Alpine vinilo ze selhání elektroniky Alonsa v Rakousku McLaren, chybu pak našlo u sebe

Petr Hlawiczka, 18. července 2022, 06:00 Google+

Stáj Alpine F1 prošetřila selhání pohonné jednotky Fernanda Alonsa, který v Rakousku zůstal stát na roštu při startu sobotního sprintu. Původně ukázala prstem na McLaren, který celému startovnímu poli dodává standardizovanou elektronickou řídicí jednotku (ECU). Chyba však byla jinde.

Počet komentářů:  8 komentářů (Poslední 20.07. 20:29) Napište svůj názor
Alonsova Alpina A522 bez kapotáže v rakouských boxech

Alonsova Alpina A522 bez kapotáže v rakouských boxech | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Sdílejte článek

Alonso měl našlápnuto ke skvělému výsledku, neodstartoval
Sobotní odpoledne přineslo velké zklamání pro španělského pilota, jenž se po startu ze své osmé pozice nepohnul ani o milimetr. Mechanici ho zatlačili do garáže a Alonso se na trať už nedostal. Klasifikován byl na posledním místě, což znamenalo také mizernou pozici pro začátek nedělní velké ceny.

Ještě v druhém tréninku před sprintem předvedl výborný výkon, když čtvrtým časem předčil jeden Red Bull i oba Mercedesy a zbylé soupeře. Po závadě řídicí jednotky však jeho šance vyhasly, výtečná jízda v neděli, během níž předvedl dokonce třetí nejrychlejší kolo, mu přesto zaručila bodované umístění. Nebýt podivných vibrací po druhé zastávce, po níž musel do boxů neplánovaně hned v dalším kole ještě jednou, mohl by bojovat dokonce o šesté místo.

Na vině byla součástka Alpine, nikoliv McLarenu
Když jsme se u Alpine ptali na příčinu jeho problému, tak ukázali prstem na ECU dodávanou McLarenem. Po dalším šetření v průběhu týdne se však ukázalo, že máslo má na hlavě spíše samotný tým - ECU vypadla proto, že nedostávala elektrickou energii.

"V tu chvíli jsme si mysleli, že šlo o závadu ECU. Vzali jsme ji zpět do továrny, kde jsme dokázali problém replikovat. A nebyla to ECU. Šlo o krabičku, která ECU napájí," přiznává šéf týmu Otmar Szafnauer, jenž letos v lednu přišel jako posila z Aston Martinu (bývalé Force Indie).

"ECU tedy byla v pořádku, ale napájecí skříňka, která napájí ECU, v pořádku nebyla. A když nemáte elektřinu, tak to vypadá jakoby ECU byla mrtvá. Všechny náznaky směřovaly k tomu, že selhala ECU. Ale nevěděli jsme, že nefungovala napájecí skříňka. A to je součástka Alpine," vysvětluje Szafnauer.

Problémy s palivovými čerpadly Bosch
Potíže měl také týmový kolega Alonsa Esteban Ocon, jemuž po projetí cílem velké ceny odešlo standardizované vysokotlaké palivové čerpadlo, které všem dodává pro změnu Bosch. Stejná chyba přitom vyřadila Francouze už z Velké ceny Británie.

img-responsive

Bočnice a podlaha Alpine A522 | foto: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

"Závada na palivovém čerpadle je stejná jako ta, která se u nás již párkrát objevila na dynamometru. Proto jsme se sami pokoušeli tyto problémy vyřešit, protože Bosch neřeší instalaci v F1, jelikož jde o součástku pro silniční auta," uvádí šéf Alpine.

"Mělo s tím problém několik týmů, my a Ferrari jsme od FIA dostali povolení pro naše vlastní úpravy. Proto jsme šli svou vlastní cestou při nápravě problému Bosche. Naše řešení fungovalo v první 9 závodech, neměli jsme žádné problémy na dynamometru ani na trati," pokračuje 57letý americko-rumunský inženýr.

"Pak se něco stalo, zřejmě jsme zaznamenali odlišné druhy zátěže nebo to mělo nějaký jiný důvod, a začala selhávat. Bosch to taky zlepšil oproti začátku, upravili elektrické spojení. Některé týmy tedy využívaly vylepšení Bosche, a dva týmy využívaly svá vlastní vylepšení. My pracujeme na nové opravě pro Francii a zároveň zkoumáme, co nedávno udělal Bosch pro nápravu původního problému," dodává Szafnauer.

Vytisknout

Diskuze: Alpine vinilo ze selhání elektroniky Alonsa v Rakousku McLaren, chybu pak našlo u sebe

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 8, poslední 20.07.2022 20:29 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 8 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lewis Hamilton po závodě v Kanadě

Budoucnost Hamiltona? Pilot Mercedesu prozradil, jak ji vidí

George Russell a Lewis Hamilton po úspěšném závodě v Maďarsku

Mercedes je povzbuzen pokrokem a chystá další novinky. Sezonu nebalí

Oscar Piastri

Rozhodnuto: Piastri bude mít závodní sedačku v roce 2023

Kevin Magnussen s vylepšeným Haasem VF-22

"Máme snad kopírovat Williams?" Šéf Haasu reaguje na narážky o bílém Ferrari

Charles Leclerc hovoří o mentálním tréninku, chybách a zálibách

Leclerc nechává nahlédnout do svého nitra: "Jsem ve hře o titul"

Alexander Albon

Williams si jistí Albona, oznamuje uzavření nové smlouvy. Kdo k němu přijde místo Latifiho?

Pohonná jednotka RBPT001

Red Bull získává další velkou posilu z Mercedesu, prodlužuje spolupráci s Hondou

Zadní křídlo a výfuk Alpine

Zmatky kolem Piastriho: Alpine ho oznámilo jako svého jezdce, ten to popírá

Carlos Sainz a Charles Leclerc v závodě v Maďarsku

"Nevyhráli bychom ani s lepší strategií," tvrdí Ferrari po závodu v Maďarsku

GP Maďarska (Hungaroring)

FOTO: Nedělní závod na Hungaroringu

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Fernando Alonso v závodě v Ázerbájdžánu

Alpine chce ve Francii zaskočit soupeře. "Vypadá to velmi dobře," říká Szafnauer

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Budoucnost Hamiltona? Pilot Mercedesu prozradil, jak ji vidí

  2. Leclerc nechává nahlédnout do svého nitra: "Jsem ve hře o titul"

  3. "Máme snad kopírovat Williams?" Šéf Haasu reaguje na narážky o bílém Ferrari

  4. Mercedes je povzbuzen pokrokem a chystá další novinky. Sezonu nebalí

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud