PROHLÁŠENÍ po sprintu: Když se dva perou,...

Jana Šrámková / Robert RoBertino Pavelka / MaMa / Pavel Mandát, 9. července 2022, 17:23 Google+

Jak hodnotí dnešní sprinterský závod v rakouských Alpách jednotliví piloti a představitelé týmů?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Max Verstappen se svou trofejí za první místo po závodě v Ázerbájdžánu

Max Verstappen se svou trofejí za první místo po závodě v Ázerbájdžánu | foto: Red Bull Content Pool

Sdílejte článek

RED BULL

Max Verstappen, 1, místo
Byl to slušný závod. Měli jsme dobrý start a na začátku jsme potom byli hodně vyrovnaní. Je to dobré, takový by měl sprint být, prostě jsme na to šlápli a jeli naplno. Během prvních pár kol Ferrari trošku bojovalo, takže jsme si udělali trošku náskok. Potom jsme měli podobnou rychlost. Myslím, že to zítra bude opět zajímavá bitva. Závod bude o dost delší a náročný na pneumatiky. Auto je dobré, je pár věcí, které bychom mohli vyladit, ale celkově jsme tento víkend opravdu konkurenceschopní.

Sergio Pérez, 5. místo
Byl to dobrý spritn, měl jsem dobrý start a vyhnul se potížím. Bylo to náročné s Lewisem, hodně lidí jelo kolo na kolo a já nakonec získal, co to jen šlo. Mám pocit, že je to silný výsledek. Jakmile jsem předjel všechy, Russell byl už mimo můj dosah. Už jsem ho nemohl dojet. Přál bych si čtvrté místo, ale z pátého jde také bojovat. Můžeme si ze sprintu odnést spoustu poznatků a být zítra na pódiu. Klíčem bude trpělivost. Chci dobrý start a dostat se mezi ty na čele. Dnes jsem v prvním kole získal čtyři místa, takže snad to zítra zopakujeme. Stále máme ve voze potenciál na víc, takže se těším.

Christian Horner, šéf týmu
Pole position včera byla skvělá, a dnešní vítězství si udržet je fantastické. Max pneumatiky nešetřil, na rozdíl od Ferrari a šlápl na to, je to dlouhý stint a tu strategii jsme si zvolili a co vydáte na začátku, na konci berete zpět. Max to zvládl dobře a jel si celkem slušně na jistotu. Včera to byla pro Checa tvrdá penalizace, ale dnes měl skvělé první kolo a předjel dost aut, nakonec je pátý, jen o místo za tím, kde jsme mysleli, že bychom měli být. Zítra to bude fascinující, Ferrari jsou rychlá, takže potřebujeme další dobrý start, první kolo a soustředit se. Podpora, kterou tu v Rakousku máme je skvělá pro tým a Maxe obzvlášť - má tu oranžovou armádu. Fanoušci jsou všude úžasní, ale je skvělé závodit doma. Bude to vzrušující závod.

FERRARI

Charles Leclerc, 2. místo
Bylo to náročné. Pochopitelně první část byla opatrnější, ale Max byl opravdu velmi rychlý a tlačil na to od začátku. Já jsem jen zkoušel šetřit a zvládat pneumatiky, abych mohl na konci zaútočit. Trošku jsem bojoval s Carlosem a ke konci jsem na to šlápl. Malinko jsem Maxe dojel, ale celkově to bylo hodně těsné. Zítra je tu závod a snad budeme mít zase tak dobrý start jako dnes a trošku víc na Maxe zatlačíme.

Podle mě to bude zítra dlouhé a bude víc záležet na opotřebení pneumatik, takže si zřejmě nebudeme moci dovolit to, co jsme dnes udělali. Jestli to bylo dost na vítězství? Nemyslím, protože Max si také hlídal pneumatiky, jakmile měl náskok. Takže nikdy nevíte, co se stane. Ale ano, ta dnešní práce. Tak to prostě je. Nevím, jaká jsou na to přesná pravidla, ale my to nerozhodujeme, tohle jde spíš na Mattiu (šéf týmu)

Carlos Sainz, 3. místo
Měl jsem dobrý start a potom jsem bojoval s Maxem a Charlesem v prvních zatáčkách a i později v závodě. Byla to zábava, tak by to mělo být, dobré závodění... Asi jsem přehřál pneumatiky, když jsem jel za Charlesem a musel jsem vycouvat, abych je nezničil a dojel do cíle. Musíme zlepšit rychlost, protože Max vypadal velmi silně na začátku. Potom to postupně vypadalo, že se mu začínáme vyrovnávat. Zítra to bude delší závod, může se stát cokoliv. Důležité je, že jsme oba v souboji a pokusíme se udělat maximum, abychom Maxe porazili.

Podle mého jsme tím soubojem nic nezískali ani neztratili. Bavíme se o bodu, protože jde o sprint. A Max vypadal, že to má pod kontrolou po celou dobu. Takže si nemyslím, že jsme ztratili. Rozhodnutí bylo na Mattiovi (šéf týmu) a nemyslím, že jsme o něco přišli a nevypadalo, že by vepředu Max panikařil a neměl rychlost. Ale ano, musíme se ujistit, že na začátku stintu budeme blíž a ještě blíž na konci stintu. Podle mě o to se musíme zítra pokusit.

Laurent Mekies, závodní ředitel
Dnešní sprint potvrdil, že i na tomto okruhu je to mezi námi a naším hlavním soupeřem těsné. Důležité bude to potvrdit i v závodě. Dnešní sprint to prokázal Myslím, že to zítra bude těsné a může se stát cokoliv. Bude to o detailech. Proto nyní s kolegy v Maranellu budeme vše analyzovat do hloubky a budeme chtít z auta získat maximum. Pneumatiky budou na začátku stintu klíčové a musíme být připraveni využít každou příležitost. Zítra to bude dva na dva, protože Sergio se posunul vpřed a bude tedy potřeba, aby se zapojili oba jezdci, což bude hlavní, pokud máme získat výsledek, který chceme.

MERCEDES

George Russell, 4. místo
Nečekali jsme, že bychom měli rychlost Red Bullu a Ferrari, ale byli jsme asi o něco víc pozadu, než jsme čekali. Myslím, že Checo, to je realistický souboj, který může být, ale přes noc toho můžete udělat jen opravdu málo. Nemůžete změnit nastavení, musíte jen pochopit chování pneumatik a co jste udělali do té doby dobře a co lze zlepšit. Je to náročné, když jsou jen dva tréninky. Tyhle vozy formule 1 jsou jako raketoplány, jsou tak komplexní a jde změnit tolik věcí. Být nebo nebýt ve správném provozním okně, to je obrovský rozdíl.

Chci také poděkovat všem v garáží, že bylo auto dnes připraveno. Je to velká věc a je dobré získat body. Co se výkonu týče, ztráta byla víc, než jsme čekali. Po 23 kolech jsme ztratili 13 sekund. Takže téměř půl sekundy za kolo. Musíme přes noc pracovat, abychom zjistili, proč jsme pomalejší. I malé věci mohou udělat velký rozdíl. Pneumatiky byly náročné, zítra také bude hrát roli odlišný přístup k přítlaku. Ale nepochybujeme, že nás čeká kus práce. 

Lewis Hamilton, 8. místo
Jsme vděčný, že jsem přežil a dojel. Tým odvedl skvělou práci, že připravil vůz po včerejšku a děkuji moc všem. Jsem rád, že jsem ho dovezl v jednom kuse. Neměl jsem dobrý start a v první zatáčce se přede mě nacpal Pierre. Nechápu, proč to závodníci dělají, když tam mají vpravo tolik místa a nemohl jsem s tím nic udělat. Potom se to samé stalo s Williamem a Red Bullem. Měl jsem poškozené auto, ale alespoň jsem mohl pokračovat. Potom jsem se jen snažil dohánět. Na rovinkách jsme pomalejší, takže jsem musel počkat, až budu pryč z DRS vláčku, abych mohl předjíždět auta přede mnou. Proto mi pár kol trvalo, než jsem dostal Micka (Schumachera).

Toto Wolff, šéf týmu
Po tak neuvěřitelném výkonu mechaniků, kteří připravili auta pro závod, je to trošku zklamání, co se naší rychlosti týče. Nepodařilo se nám naše běžné zlepšení - rychlost na kolo a závodní rychlost, což se nám letos jinak dařilo. George jel dobře, ale chyběla rychlost, aby se držel vláčku před ním. Lewis měl kontakt v prvním kole a to ho stálo čas. Měl dobrý souboj s Mickem, který o svou pozici bojoval tvrdě. Lewis nakonec vyhrál, takže startuje o pozici výš, než se kvalifikoval. Nyní se musíme poučit a zlepšit naši rychlost pro zítřejší závod.

ALPINE

Esteban Ocon, 6. místo
S šestým místem v dnešním sprintu jsem rozhodně velmi spokojen. Měli jsme slušný start a dokázali jsme zůstat před Kevinem [Magnussenem] v prvních pár kolech, než jsme si vybudovali náskok před oběma Haasy. Mercedes George [Russella] byl pro nás příliš rychlý, a tak mám nakonec pocit, že jsme dnes maximalizovali, zajistili si dobrou startovní pozici na startovním roštu pro zítřejší závod a také získali nějaké body. Dnes ještě jedno kolo a mohl to být jiný příběh, protože jsem byl nucen zastavit auto hned v 1. zatáčce. Tým momentálně zjišťuje, co se stalo, já si jsem ale jistý, že jsme na zítřek připraveni.

Fernando Alonso, neodstartoval
Je to frustrující pocit, že jsem nemohl startovat do dnešního sprintu. Nemohli jsme zapnout auto na roštu, tak jsme se přesunuli do boxové uličky a pak jsme zkusili externí baterii, ale stále nic nenasvědčovalo tomu, že by se zapínala a museli jsme odstoupit. Zdá se, že problém je v něčem elektrickém a stále to vyšetřujeme. Bohužel, i když letos jezdím velmi soutěživě, měl jsem i smůlu. Doufejme, to zítra změníme a uvidíme, co dokážeme v závodě.

Otmar Szafnauer, šéf týmu
Bohužel dnešní sprint nevyšel podle našich očekávání a nebyli jsme schopni zúročit dobrý kvalifikační výkon ze včerejška. I když je pro Estebana skvělý výsledek startovat do zítřejšího závodu ze šestého místa, jsme zklamaní, že jsme Fernandovi nedali příležitost startovat v dnešním sprintu. Vypadá to na elektrický problém na jeho autě, který vedl k tomu, že jeho A522 nenaskočila na roštu, v boxové uličce ani v garáži. Před zítřejším závodem posoudíme příčinu a také možnosti, které na jeho voze máme. Esteban dnes předvedl dobré tempo a máme nějaké užitečné znalosti o pneumatikách, které využijeme k podpoře naší zítřejší strategie. Vše rozhodně není ztraceno. Esteban má zítra velkou šanci na nějaké solidní body a s Fernandem nikdy nemůžeš říkat nikdy a jsem si jistý, že bude tvrdě pracovat, aby skončil v první desítce.

HAAS

Kevin Magnussen, 7. místo
Nečekal jsem, že dosáhneme takového výsledku, zvláště po předchozím tréninku. Nevypadalo to dobře, necítil jsem se v autě dobře, takže jsme udělali nějaké změny, ale protože jsou vozy v parc-fermé, tak šlo jen o velmi omezené zásahy s ohledem na úpravy, které byly třeba. Ale fungovaly a závodní rychlost byla víceméně zpět. Máme dva body, takže jsem samozřejmě šťastný a určitě chci vzhledem ke včerejšímu výkonu bojovat zítra o body. Těším na zítřek, na další pokus.

Mick Schumacher, 9. místo
Myslím, že duel s Lewisem byl docela zábavný. Je překvapující, že jsem s ním byl schopen bojovat tak dlouho, dokonce ani Red Bull nebyl za mnou o tolik rychlejší, takže to je příjemné zjištění. Myslím, že jsem dnes měl na body, ale nakonec to nevyšlo.

Günther Steiner, šéf týmu
Po trochu problémovém druhém tréninku, kde jsme se nedostali na úroveň, o jakou jsme usilovali v oblasti vyvážení vozu, odvedli kluci na trati skvělou práci, aby víceméně udrželi pozice z kvalifikace. Oba jeli velmi dobře, Kevin nakonec bodoval sám, ale bylo to za vydatné pomoci Micka. Nejdřív dlouho držel Péreze a potom Hamiltona - bylo úžasné vidět, jak dokáže odolávat útokům sedminásobného mistra. Byla to velmi dobrá týmová práce, s výsledkem jsem spokojen a doufám, že zítra můžeme udělat něco podobného a dostat oba vozy na body.

ALFA ROMEO

Valtteri Bottas, 10. místo
Byla to dobrá jízda s pěknými duely, ale neměl jsem čas dostat se výš než na 10. místo - je škoda, že se body dávají jen do osmého. Na začátku jsem se trochu trápil, měl jsem nějaký menší problém s motorem, ale nakonec jsem byl rychlejší než Haasy, i když na rovinkách jsem byl stále nějak pomalý, asi špatné nastavení křídla. Zítra by to měl být docela jiný den: startuji zezadu, závod bude delší, ale přesto jsem si jistý, že se mi bude dařit. Rychlost máme a jsem přesvědčen, že to zvládnu, nikdy nevíte, co se může přihodit.

Guanyu Zhou, 14. místo
Na konci zaváděcího kola, těsně před poslední zatáčkou, mi najednou zhasl motor. Bylo to hodně zvláštní, stalo se mi to poprvé. Musel jsem udělat celou proceduru vypnutí a trvalo to trochu déle, ale naštěstí jsem se znovu rozjel. Mimo tohoto problému to byl příjemný závod, dobrý návrat po předchozí nehodě, dařilo se mi útočit,  získat sebevědomí a posouvat se startovním polem. Celkově jsem předvedl solidní tempo a s chováním vozu jsem docela spokojen, stejně tak se zítřejší startovní pozicí, o ni jsem maximálně usiloval. Je třeba zjistit, o jaký problém v zaváděcím kole šlo, ale před zítřkem se cítím jistě, myslím, že máme velkou šanci bojovat o body.

Frédéric Vasseur, šéf týmu
Oba piloti se prezentovali slušnou rychlostí, pro zítřejší závod máme cíl bodovat. Valtteri předvedl dobré reflexy, když se vyhnul skrumáži těsně před sebou a dostal se na dosah první desítky. I když zítra musí startovat poslední kvůli výměně pohonné jednotky, předvedl solidní pokrok. Zhou také ukázal svou sílu: po startu z boxové uličky dojel čtrnáctý a byl dostatečně rychlý. Byl to po náročných okolnostech velmi dobrý comeback a pokud zítra zopakujeme rychlost, kterou jsme dnes předvedli, zůstáváme v boji o bodované příčky. Jsem si jistý, že na ně můžeme dostat oba vozy a jsem zvědav - a zároveň se těším - jak se bude závod vyvíjet.

MCLAREN

Lando Norris, 11. místo
Celkově vyznívá sprint pozitivně, posunul jsem se o několik míst a zítra bych měl startovat desátý, ale nebylo to snadné. V první části sprintu jsem musel hodně tlačit, takže v polovině závodu mi začaly odcházet pneumatiky. Ale jinak jsem s výsledkem spokojen, předvedli jsme přesně to, co jsme chtěli.

Daniel Ricciardo, 12. místo
Jsou tu určitá pozitiva a ta je třeba přijmout. Posunul jsem se dopředu a byl o něco rychlejší, než pár vozů přede mnou. Je to docela složitý víkend, takže bych řekl, že to byl jeden z našich nejlepších "tréninků". Zítra se samozřejmě oba pokusíme dostat na body. Myslím, že kdyby sprint trval o něco déle, tak bych měl šanci proniknout do TOP 10. Takže zítra v delším závodě bych měl mít o něco více příležitostí. Myslím, že zlepšit se před závodem budou chtít i ostatní, je proto potřeba najít v našich vozech skryté rezervy. Cítím se více povzbuzený a těším se na zítřek.

Andreas Seidl, šéf týmu
Dnes jsme opravdu zabrali a po obrovské a tvrdé práci přes noc jsme vyřešili včerejší problémy, které nás včera limitovaly. V dnešním sprintu jsme měli cíl posunout se o nějaké to místo výš a mít lepší výchozí pozici pro zítřejší závod. To se nám také podařilo. Zítřejší plán je hodně podobný tomu dnešnímu - tvrdě bojovat, získávat další příčky a dosáhnout oběma vozy na body. Je to velmi zajímavý okruh, nabízející dramatické závody za úžasné divácké kulisy, je tu opravdu skvělá atmosféra. Už se těšíme.

ASTON MARTIN

Lance Stroll, 13. místo
Dnes jsme měli dobrý sprint. Na měkké směsi jsme dokázali povyskočit o pár pozic, ale pak jsme uvízli ve vlaku DRS. Je těžké udělat pokrok vzhledem k tomu, jak blízko je střed pole a jak měkká směs ke konci odpadávala. Vzhledem k Bottasově penalizaci získáme pozici na startovním roštu pro zítřejší závod, takže je to o jedno místo blíže bodům. Více rozumíme i tomuto novému balíčku, zvláště po dnešním tréninku.

Sebastian Vettel, nedokončil
Myslím, že Albon byl trochu optimistický, když jsme bojovali v šesté zatáčce a vjel do mě, což nás stálo šanci získat slušnou pozici na startovním roštu pro zítřek. Dostal jsem se ze štěrku, ale auto mělo nějaké poškození. Znamená to, že zítřejší závod odstartuji téměř tam, kde jsme dnes začali. Je to škoda, protože jsme v prvních kolech udělali dobrý pokrok a myslím si, že start na měkké směsi bylo správné rozhodnutí. Je před námi ještě dlouhý závod a zítra se pokusíme posunout pořadím nahoru.

Mike Krack, šéf týmu
Lance zvládl svůj sprint velmi dobře. Stejně jako Sebastian byl jedním z mála závodníků, kteří startovali na měkké směsi, staral se o ty pneumatiky a pronásledoval Albona a oba McLareny. Na trati skončil 14., ale získal pozici kvůli Albonově pětisekundové penalizaci. To ho staví do solidní pozice pro zítřek. Sebastian dobře odstartoval a dokázal Albona rychle chytit. Do šesté zatáčky udělal férový pohyb kolem Albona, ale Alex byl široký a došlo ke kontaktu pneumatik, což roztočilo Sebastiana do štěrku. Sebastian mohl pokračovat, ale viděli jsme, že jeho auto utrpělo nějaké poškození karoserie, a cítili jsme, že je bezpečné ho odvolat. Z našich dnešních pozic na startovním roštu jsme ukázali, že můžeme udělat pokrok, a cítíme, že můžeme v zítřejším závodě znovu vyzvat vozy před námi.

ALPHA TAURI

Pierre Gasly, 15. místo
Jsem nesmírně zklamaný, sprint jsem zahájil v TOP 10 a před první zatáčkou bylo po všem. Opravdu nevím, co se stalo, musím to později důkladně přezkoumat, ale měl jsem po boku Lewise a najednou jsem letěl vzduchem. Levá strana vozu byla hodně rozbitá, proto řídit auto po zbytek sprintu bylo hrozné. Zítra nás čeká dlouhý závod, takže dnes večer musíme udělat prověrku a zjistit, co půjde udělat, abychom se dostali dopředu.

