Bílé Ferrari? Týmy žádají FIA, aby prověřila spolupráci dvou týmů v Maranellu

Petr Hlawiczka, 21. dubna 2022, 06:30 Google+

Haas do sezóny vstoupil s velmi konkurenceschopným vozem, což se podezřívavým soupeřům moc nezdá. Proto žádají Mezinárodní automobilovou federaci, aby prověřila spolupráci americké stáje s Ferrari, od kterého odebírá motory. Aerodynamický vývoj totiž probíhá pod jednou střechou.

Počet komentářů:  30 komentářů (Poslední 23.04. 12:38) Napište svůj názor
Haas během testů v Barceloně poté, co přišel o ruského sponzora Uralkali

Haas během testů v Barceloně poté, co přišel o ruského sponzora Uralkali | foto: Haas F1 Team

Sdílejte článek

Něco podobného jsme zažívali před dvěma roky, kdy byl Racing Point (nyní Aston Martin) nakonec potrestán za nepovolené kopírování Mercedesu. Nyní padá podezření na velmi rychlý Haas, jenž pro změnu úzce spolupracuje s Ferrari. I když se jedná o velmi malý tým, navrátilec Kevin Magnussen s jeho zcela novým vozem do sezóny 2022 vtrhnul pátým místem v Bahrajnu, soupeřům z toho obrazně spadla brada.

"Bylo to trochu překvapením. Nečekal jsem, že se vyvážení v konkurenceschopnosti týmů změní po tak velké změně v pravidlech, protože to nahrává spíše týmům s věším know-how a lepší infrastrukturou," podivuje se například šéf Alpine Otmar Szafnauer.

Před dvěma roky vedl potrestaný "růžový Mercedes," má tedy zkušenosti s tím, jak se pohybovat na hraně pravidel. Své pochybnosti již dal najevo představitelům řídicího orgánu: "Jsem si jistý, že to FIA prošetří a dojde k těm správným záměrům, pokud jde o to, jak jsou si tato dvě auta podobná."

img-responsive

Charles Leclerc s Ferrari F1-75 v Bahrajnu | foto: Pirelli

Určité pochybnosti ale mají také představitelé ostatních týmů. Moc tomu  nepřidává ani to, že Haas část svého týmu přesunulo do Maranella. "Pro nás jde o otázku principu. Dva týmy by neměly mít společného nic víc než motor a vnitřní části převodovky," upozorňuje šéf McLarenu Andreas Seidl.

"Nemělo by docházet k žádnému sdílení infrastruktury. Nebezpečí spočívá v tom, že sdílení informací zlepší B-tým a zároveň také pomůže A-týmu," vysvětluje šéf McLarenu, jenž odebírá pohonné jednotky od Mercedesu.

V padoku se dokonce mluvilo o tom, že Ferrari kvůli tomu trochu utlumilo výkon svého nového motoru, který je momentálně nejvýkonnější v poli. "To je ale nesmysl," okomentoval ji šéf Haasu Günther Steiner.

img-responsive

Šéf Günther Steiner s majitelem týmu Genem Haasem | foto: Haas F1 Team

A zároveň popírá veškeré zprávy o nepovolené spolupráci s Ferrari: "Každý, kdo se chce dostat dovnitř, musí použít vlastní dveře. Naše počítačové systémy jsou zcela oddělené. Nechodí tam nikdo z F1 oddělení Ferrari!"

Moc mu ale nevěří ani šéf Mercedesu: "My se učíme. Máme 2000 zaměstnanců, v minulosti jsme byli velmi úspěšní, a nyní se trápíme s týmy, které jsou mnohem menší. Musejí odvádět skvělou práci," komentuje Toto Wolff.

"Výměna zaměstnanců mezi dvěma týmy a fyzická blízkost infrastruktury vytváří sváry, které nejsou dobré pro náš sport. Když ale odvedete dobrou práci, zasloužíte si za to uznání a ne zpochybňování. Proto musíme najít řešení s ohledem na budoucnost, abychom zabránili spolupracím mezi dvěma týmy, které si jsou příliš blízko," uvádí Wolff s odkazem na kooperaci Haasu s Ferrari.

Vytisknout

Diskuze: Bílé Ferrari? Týmy žádají FIA, aby prověřila spolupráci dvou týmů v Maranellu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 30, poslední 23.04.2022 12:38 Vložte komentář

Zobrazeno posledních 30 komentářů. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Sergio Pérez v pátečních tréninku v Saúdské Arábii

Marko chválí Péreze a kritizuje Verstappena, kterému prý nová auta nesedí

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  2. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  3. Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

  4. Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

  5. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  6. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud