Piloti se seřadili na startu s pneumatikami do přechodných podmínek - nad rakouskou tratí lehce poprchávalo a bylo zřejmé, že jet na slicks by byl hazard. Bottas byl jediný, kdo si hodlal vyzkoušet jízdu na bezprofilových pneumatikách, ale po zaváděcím kole pokorně zamířil do boxů k výměně.
Pérezovi se povedl start a přestože ho Verstappen tlačil k pravému okraji trati, první zatáčku projel na čele. Ovšem v dlouhé pasáži k zatáčce Remus už si Holanďan začal nárokovat první pozici a Pérez ho téměř vytlačil na trávník. Další souboj v obávané "trojce" se nesl v širokém nájezdu Maxově, na který musel Sergio reagovat a propadl se za Hülkenberga, jenž dokázal mistrně využít jeho zpomalení. Na tento duel doplatil i Norris, jenž se z třetího místa propadl až na desáté.
Verstappen se pozvolna vzdaloval Hülkenbergovi, jehož Haas na osychající trati skončil jako snadná potrava pro soupeře. Pérez ho zdolal v kole dvanáctém, Sainz hned v dalším okruhu. A pokud v té době činil rozdíl mezi Hülkenbergem a Strollem sedm vteřin, o dvě kola později už to byly pouhé dvě.
Startovní pole nadále kroužilo na zelených pneu, ale bylo zřejmé, že intenzita deště klesá - dokazovaly to nejrychlejší kola Verstappena: V druhém zajel čas 1:18,498, v polovině závodu už byl o čtyři vteřiny rychlejší (1:14,506). Nabízela se tak možnost přejít na suché pneumatiky, ale vedoucí pětici se celkem pochopitelně nechtělo. Nakonec se odhodlal Russell (16. kolo), jehož následoval Piastri (17.) a po něm pětice Hülkenberg, Hamilton, Sargean, De Vries a Zhou (18.) a dvojice Leclerc a Albon (19.). Že to nebylo špatné řešení, prokázal Russell okamžitě nejrychlejším kolem lepším o vteřinu a půl a dobýváním pozic.
Ukázalo se však, že čelo je příliš vzdálené - Russell si dokázal poradit s Gaslym, Norrisem a na cílové čáře tlačil na Ocona, aby mu další bod utekl o nicotných 0,009 vteřiny. Do hry se vrátil také Hülkenberg, jenž kosmickou rychlostí stáhl Norrise (23. kolo) a v nájezdu do posledního si "podal" Ocona. Atraktivně působil i souboj dvojice Stroll - Alonso, tentokrát se Španěl nehodlal držet zpátky, ale na svého mladšího kolegu nevyzrál. A to si oba mohli gratulovat, že Nicovi chybělo pár metrů k tomu, aby předjel i je...
Poř. | # | Jezdec | Země | Tým / Šasi, motor | Čas / odstup | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1. | 1 | Max VERSTAPPEN | nld | Oracle Red Bull Racing | 30:26,730 | ||
2. | 11 | Sergio PÉREZ | mex | Oracle Red Bull Racing | + 21,048 | ||
3. | 55 | Carlos SAINZ JR. | esp | Scuderia Ferrari | + 23,088 | ||
4. | 18 | Lance STROLL | can | Aston Martin Aramco Cognizant | + 29,703 | ||
5. | 14 | Fernando ALONSO | esp | Aston Martin Aramco Cognizant | + 30,109 | ||
6. | 27 | Nico HÜLKENBERG | deu | MoneyGram Haas F1 Team | + 31,297 | ||
7. | 31 | Esteban OCON | fra | BWT Alpine F1 Team | + 36,602 | ||
8. | 63 | George RUSSELL | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 36,611 | ||
9. | 4 | Lando NORRIS | gbr | McLaren F1 Team | + 38,608 | ||
10. | 44 | Lewis HAMILTON | gbr | Mercedes-AMG Petronas F1 Team | + 46,375 | ||
11. | 81 | Oscar PIASTRI | aus | McLaren F1 Team | + 49,807 | ||
12. | 16 | Charles LECLERC | mco | Scuderia Ferrari | + 50,789 | ||
13. | 23 | Alexander ALBON | tha | Williams Racing | + 52,848 | ||
14. | 20 | Kevin MAGNUSSEN | dnk | MoneyGram Haas F1 Team | + 56,593 | ||
15. | 10 | Pierre GASLY | fra | BWT Alpine F1 Team | + 57,652 | ||
16. | 22 | Juki CUNODA | jpn | Scuderia AlphaTauri | + 1:04,822 | ||
17. | 21 | Nyck DE VRIES | nld | Scuderia AlphaTauri | + 1:05,617 | ||
18. | 2 | Logan SARGEANT | usa | Williams Racing | + 1:06,059 | ||
19. | 24 | Guanyu ZHOU | chn | Alfa Romeo F1 Team Stake | + 1:10,825 | ||
20. | 77 | Valtteri BOTTAS | fin | Alfa Romeo F1 Team Stake | + 1:16,435 | ||
Nejrychlejší kolo: | |||||||
63 | George RUSSELL |
Mercedes W14 Mercedes M14 |
1:10,385 | ||||
VÝSLEDKOVÝ SERVIS: F1NEWS.CZ