Juki Cunoda, 17. místo
Byl to těžký den. Na mé straně chybělo jakékoli tempo, jako bych jel na absolutně jiné úrovni a ve srovnání s ostatními bylo moje auto příliš pomalé. Obecně jsem se potýkal s nedostatkem přilnavosti, během celého víkendu jsem měl nepředvídatelné vyvážení - podívali jsme se na data, ale zatím jsme nebyli schopni najít problém, takže je potřeba se tomu věnovat hlouběji.

Jody Egginton, technický ředitel
Pro celý tým je to velké zklamání. Pierre měl v první zatáčce kontakt s Lewisem, což mělo za následek poškození předního křídla a podlahy a pád na konec startovního pole. Juki odstartoval v pořádku, ale brzy ho předjely McLarey i oba vozy Aston Martin a později nebyl schopen se na ně dotáhnout, protože se v průběhu sprintu potýkal s vyvážením vozu. Důsledkem toho je umístění na samém konci výsledkové listiny. Máme nyní dost dat, která je nutno projít, abychom diagnostikovali míru poškození Pierrova vozu a jeho dopad na dnešní výkon, také musíme zjistit, proč Juki tak bojoval s vyvážením svého vozu, abychom mohli obě auta v zítřejším závodě dostat dopředu.

Williams


Alex Albon, 16. místo
Víme, že naše auto je lepší na čerstvém vzduchu. Byl to těžký závod. Co se týče penalizaci... Myslím, že byla dost přísná, nesnažil jsem se nikoho vystrčit. Je to škoda, přišli jsme tím o několik míst. Ale zítra nás čeká nový den a vrátíme se silnější.

Nicholas Latifi, 18. místo
Zkusili jsme jinou strategii, ale nefungovala tak, jak jsme doufali. Musíme se na to podívat. Resetujeme se a uvidíme, co nám přinese zítřek. Budeme bojovat. 

Dave Robson, šéf výkonu vozidla
Sprint byl pro nás velmi frustrující. Zkusili jsme agresivní strategii a ukázali slušné tempo, jenže penalizace Alexe hodně poškodila a zničila spoustu dobré práce ze včerejška. 

Vytisknout

Diskuze: PROHLÁŠENÍ po sprintu: Když se dva perou,...

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll a Guanyu Zhou ve vzájemném duelu v Brazílii

Stejný počet bodů, velký rozdíl v penězích. Šéf Alfy Romeo o těsném vítězství nad Aston Martinem

Vettel, Sebastian

Kdo by mohl nahradit Helmuta Marka? Odborný poradce už má kandidáta

Fernando Alonso a Esteban Ocon - závod na Imole

Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

Mattia Binotto - jsou jeho dny v pozici šéfa Ferrari sečteny?

Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

Esteban Ocon v Mexiku před McLarenem

Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Daniel Ricciardo a Max Verstappen na tiskovce po kvalifikaci v Mexiku

Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

Startovní čísla - víte proč si piloti vybrali právě to své a jaké mohou vozit?

Věděli jste, proč jezdí Bottas se 77, Hamilton má 44 a Cunoda s 22? Něco málo o startovních číslech

První jízda Fernanda Alonsa s Aston Martinem

Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

Po sezóně se v Abú Zabí opět testuje

Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

Sergio Pérez s Red Bullem RB18

Chyba Red Bullu? Horner hájí Pérezovi strategii, díky které se nestal "umírající mouchou"

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. LECLERC, 3. ... Celé pořadí

reklama

Doporučujeme

Carlos Sainz v závodě v Monaku

Sainz s Leclercem nejrychlejší v druhém tréninku, oba Mercedesy na trati

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Alonso po testu popisuje své první dojmy z Aston Martinu a motoru Mercedes

  2. Alonso, Piastri a další debutovali s novými týmy během testu v Abú Zabí, nejrychlejší trio Ferrari

  3. Dozvuky rivality? Zklamal mě, říká Ocon o Alonsovi

  4. Je to definitivní: Ricciardo podepsal s Red Bullem

  5. Houpe se pod Binottem definitivně židle? Ferrari zatím lehce mlží

  6. Gasly je rychlejší než Piastri, myslí si šéf Alpine

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud