Testování letos bylo zkráceno 6 dní, týmy tedy mají před prvním závodem jen 48 hodin (každý den 8) na to, aby poznali svá auta. To není moc vzhledem k tomu, že se každé z nich skládá z více než 10 000 součástek, z nichž většina byla během zimy vylepšena či změněna.
Zajistit, aby všechny systémy fungovaly tak, jak mají, a porozumět tomu, jak získávat z nových vozů maximální výkonnost, může několik dnů na dráze zabrat, proto světla v garáži nezhasínají ani v 18, kdy se okruh uzavírá. Stále zbývá nějaká práce, týmy proto přivezly druhou směnu mechaniků, kteří pracuji v noci, aby toho mohly v Barceloně při zkrácených testech co nejvíce zvládnout, aniž by to moc narušilo jejich program.
Týmy včera byly velmi rychlé, všichni udělali velký pokrok. Z časů se už teď dá tušit, že letos dojde k překonání několika traťových rekordů. Navíc přidaly velkou spolehlivost, provoz nebyl ani jednou přerušen. Jak jsou po prvním dnu spokojeni u Mercedesu?
„Šlo o dobrý první den a opravdu dobrý začátek pro nás vzhledem k dlouhé přestávce, kterou jsme měli. Vrátit se tedy a hned ujet 170 kol ukazuje, jak tvrdě všichni přes zimu pracovali. Budeme pokračovat krok za krokem a dostávat dobrou zpětnou vazbu z auta. Máme ke stáhnutí a analýze spoustu dat, musíme na to tlačit,“ uvádí Lewis Hamilton.
„Velké poděkování patří všem v Brackley a v Brixworthu za neuvěřitelné úsilí, které dali během zimy do toho, abychom zde mohli být s autem, které je od počátku tak spolehlivé, že jsme mohli zvládnout tuto porci kilometrů. Doufám, že všichni v továrně jsou spokojeni s tím, jak den probíhal. Budeme přidávat co nejvíce kilometrů to půjde,“ pokračuje úřadující šampion.
Na Valtteriho Bottase „velmi zapůsobilo to, že jsme mohli začít v 9 hodin, hned vyrazit, odjet delší jízdy bez jakýchkoliv potíží a opravdu perfektně splnit dopolední plán. Všechno jsme zvládli, což je působivé vzhledem k tomu, kolik práce jde do těchto vozů. Soustředili jsme se na aerodynamické testy s měřicími přístroji na voze, pak jsme se věnovali práci na nastavení – na větších změnách, než bychom dělali během závodního víkendu, kdy to je spíše o jemném ladění.“
„Během testů k tomu máte příležitost a můžete pozorovat, jak auto reaguje na tyto velké změny. Měl jsem z něj dobrý pocit, auto se chová dobře a je rychlé. Jsem si nicméně jistý, že ho můžeme hodně zrychlit. Jde opravdu o dobrý výchozí bod, ale stále je ještě velmi brzy, takže to ještě nic neznamená,“ hodnotí finský pilot.
Technický ředitel James Allison však vypadal hodně spokojeně: „Jde o velmi pozitivní začátek zimního testování. Oba piloti odvedli během dne slušnou práci. Odškrtli jsme si ze seznamu několik procedurálních položek, které jsme potřebovali zvládnout před Melbourne a hlavní položky nastavení při ladění zavěšení. Jsme rádi, že kromě dobré spolehlivosti oba jezdci hlásili výbornou ovladatelnost. Těšíme se na náročnější učení v následujících dnech testování.“