lepší rychlost než my. Ale Williams byl na rovinkách tak rychlý a já jsem byl v DRS vláčku, nemohl jsem toho moc udělat. Podle mě jsme byli jen tam, kde jsme si zasloužili být," kroutí hlavou Norris.

img-responsive

McLaren v neděli poprvé od Kanady na body nedosáhl | foto: McLaren

"Myslím, že se rozdíly mezi auty zdály být tento víkend větší než obvykle. Šlo o delší trať, na níž to je hodně o efektivitě, jezdit s co nejnižším přítlakem, ale přesto mít pořád vůz, který velmi dobře funguje v rychlých i pomalých zatáčkách. A to očividně nemáme," uznává 22letý pilot.

V Holandsku bude s vyšším přítlakem lépe
Tento víkend čeká týmy Velká cena Holandska v Zandvoortu, který má zcela odlišné vlastnosti. McLarenu by měl svědčit více než Spa. "Vysoký přítlak, snad nás to tedy dostane blíže k výkonnosti v Budapešti. Ale nikdy nevíte, loni šlo o naši nejhorší trať," poznamenává Norris.

"Doufám, že letos tomu tak nebude kvůli problémům, které jsme měli kdysi, ale které se letos tak neprojevují - máme jiné problémy. Takže uvidíme. Každopádně to nemůže být o moc horší než uplynulý víkend," dodává.

Vytisknout

Diskuze: Co scházelo McLarenu v Belgii? Norris o "šokující ztrátě v DRS"

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 9, poslední 01.09.2022 19:47 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 9 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohled na startovní rovinku v Číně

GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

Norrisovi se podařilo ovládnout povětrnostní ruletu v Šanghaji (ilustrační foto)

Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Max Verstappen před Sergiem Pérezem ve Velké ceně Belgie

"Za dominanci není lehké šasi, ale odlišná filozofie aerodynamiky," reaguje Red…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. Kvalifikaci sprint v Číně ovlivnil déšť a traťové limity, Norrisovi pršelo štěstí

  3. GRAFIKA: Startovní rošt sprintu v Číně - McLaren s Mercedesem z 1. řady

  4. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud